تاریخ : 15 ژانویه 2024 - 9:07 - شناسه خبر : 37114 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

۲۹۲ خانه بهداشت کارگری در استان یزد خدمات بهداشتی به کارگران ارائه می دهند

به استناد ماده ۴۷ قانون کار، تامین سلامت، بهداشت جسمی و روانی کارگران در هر شغلی که باشند و ارتقاء سطح آن با ایجاد خانه های بهداشت کار در واحدهای تولیدی دنبال می شود.

به گزارش صدای میبد: با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خانه شرکت سنگ آهن سورک به بهره برداری رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه با افتتاح این خانه بهداشت، ۲۹۲ خانه بهداشت در استان یزد به کارگران خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی ارائه می دهند تصریح کرد: به استناد ماده ۴۷ قانون کار، تامین سلامت، بهداشت جسمی و روانی کارگران در هر شغلی که باشند و ارتقاء سطح آن با ایجاد خانه های بهداشت کار در واحدهای تولیدی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در واحدهایی که تعداد کارگران بالای ۵۰۰ نفر دارند قریب به ۳۵ مرکز بهداشت کارگری در استان مشغول به ارائه خدمات بهداشتی هستند تصریح کرد: پیشگیري از حوادث و بیماريهاي ناشی از کار و حفاظت کارگران از خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می نمایند، به کار گماردن کارگران به کاري که متناسب با استعداد جسمی و روانی آنان باشد و به عبارت دیگر تطبیـق کار با کارگر و بالعکس از جمله وظایفی است که بر عهده مسئولین این مراکز بهداشتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: کارگران کارگاه باید لااقل سالی یک بار مورد معاینه پزشکی قـرار گیرنـد و لزوم راه اندازی مراکز خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ ایستگاه بهگر در واحدهای کوچک تولیدی نیز در استان یزد به کارگران شریف خدمات بهداشتی ارائه می کنند خاطرنشان کرد: مسئول بهداشت واحد تولیدی باید نسبت به کلیه عوامل فیزیکـی و شـیمیایی و بیولـوژیکی کـه ممکـن اسـت سـلامت کارگران را مختل سازد مانند گرد و غبار، بخارات و گازهاي زیان آور، صدا، حـرارت و … حساس باشد و وسایل مورد نیاز کارگران جهت حفظ سلامتشان را در اختیار آنها قرار دهد و بر رعایت موارد بهداشتی توسط کارگران اصرار ورزد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر