تاریخ : 7 آگوست 2015 - 19:39 - شناسه خبر : 3627 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

اهمیت اطلاع رسانی به اهمیت انسانیت وابسته است

انتظار می رود خبرنگاران سایت ها و رسانه های مکتوب و روابط عمومی ها اطلاع رسانی عمیق و صادق داشته باشند. آنها حلقه اتصال بین مردم و حکومت هستند.

به گزارش صدای میبد: آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در ابتدای خطبه دوم نماز سیاسی عبادی جمعه فرا رسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را به شیعیان جهان تسلیت و تعزیت گفت و افزود: روز شهادت حضرت (ع) باید با مراسم های گوناگون گرامی داشته شود.

وی سپس با یادآوری روز جهاد دانشگاهی خاطر نشان ساخت: پیشرفت های علمی و فن آوری ایران به رغم همه مشکلات امروز خیره کننده است. آمار و ارقام از این پیشرفت که در مدت جنگ و تحریم در کشور اتفاق افتاده است قابل توجه است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه سیاست های علم و فن آوری در چند ماه اخیر توسط رهبری ابلاغ شده اظهار داشت: عظمت و شکوه جلوی روی ماست. دانشگاهها، مراکز رسمی و مردمی، حوزه، آموزش و پرورش و نهادی مانند جهاددانشگاهی وظایف مهمی در دانشگاه دارند. آنها باید عزم برای پیشرفت و شتاب علمی داشته باشند و این اراده ضعیف نشود.

وی با تاکید بر اینکه استان و شهرستان ما ظرفیت های علمی و فن آوری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: دانشگاه ها نباید تحت هیچ عامل انحرافی قرار گیرد و باید رشد علمی را طی کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانش و دانشگاه باید با صنعت گره بخورد و نگاه اسلامی و اندیشه و تمدن اسلامی در آن تجلی پیدا کند به خصوص در علوم انسانی و اجتماعی مسیر علم باید رو به تعالی باشد.

اهمیت اطلاع رسانی به اهمیت انسانیت وابسته است

امام جمعه میبد ۱۷ مرداد روز خبرنگار را گرامی داشت و یاد شهیدان به خصوص شهید صارمی و شهدای آزادی بخشی و اطلاع رسانی را گرامی داشت.

وی تاکید کرد: اهمیت اطلاع رسانی به اهمیت انسانیت وابسته است. رسالت خبرنگاران رسالت حساس و دارای مخاطرات زیادی است.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه راستی و امانت داری باید در رسانه ها و خبرنگاران موج بزند ادامه داد: انتظار می رود خبرنگاران سایت ها و رسانه های مکتوب و روابط عمومی ها اطلاع رسانی عمیق و صادق داشته باشند. آنها حلقه اتصال بین مردم و حکومت هستند.

وی با بیان اینکه حوزه گزارش گری بخش مهم و حساسی است افزود: صداقت و امانت داری و نقد و بررسی با رعایت انصاف باید در سرلوحه کار اصحاب رسانه قرار گیرد.

صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم هستند.

امام جمعه میبد با اشاره به روز صنایع کوچک خاطر نشان ساخت: صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم هستند. این صنایع بیشتر عدالت اجتماعی را تامین می کند. زود به نتیجه می رسند و خود اشتغالی خوبی دارند. آنها خود اتکا و درون جوش هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع کوچک باید جز رسالت های ما باشد تصریح کرد: مسولین باید به صنایع کوچک توجه کنند و به افراد مشاوره بدهند. صنایع کوچک می توانند خیلی تحول ایجاد کنند.

بنده نگران هستم پول های نفتی که وارد کشور می شود به دست و پا ریخته شود

عضو شورای انقلاب فرهنگی گریزی به مذاکرات هسته ای نیز در پایان خطبه های نماز جمعه میبد زد و افزود: مبادا در ذهن کسی خطور کند که گفتگو و مقاومت زمینه هسته ای ریشه در مقاومت ملت ما ندارد. دیپلماسی قوی و فنون مذاکراه و کسانی که وارد صحنه شوند اهمیت دارد اما پایه و اساس پیشرفت در دیپلماسی مقاومت یک ملت است. مقاومتی که در رفتار ملت، دولت و رهبری ما تجلی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز هم رهبر و ملت ما بر این تاکید می کنند که بر مواضع ابتدایی از حق و اصول اساسی انقلاب اسلامی ایستاده ایم و ملت خسته نشده و نخواهد شد.

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه برجام به دور از تندروی، ذوق زدگی ها، افراط باید با منطق و استدلال و کمک مردمی و مراجع قانونی طی مسیر کند ادامه داد: یاوه های که اسرائیلی ها می گویند روشن است. آمریکایی ها نیز یاوه گویی هایشان نسخه داخلی دارد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه بنده نگران هستم پول های نفتی که وارد کشور می شود به دست و پا ریخته شود افزود: نگران هستم در صورت نداشتن مدیریت تورم بالا برود. دولت زیرساخت ها اقتصادی را بالا ببرد. با تدابیر دولت می توانیم برای آینده کشور اقتصاد قوی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر