تاریخ : 22 دسامبر 2015 - 8:50 - شناسه خبر : 7114 یادداشت

تصاویر به جای کلمات؛ تحولی فرهنگی در حوزه روابط عمومی

مریم السادات کاظمی

از آنجا که دنیای ارتباطات به کمک تصاویر گسترده تر می شود، متخصصان حوزه روابط عمومی باید بیش از پیش به کاربرد فیلم و عکس توجه داشته باشند. تفکر کردن و نوشتن از طریق تصاویر قطعا تحولی فرهنگی برای بسیاری از کارشناسان این حوزه است. در واقع، متخصصان روابط عمومی باید بیاموزند که در کنار […]

از آنجا که دنیای ارتباطات به کمک تصاویر گسترده تر می شود، متخصصان حوزه روابط عمومی باید بیش از پیش به کاربرد فیلم و عکس توجه داشته باشند. تفکر کردن و نوشتن از طریق تصاویر قطعا تحولی فرهنگی برای بسیاری از کارشناسان این حوزه است. در واقع، متخصصان روابط عمومی باید بیاموزند که در کنار استفاده از کلمات، اطلاعات و برنامه ها را به کمک تصاویر نیز انتقال دهند. در چنین شرایطی می توان گفت که امروزه فیلم ها و دنیای دیجیتال مرز جدیدی در روابط عمومی ایجاد کرده اند.

امروزه نمی توان تحولات حوزه ارتباطات را نادیده گرفت. در واقع اگر این پیشرفت ها در دنیای اطلاعات و ارتباطات شکل نگیرد، رسانه ها دیگر متناسب با شرایط زندگی کنونی نخواهند بود و خیلی زود مقبولیت خود را از دست می دهند. نیاز همیشگی روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و خوانندگان به حمایت از طرف منابع که با ذکر دقیق تاریخ و امضای رسمی همراه باشد، موجب بقای مطبوعات در تحولات کمی می شود تا بتواند اطلاع رسانی کند.

با این حال، مطبوعات باید در زمان خود زندگی کنند. برای رسیدن به این تناسب باید جنبه های مختلف رسانه را در برگیرد و در حد امکان به پردازش اطلاعات و بیان آنها بپردازد و اطلاعات را در همه شبکه های ابراز  افکار و عقاید مطرح کنند. یک متن نمی تواند همیشه مرجع غالب و اصلی باشد چرا که امروزه صفحات وب توانسته اند با کاستن از حجم کلمات و استفاده از تصاویر مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. در عصر دیجیتال نیز رسانه های مکتوب باید سعی کنند تا به زبان تصویر، اطلاعات را بازگو کنند.

امروزه یک تصویر مناسب و جذاب می تواند بسیار تاثیرگذارتر از یک مقاله طولانی باشد. موضوع یک مقاله چه معرفی محصول باشد یا سخنان رئیس فرقی نمی کند چرا که یک برنامه ویدئویی در جلب توجه و افزایش درک مفهوم موفق تر خواهد بود.

دلیلی ندارد که مطبوعات مانند گذشته درجا بزنند و پیشرفتی نکنند؛ در حالی که می توانند به کمک فیلم های ویدئویی، حضور در شبکه های اجتماعی و ارتباطات پویاتر به ماهیت خود غنا ببخشند. دراین  صورت به منبع اجتناب ناپذیر اطلاعات تبدیل می شوند که روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان برای گسترش اطلاعات مطمئن، کاربردی و واقعی مشترک به آنها نیاز خواهند داشت.

اما از آنجا که دنیای ارتباطات به کمک تصاویر گسترده تر می شود، متخصصان حوزه روابط عمومی باید بیش از پیش به کاربرد فیلم و عکس توجه داشته باشند. تفکر کردن و نوشتن از طریق تصاویر قطعا تحولی فرهنگی برای بسیاری از کارشناسان این حوزه است. در واقع، متخصصان روابط عمومی باید بیاموزند که در کنار استفاده از کلمات، اطلاعات و برنامه ها را به کمک تصاویر نیز انتقال دهند. در چنین شرایطی می توان گفت که امروزه فیلم ها و دنیای دیجیتال مرز جدیدی در روابط عمومی ایجاد کرده اند.

مریم سادات کاظمی: یادداشتی از استفان بیلیه ( Stephane Billiet )

اخبار مرتبط

ارسال نظر