تاریخ : 27 نوامبر 2015 - 13:10 - شناسه خبر : 6411 اخبار استان

یک نماینده مجلس:

اصلاح حوزه‌های انتخابیه استان یزد هفته آینده در دستور کار مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس با اشاره به بی‌عدالتی در حوزه‌های انتخابیه استان یزد گفت: اصلاح ‌حوزه‌های انتخابیه استان یزد در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش صدای میبد: حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده، در نشستی خبری با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: تبعیض در حوزه‌‌های انتخابیه استان یزد به وضوح قابل مشاهده است و این امر سبب تمرکز در برخی مناطق و افزایش مهاجرت و رشد منفی جمعیت در برخی مناطق دیگر شده است.

وی عنوان کرد: مخالفتی برای پیشرفت در برخی مناطق استان یزد نداریم اما معتقدیم توسعه باید به صورت متوازن انجام شود نه اینکه برخی شهرستان‌ها با مشکلات متعدد از جمله نبود اشتغال و … دست و پنجه نرم کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس عنوان کرد: اصلاح حوزه‌های انتخابیه که مقدمه‌ای برای پیشرفت و توسعه شهرستان‌های مختلف است در دستور کار مجلس قرار گرفته و در هفته آینده مورد بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تغییرات اتوبوسی در برخی نهادها عنوان کرد: تغییر مدیریتی به صورت اتوبوسی اشتباه فاحش برخی مسئولان این کشور است و همه تغییرات را باید در چارچوب مناسب تعریف کنیم و اگر اشتباهاتی شده، کنار گذاشته شود اما اگر کارهای خوب انجام شده، آن را تقویت کنیم.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه افزود: گاهی مواقع تمام اقدامات گذشته را نادیده می‌گیرند که این اشتباه است و اگر امروزه به رکود دچار شدیم به دلیل مشکلاتی است که بین احزاب و گروه‌ها شکل گرفته و همه ما از یک مکتب و ارزش و یک موقعیت هستیم و نباید اجازه بدهیم خط و جریان بازی به ما اثرگذار باشد و این بزرگ‌ترین ضرر است که جامعه از اندوخته‌های گذشته و مدیران با سابقه به دلیل حزبی و گروهی محروم شود.

زارع زاده ادامه داد: متاسفانه مشکلی که اکنون وجود دارد این است که هر حزبی می‌آید و مدیریت را می‌گیرد، تلاش می‌کند رقیب خود را لجن مال کند و از تجربیات گذشته استفاده نمی‌کند و مصداق این مثال است که روز از نو و روزی از نو، در صورتی که باید تجربیات موفق مورد تشویق و تقویت قرار گرفته و ضعف‌ها برطرف شود نه اینکه همه فعالیت‌های گذشته و هزینه‌هایی که انجام شده متوقف یا پاک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از اینکه بها دادن به جوانان در حد شعار مانده است، اظهار داشت: طبق آمارها بیش از ۸۰ درصد قراردادهای شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های تولیدی مقطعی و موقتی هستند و این توهین به سیستم کارگری و دانشجویی که فارغ‌التحصیل دانشگاه می‌شود، نیست.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث دشمن‌شناسی آمریکا گفت: عده ای تصور کردند آمریکا تغییر هویت داده در حالی که اگر آمریکا را رصد کنید، از جنگ جهانی دوم به بعد تعامل آن با ایران چگونه بوده و یا دشمنی هایی که با ایران داشته همواره در این مسیر بوده که جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تغییر تاکتیک داده و روش خود را عوض کرده است، افزود: ما باید در تغییر تاکتیک دشمن هوشیارانه عمل کنیم و این کشور حتی به دوستان خود هم خیانت کرد مثلا صدام وقتی آمریکا او را مهره مفید خود ندانست حذف شد و به تازگی به سمت داعش رفته و اگر روزی احساس کند به دردش نمی‌خورد او را نیز حذف خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

ارسال نظر