تاریخ : 4 نوامبر 2023 - 11:28 - شناسه خبر : 36855 اخبار شهرستان، اسلایدشو

فلاحتی در جمع کارفرمایان و کارگران شهرستان میبد:

کارگران در اوج تجربه از چرخه تولید استان خارج می شوند

سیدمحمد نبوی میبدی

بسیاری از کارگران که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند در اوج تجربه به سن بازنشستگی رسیده و از چرخه فعالیت شرکت ها خارج می شوند و این کار را برای کارفرمایان سخت می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی در دیدار با آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و جمعی از کارگران و کارفرمایان این شهرستان ضمن اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش های صنعتی گفت: بسیاری از کارگران که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند در اوج تجربه به سن بازنشستگی رسیده و از چرخه فعالیت شرکت ها خارج می شوند و این کار را برای کارفرمایان سخت می کند؛ در سطح کلان و از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه هایی در جهت رفع این مشکل در حال بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ساماندهی اتباع خارجی جهت استفاده در مشاغل از پیش تعیین شده را ضروری دانست و گفت: تاکنون ۵۶ رشته شغلی معرفی شده که اتباع خارجی دارای کارت اقامت می توانند در آن به کار گمارده شوند. کارفرمایان می توانند در صورت نیاز ابتدا از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به دریافت پروانه کار اتباع اقدام و پس از طی مراحل قانونی از اتباع مورد نظر استفاده کنند.

وی در این زمینه تصریح کرد: این نکته باید از سوی کارفرمایان مورد توجه قرار گیرد که در صورت استفاده از اتباع غیرمجاز، جرایم سنگینی در انتظار آنها است.

فلاحتی اشاره ای هم به دبیرستانهای جوارکارگاهی داشت و افزود: این دبیرستانها بعنوان یک مرکز فنی و حرفه ای در محل کارخانجات فعالیت می کنند و دانش آموزان می توانند با حضور در آن، علاوه بر تحصیل، کسب مهارت نیز داشته باشند و نیروی کار آینده واحدهای تولیدی را جبران کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر