تاریخ : 24 آگوست 2023 - 12:39 - شناسه خبر : 36732 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

سیداحمدعلایی در گفتگو با رسانه ها:

۵ شرکت تعاونی میبد در جمع برترین های هجدهمین جشنواره تعاونی برتر استان یزد قرار گرفتند

در سال گذشته ۶ تعاونی جدید تشکیل شد و این تعاونی ها برای ۲۱۸ نفر بطور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کردند و ۲۴۱ عضو جدید نیز به خانواده تعاون شهرستان میبد افزوده شد.

به گزارش صدای میبد: به مناسبت هفته تعاون، سید احمد علائی در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه میبد به ارائه گزارشی از عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پرداخت.

این مقام مسئول شهرستان میبد ضمن گرامیداشت هفته تعاون، گفت: تعاون همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در جهت ایجاد اشتغال و راهی جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور بوده که باید به درستی این موضوع فرهنگ سازی شود؛ اداره شهرستان میبد در سال گذشته قریب به یک هزار و ۱۰۴ نفر حضوری و یک هزار و ۴۸۸ نفر بصورت غیر حضوری آموزش های عمومی و اختصاصی تعاونی ها را برگزار کرد.
علائی گفت: در سال گذشته ۶ تعاونی جدید تشکیل شد و این تعاونی ها برای ۲۱۸ نفر بطور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کردند و ۲۴۱ عضو جدید نیز به خانواده تعاون شهرستان میبد افزوده شد. در سال جاری نیز تاکنون ۷ تعاونی تشکیل و ۴۶۹ نفر عضو این تعاونی ها شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد افزود: در سال های متمادی در جشنواره های تعاونی های برتر استانی، بیشترین تعداد تعاونی برتر مربوط به شهرستان میبد است و میبد بهترین عملکرد در حوزه تعاون استان را به دلیل حضور کارشناس زبده از آن خود کرده است.

علایی اضافه کرد: در سال جاری نیز ۵ شرکت تعاونی میبد به عنوان تعاونی های برتر استانی انتخاب شده اند که در هجدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان که در هفته تعاون برگزار می شود از سوی مسئولین استانی تجلیل می شوند.
وی در ادامه اداره میبد را صاحب رتبه برتر در بحث رسیدگی به پرونده های روابط کار دانست و گفت: شهرستان میبد با وجود شرکت ها و کارخانجات متعدد در تمامی حوزه ها، یک شهرستان صنعتی به حساب می آید و همواره همکاران بنده نسبت به ارائه مشاوره به مراجعین اهتمام ویژه داشته و در اسرع وقت به دادخواست های موجود رسیدگی شده است؛ همین امر سبب شده تا این اداره کمترین میانگین زمان رسیدگی به پرونده های روابط کار در استان را کسب کند. در سال جاری زمان رسیدگی یک هفته می باشد.
علائی در خصوص بازرسی های صورت گرفته از شرکت ها و کارخانجات گفت: در سال گذشته در موارد مختلفی از شرکت ها بازرسی به عمل آمده که ۵۰۰ بازرسی بصورت ادواری، یک هزار و ۵۹۴ بصورت موردی و ۵۴ بازدید در قالب بررسی حادثه انجام گرفته است. حفاظت فنی و ایمنی، طبقه بندی مشاغل، حقوق مزایا، اتباع بیگانه،کارشناسی سخت و زیان آور و … از جمله موضوعاتی بوده که در بازرسی ها به آنها رسیدگی شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد از بررسی ۸۴۶ درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و تصریح کرد: از این پرونده ها قریب به ۶۰۰ مورد آنها آخرین محل کار متقاضی شهرستان میبد بوده ‌است؛ از کل پرونده های درخواستی ۶۹۸ مورد در کمیته بدوی تطبیق مشاغل بیمه‌شده در کارهای سخت و زیان آور رسیدگی و منجر به صدور رأی شده ‌است.
وی از برگزاری بیش از ۲۵ برنامه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ویژه جامعه کار و تلاش شهرستان خبرداد و اظهار کرد: این اداره در اجرای رسالت خود در حوزه رفاهی و اجتماعی کارگران، سال گذشته برنامه های همچون یازدهمین دوره مسابقات فوتسال کارگران، دومین دوره نمایشگاه کار و کتاب، دومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، رونمایی از دو جلد کتاب تألیفی توسط یکی از کارگران شهرستان، مسابقات کتابخوانی، اردوهای یک روزه راهیان پیشرفت، تشکیل خانه های بهداشت کارگری، ۱۶ دوره‌ی آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسابقات متعدد ورزشی و فرهنگی و …. را برگزار کرد.
علائی سری هم به اوضاع حوزه اشتغال و کارآفرینی در شهرستان زد و از انجام ۸۴ بازرسی و گشت مشترک اتباع غیر مجاز در شهرستان خبر داد.
وی تصریح کرد: در بحث اعطای تسهیلات مشاغل خانگی ۱۲۸ متقاضی پس از بررسی های اولیه صورت گرفته به بانک معرفی شدند که از این تعداد فقط ۷ نفر بنا به دلایلی از جمله نقص در پرونده، موفق به دریافت تسهیلات نشدند.

 میبد

میبد
میبد

اخبار مرتبط

ارسال نظر