تاریخ : 23 آوریل 2022 - 10:54 - شناسه خبر : 34757 اخبار استان، اسلایدشو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه یزد:

چهار کلان پروژه توسط وزارت مردم برای بهبود رفاه جامعه سیاستگذاری شده است/ پوشش بیمه ای ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی و بیماری های خاص در پروژه نیما دیده شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: با حمایت مردم و نمایندگان انقلابی استان و سراسر کشور این فتنه ای که بر علیه مقام عالی وزارت که نگاهشان به مردم و ارتقاء سطح رفاه مردم هست خاموش شده تا با اجرای این پروژه ها طعم شیرین آن را مردم و مستضعفان و قشر ضعیف جامعه بچشند.

به گزارش صدای میبد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به مناسبت در پیش رو بودن هفته کار و کارگر سخنران پیش از خطبه های نماز سیاسی- عبادی جمعه شهرستان یزد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دوم سخنان خود به چهار کلان پروژه ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی کرده است اشاره کرد و گفت: پروژه های زیست بوم ملی اشتغال، نیما، برنا و مینا پروژه هایی هستند که مباحثی چون کار، آتیه، رفاه و اموال مردم را دنبال می کند.
وی با اشاره به پروژه زیست بوم ملی اشتغال (زیبا) گفت: در این پروژه بحث طراحی، ابلاغ و رونمایی از اطلس اشتغال کشور، شناسایی و شناسنامه دار کردن ۴۰۰ هزار کارآفرین حرفه ای، کاهش زمان صدور مجوزها، تصویب و آغاز اجرای سند مهارت آموزش اشتغال سربازان و برگزاری دو جلسه شورای عالی اشتغال تاکنون رخ داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد پروژه نیما را در خصوص نظام ملی بازنشستگی تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: دستور العمل برقراری بیمه ناباروری، بیمه زنان خانه دار و بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان در دستور کار وزارت قرار گرفته است.
وی همچنین اجرای پرداخت حقوق مرخصی زایمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت ماهانه، پوشش بیمه بیماری های خاص پس از چندین سال انتظار، افزایش ۲۰ درصدی تسهیلات رفاهی و سهم سازمان تامین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان و پوشش بیمه ای ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی را از دیگر برنامه های پروژه نیما دانست.
محمدرضا فلاحتی با بیان این که پروژه برنا به رفع فقر مطلق می پردازد خاطرنشان کرد: شناسایی فقرا و دست بندی خانوارها براساس رتبه فقر که کارگروه فقر مطلق در کشور و استان ها شکل گرفته است در این پروژه دیده شده است. پرداخت یارانه معیشتی ویژه به چهار دهه پایین جامعه که در بهمن و اسفندماه سال گذشته صورت گرفته و در حوزه سالمندی تدوین پیش نویس لایحه حمایت از سالمندان نیز از دیگر برنامه هایی است که در پروژه برنا دنبال می شود.
این مقام مسئول استانی در ادامه به معرفی پروژه مینا که همان مدیریت یکپارچه شرکت های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است پرداخت و تاکید کرد: به دلیل ناکارآمدی اقتصادی که برخی از شرکت ها زیرمجموعه شستا داشته اند این پروژه سیاستگذاری شده است.
وی اضافه نمود: طراحی الگوی نوین شرکت های تابعه صندوق های بازنشستگی کشور، افزایش ۵۵ درصدی ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه لاوان، اغاز عملیات جهش در صادرات از طریق همکاری با کشورهای متعدد، تولید و بومی سازی ۲۲۷ قلم دارو در شرکت های تابعه و افزایش ۶۰ درصدی منابع صندوق روستای و عشایر از جمله اقدامات صورت گرفته در پروژه مینا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به بحث عدالت اداری و اقدام انقلابی و جهادی حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایجاد ستاد مرکزی مبارزه با مفاسد و تعارض منافع در وزارتخانه، منع ارتزاق وزارتخانه از صندوق ها و شرکت های تابعه، طراحی و راه اندازی سامانه سوت زنی و شفافیت مدیران، انسداد بستر حقوق های نجومی، منع خرید کارت هدیه، سکه و بودجه محرمانه که متاسفانه در برخی از شرکت های زیرمجموعه وزارت بسیار رایج بود در دستور کار وزارت مردم قرار گرفت.
وی ادامه داد: کاهش شکاف حقوق و دستمزد مدیران و کارکنان، ایجاد داشبرد اطلاعات مدیریتی متمرکز در وزارت، به کاربر مدیران پاک دست و انقلابی در سطح وزارت و شرکت های تابعه از دیگر اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.
محمدرضا فلاحتی در پایان با تاکید بر اینکه علیرغم انجام این چهار کلان پروژه که صورت گرفته در فضای رسانه ای شاهد جوسازی رسانه ای خیلی بزرگ علیه مقام عالی وزارت هستیم خاطرنشان کرد: با حمایت مردم و نمایندگان انقلابی استان و سراسر کشور این فتنه ای که بر علیه مقام عالی وزارت که نگاهشان به مردم و ارتقاء سطح رفاه مردم هست خاموش شده تا با اجرای این پروژه ها طعم شیرین آن را مردم و مستضعفان و قشر ضعیف جامعه بچشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر