تاریخ : 3 نوامبر 2022 - 16:10 - شناسه خبر : 35620 اخبار استان، اسلایدشو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

بررسی ۲۱۹۹ پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی استان

کارگری که به بازنشستگی نائل می شود سلامت جسمی و روحی او از همه چیز مهمتر است چرا که پس از بازنشستگی می خواهد در کنار خانواده خود زندگی کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: اعضای کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان با حضور در چند واحد تولیدی از نزدیک با روند تولید این شرکت ها آشنا شدند.
محمدرضا فلاحتی با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از نیروی کار باید جزو اولویت ها کارفرمایان باشد افزود: واحدهای تولیدی که می توانند صفت سخت و زیان آور را از شرکت خود حذف کنند جهت سلامتی کارگران باید در این راستا گام بردارند.
وی اضافه کرد: کارگری که به بازنشستگی نائل می شود سلامت جسمی و روحی او از همه چیز مهمتر است چرا که پس از بازنشستگی می خواهد در کنار خانواده خود زندگی کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های سخت و زیان آور و سرعت بخشیدن به آنها در یکسال گذشته یکی از دغدغه های بنده و همکاران بوده است تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۹ جلسه کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان آور تشکیل شده که به درخواست ۲ هزار و یکصد و نود و نه کارگر جهت بازنشستگی پیش از موعد رسیدگی شده است.
وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال گذشته ۲۳ جلسه کمیته بدوی در استان یزد تشکیل شده که به یک هزار و دویست و هشتاد و شش پرونده رسیدگی شده است که سال جدید شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه بوده ایم.
فلاحتی همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵ نشست کمیته تجدید نظر شکل گرفته که در به درخواست ۳۵۲ نفر رسیدگی شده است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه حضور اعضای کمیته های بدوی و سخت و زیان آور در واحدهای تولیدی و مشاهده نزدیک شرایط کار باعث می شود حقی از کسی ضایع نگردد و این روند به صورت مستمر در واحدهای تولیدی ادامه دار خواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر