تاریخ : 10 نوامبر 2022 - 8:42 - شناسه خبر : 35667 اخبار استان، اسلایدشو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی یزد/ صدور ۳۸۳۲ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری

طی ۸ ماهه سالجاری ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرحهای مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است گفت: در هشت ماه سال جاری به ۶۵۷ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی کل اعتبار ابلاغ شده سالجاری به مشاغل خانگی استان را ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که شاهد رشد ۲ برابری آن بوده ایم.
فلاحتی افزود: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۸۳۲ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است.
وی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره کرد و افزود: در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی استان پرداخت شده است که با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۸۵۷ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده و مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانکها در حال پرداخت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تکمیل این خبر عنوان کرد: حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا نموده که از آن جمله می توان به هزار و ۶۸۶ مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر