تاریخ : 17 سپتامبر 2016 - 9:45 - شناسه خبر : 16744 اخبار شهرستان، فرهنگی

بازبینی تئاتر منتخب سکوت روشن توسط ارزیابان کشوری

نمایشنامه تئاترسکوت روشن کاری از گروه تئاتر نابینایان شهرستان میبد با حضورداوران کشوری مورد مرور و بازبینی قرار گرفت

تئاتر منتخب” سکوت روشن” ، کاری از گروه تأتر نابینایان شهرستان میبد با حضورکارشناسان داوری کشوری  آقایان کاکا سلطانی مدرس تئاتر، کاظمیان کارشناس و خانم یزدی نیا کارشناس هنری مورد مرور و بازبینی قرار گرفت.

این نمایشنامه که در محل سالن نمایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به نمایش درآمد ماجرای تعدادی عصای مستعمل را روایت می کند که با جایگزینی عصا های جدید به انباری انداخته می شوند. مخاطبان در این نمایش از زبان عصا ها با زندگی روشندلان آشنا شده و شناخت بهتری پیدا می کنند .

این تئاتر در سال ۹۳موفق به کسب رتبه اول منطقه ای از بین  استانهای شرکت کننده از جمله استان کرمان،بیرجند،سیستان و مشهد گردید.

لازم به ذکر است که در این مرحله علاوه بر تئاتر”سکوت روشن” از جامعه نابینایان میبد، تئاتر “اتوبوس در دست تعمیر است” از جامعه نابینایان استان و تئاتر “جاری مثل جویبار” از جامعه معلولین استان نیز در یزد مورد بازبینی قرار گرفت.

گفتنی است بازبینی این نمایش ها با هدف انتخاب نمایش های برتر جهت حضور در جشنواره بین المللی تئاتر معلولین که ۱۲ تا ۱۶ آذر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می گردد  انجام می شود .

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر