تاریخ : 2 ژانویه 2023 - 11:41 - شناسه خبر : 36040 اخبار استان

مدیرکارآفرینی و اشتغال استان یزد:

تحقق ۸۶ درصد از تعهد اشتغال استان یزد براساس سامانه ملی رصد اشتغال

تحقق صد در صدی ایجاد اشتغال استان تا پایان سال، نیازمند برنامه ریزی، هماهنگی و هم افزایی میان دستگاههای اجرایی متولی می باشد و نقش این اداره کل، ارزیابی و نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی جهت تحقق تعهد اشتغال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد: فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه دولت وعده تحقق حدود یک میلیون شغل را در کشور داده است و در راستای تحقق این وعده، دستگاههای اجرایی مکلف به ثبت اطلاعات اشتغالهای ایجادی در سامانه ملی رصد گردیده اند، اظهار داشت: سهم استان یزد از این میزان، ۱۸ هزار و ۹۸۱ نفر ایجاد فرصت شغلی جدید است که با تلاش و هم افزایی مسئولان استان، ۸۶ درصد تعهد اشتغال و ثبت تعداد ۱۶۳۶۰ نفر در سامانه، تحقق پیدا کرده است و این میزان نشان دهنده تحقق کامل تعهد اشتغال تاکنون در سالجاری می باشد.
آیت اللهی افزود: بنیاد برکت، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به ترتیب بیشترین میزان اشتغال را در سامانه رصد ثبت کرده و درصد تحقق اشتغال در حوزه های مختلف به ترتیب مربوط به خدمات، صنعت و کشاورزی بوده است.
در ادامه وی خاطر نشان کرد: تحقق صد در صدی ایجاد اشتغال استان تا پایان سال، نیازمند برنامه ریزی، هماهنگی و هم افزایی میان دستگاههای اجرایی متولی می باشد و نقش این اداره کل، ارزیابی و نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی جهت تحقق تعهد اشتغال است.
آیت اللهی در پایان عنوان کرد: نمایندگان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداریها از طریق دسترسی به سامانه و نیز دریافت گزارشهای هفتگی از طریق این اداره کل، در امر نظارت و پایش ثبت اطلاعات توسط دستگاههای اجرایی، همکاری دارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر