تاریخ : 23 اکتبر 2023 - 11:29 - شناسه خبر : 36825 اخبار استان، اسلایدشو

وحید زینی مدیر و رئیس کمیته ورزش شرکت یزدباف:

شرکت یزدباف پیشرو در امر توسعه ورزش کارگری/یزدباف میزبان دومین دوره لیگ برتر فوتسال کارگران کشور

به دنبال قهرمانی این شرکت در مسابقات کارگری استان، فرصتی ایجاد شد تا به منظور تقویت روحیه رقابت پذیری، توسعه ورزش کارگری و نیز معرفی بهتر و بیشتر شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی، میزبانی مسابقات کارگری کشور در گروه دوم را برعهده بگیریم.

دومین دوره لیگ برتر فوتسال آزاد کارگران کشور امسال در حالی برگزار می شود که با حمایت و همراهی مدیران شرکت یزدباف، این تیم به عنوان نماینده فوتسال کارگران استان در این رقابتها حاضر می شود؛ همچنین رقابتهای گروه دو این مسابقات به میزبانی شرکت یزدباف در استان برگزار می شود.
وحید زینی مدیر و رئیس کمیته ورزش شرکت یزد باف در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شرکت یزدباف در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود یک مجموعه فرهنگی، ورزشی، هنری و تفریحی در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در منطقه کم برخوردار یزد احداث کرده است که بزودی به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در این مجموعه ورزشی با توجه به اینکه یزد شهر میراث جهانی شناخته شده است، سعی شده تا از مصالح ساختمانی که با سازه های سنتی سازگار است استفاده شود.
زینی اضافه کرد: مجموعه فوق تلفیقی از ورزش های باستانی و امروزی است؛ مجتمع زورخانه این مجموعه یکی از بزرگترین و زیباترین زورخانه های ایران است که به سبک و سیاق کاملا سنتی این ورزش، طراحی و ساخته شده است و سایر بخش های این مجموعه شامل زمینهای ورزشی، سالن های سرپوشیده، فضاهای فرهنگی و حتی رستوران به نحوی با اصالت تاریخی شهر همخوانی دارد، تا فضایی توام با آرامش و امنیت برای خانواده ها فراهم گردد.
مدیر مالی و رئیس کمیته ورزش شرکت یزدباف در رابطه با اقدامات شرکت در زمینه ورزش کارگری گفت: یزدباف از دیرباز کمیته ورزشی با حضور همکاران در سطوح مختلف سازمانی تشکیل داده است؛ در این کمیته برای فعالیتهای ورزشی کارگران شریف شرکت و خانواده های آنها برنامه ریزی صورت می گیرد.
وی عنوان کرد: در سالهای نه چندان دور تیم های یزدباف در زمینه فوتبال و کوهنوردی حرفی برای گفتن داشتند و پیشکسوتان این عرصه از همکاران این مجموعه بوده اند؛ هم اکنون نیز به مناسبتهای مختلف مسابقات ورزشی از جمله دو میدانی، فوتسال و … که از طرفداران بیشتری برخوردار است بین پرسنل شرکت برگزار می شود.
زینی با بیان اینکه در این شرکت به منظور ترویج فرهنگ ورزش، حفظ و صیانت از نیروی کار و ایجاد تحرک بیشتر در محیط کار، تردد در قسمت های مختلف کارخانه اغلب با دوچرخه انجام می گردد، تاکید کرد: در ورودی شرکت دوچرخه هایی برای رفت و آمد کارگران تعبیه شده است و قدمت یزدباف به عنوان شرکت مادر استان باید یادآور یزد شهر دوچرخه ها باشد که این مسائله بسیار مورد توجه بازدید کنندگان از شرکت قرار می گیرد.
وی در رابطه با ورزش های قهرمانی تصریح کرد: معمولا شرکت به ورزشهای انفرادی نظیر ورزشهای رزمی که توسط کارگران دنبال می شود حمایت های مادی و معنوی از آنها انجام داده می دهد؛ حمایتهایی در جهت حضور در کلاسهای آموزشی، داوری و ارتقای سطح کارگران ورزشکار به عمل آورده است.
رئیس کمیته ورزش شرکت یزد باف با اشاره به اینکه یکی از پرسنل حاضر در این شرکت تجربه عضویت در تیم ملی فوتسال ناشنوایان را تجربه کرده است افزود: برگزاری مسابقات دو میدانی به مناسبت جشن های پیروزی انقلاب، برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان و مسابقات داخلی بین کارکنان قسمت ها از دیگر برنامه های این مراسم است؛ همچنین شرکت با عقد قرارداد با مراکز مختلف در ماههای گرم سال برای همکاران سانسهای استخر تدارک دیده است.
وی هدف از میزبانی این دوره از مسابقات فوتسال کارگری کشوری را این طور بیان کرد: به دنبال قهرمانی این شرکت در مسابقات کارگری استان، فرصتی ایجاد شد تا به منظور تقویت روحیه رقابت پذیری، توسعه ورزش کارگری و نیز معرفی بهتر و بیشتر شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی، میزبانی مسابقات کارگری کشور در گروه دوم را برعهده بگیریم.
زینی گفت: در زمانی که جامعه سخت محتاج فعالیتهای تفریحی سالم و نشاط و شادی است، برگزاری این مسابقات شاید به بهبود شرایط روحی افراد کمک کند؛ از طرفی بتوانیم با ایجاد انگیزه و هدایت هیجانات روحی جوانان در این گونه رقابتها در مسیر مطلوب، از بروز افسردگی و رخوت در این قشر از جامعه پیشگیری شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر