تاریخ : 13 آگوست 2023 - 20:44 - شناسه خبر : 36712 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

مدیر کل بهزیستی استان خواستار تصویب سند مسئولیت اجتماعی صاحبان صنعت میبد شد

مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد درخواست تصویب سند مسئولیت اجتماعی صاحبان صنعت میبد در راستای کمک به بهزیستی و موسسه های خیریه برای  رفع حوائج جامعه هدف و کاهش دغدغه خیرین برای انجام کارهای خیر کرد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان یزد درخواست تصویب سند مسئولیت اجتماعی صاحبان صنعت میبد در راستای کمک به بهزیستی و موسسه های خیریه برای  رفع حوائج جامعه هدف و کاهش دغدغه خیرین برای انجام کارهای خیر کرد.

به گزارش صدای میبد، رضا ابهت در نشست شورای مشارکتهای اداره بهزیستی میبد که در دفتر شهرک صنعتی جهان آباد برگزار شد افزود: کارمندان سازمان بهزیستی برای افرادی کار می کنند که به جز خدا کسی را ندارند. همه ما باید خداوند را شاکر باشیم که برای هدفی جمع شده‌ایم که بسیار مقدس است و خارج از آنچه است که نیازهای مالی خودمان و فرزندانمان را تامین کند.

وی اظهار کرد: بهزیستی انجام دهنده فعالیت‌های بسیار زیاد و متنوعی شامل مشاوره ژنتیک قبل از تولد بچه، ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به زوجین برای تداوم زندگی بهتر و آرامش و آسایش بیشتر، آموزش مهارت‌های زندگی ، آوردن نوجوانان به بطن جامعه با اجرای طرح مانا ، مشارکت دادن بانوان در سرفصل های اجتماعی ، کمک به افراد آسیب دیده در حوادث طبیعی با اجرای طرح محب و ارائه آموزش به گروه‌های مختلف دانش آموز ، دانشجو و سالمندان است.

وی با اشاره به انجام غربالگری بینایی برای کاهش آمبلیوپی خاطرنشان کرد: طرح غربالگری بینایی طرح بسیار مهم است که حداقل به مدت ۲۶ سال است  که توسط سازمان بهزیستی اجرا می‌شود. اگر یک فرزند در این طرح مورد سنجش و معاینه  قرار نگیرد، قابلیت کم بینا و نابینا شدن دارد، حدود چهار درصد بچه ها ممکن است به آمبلیوپی دچار شود.

مدیر کل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: در ۲ سال شیوع کرونا مردم ترس از آوردن بچه‌ها برای غربالگری داشتند، سال گذشته در بهترین شرایط  ۶۰ تا ۶۵ درصد جامعه را پوشش دادیم که از نزدیک به ۶۰ هزار مورد غربالگری بینایی ، حدود ۵۵۰ بچه مبتلا به آمبلیوپی شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: بسیار مهم است که تلاش کنیم درصد پوشش طرح غربالگری برای کاهش آمبلیوپی  ۱۰۰ درصد شود، بهزیستی آمادگی آن را دارد برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزند شناسایی شده مبتلا به آمبلیوپی  کمک کند.

ابهت خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و ارگان‌ها و ادارات باید نسبت به  شناساندن طرح غربالگری بینایی به مردم اهتمام داشته باشند.

وی درصد پوشش طرح غربالگری شنوایی را با توجه به اینکه در بیمارستان و در هنگام تولد انجام می شود، ۱۰۰ درصد بیان کرد و افزود: اگر نوزادانی مشکل شنوایی داشته باشند مورد معاینه قرار می‌گیرند و اگر مشکل دائمی دارند به سمت کشت حلزون ارجاع داده می‌شنوند. خیرینی هم داریم که به صورت صد در صد برای کاشت حلزون برای افراد نیازمند به حمایت ، کمک می‌کنند.

وی پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۱ برای اجرای  ۲ هزار و ۷۸ طرح اشتغالزایی به جامعه هدف بهزیستی را نیز بیان کرد و آن را سند افتخار بهزیستی برای  توانمند سازی مددجویان برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی میبد نیز گفت: هم اکنون ۲۱ موسسه زیر مجموعه بهزیستی میبد فعالیت دارند و از این تعداد موسسه ۱۱ مورد خیریه و ۱۰ موسسه غیر انتفاعی هستند. این موسسه‌ها به صورت  تخصصی  در حوزه های توانبخشی ، پیشگیری و حمایتی فعالیت دارند و دارای دفتر ، مددکار و مسئول مشارکت‌ها هستند و با توجه به فعالیتی که دارند دست مشارکت به سمت مردم شهرستان دارند.

سید محسن فلاح اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به رویکرد خیری شهرستان ، مردم شهرستان کمک کننده به بهزیستی برای توانبخشی معلولان ، حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و بد پرست ، ساخت و تعمیرات مسکن ، درمان و تعمیر وسایل اولیه خانواده های زیر پوشش هستند و در رفع مشکلات و تامین نیازهای جامعه هدف بهزیستی نقش اساسی دارند.

وی افزایش ۱۴ درصدی مشارکت‌های مالی اداره بهزیستی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: خیرین مطمئن باشند تمام مشارکتهای واریز شده به حساب بهزیستی در شهرستان هزینه می‌شود. خیرین سعی کنند صدقات ماهیانه خود را با توجه به سلایق خود به بهزیستی که حمایت نیازمندان شهر است ، واگذار کنند.

رئیس اداره بهزیستی میبد  درخواست کرد صنایع میبد به عنوان کارخانجات حامی هر ماهه موظف به ایفای مسئولیت اجتماعی خودشان شوند تا بهزیستی بتواند برنامه ای مدون برای حمایت از جامعه هدف خود داشته باشد.

وی در این ارتباط با درخواست حمایت از  فرماندار و مسئولان، از دفتر عمران شهرک صنعتی نیز درخواست برنامه‌ریزی جذب مشارکت کارخانجات برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و کمک به بهزیستی میبد کرد.

فرماندار میبد هم با بیان اینکه فضای مجازی بستری برای جذب مشارکت مردم است، گفت: تشکیل  گروهی مجازی از صاحبان صنایع و مسئولان موسسه‌ها برای بیان نیازهای مردم نیازمند به کمک در آن گروه می‌تواند برای جذب مشارکت‌ها موثر باشد.

سید جمال سجادی پور فرهنگ خیری مردم شهرستان برای کمک به نیازمندان را ستود و اظهار کرد: محرم  امسال، مردم نشان دادند که برای هزینه کردن جهت کارهای خیر و برگزاری مراسم های مذهبی پای کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی افراد واقعا نیازمند اهمیت دارد. موسسه‌ها در هر محله نقش بسیار مهمی در شناسایی افراد واقعا نیازمند دارند.

حسین فلاح از اعضای هیات مدیره موسسه خیریه محبت ، جلال فلاح رییس موسسه خیریه باب الحوائج ، علی دهقانی مسئول موسسه اباصالح و محمد حسین حاجی مسئول موسسه خیریه حکمت  در این نشست حضور داشتند و گزارشی ازفعالیت‌ها و مشکلات خود ارائه دادند.

مشکلات مالیاتی موسسه های خیری در صورت انجام کارهای اقتصادی ، بیمه تکمیلی مددجویان ، همکاری بهزیستی و بسیج سازندگی درساخت و تعمیر مسکن مددجویان، اعلام نیازمندی چند مددجو برای دریافت حمایت‌های درمانی، لزوم ترویج فرهنگ خیری مردم شهرستان در گذشته‌ای نه چندان دور و بیان حکایت‌های زمان دفاع مقدس، زمانی یک رزمنده وقتی هم از جبهه برای مرخصی به شهرش می‌آمد آن زمان نیز  اگر نیاز همسایه‌ای به نفت برای گرم شدن خانه‌اش را می دید ، پیت نفت به درب منزلشان می‌برد و یاری رسان در انجام امور خیر در محله و شهر  بود ،  مباحث مطرح شده در این نشست بود.

خبرنگار : الیاس دهقانی

اخبار مرتبط

ارسال نظر