تاریخ : 26 سپتامبر 2023 - 15:49 - شناسه خبر : 36757 اخبار استان، اسلایدشو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در شش ماهه نخست سال نسب به مشابه سال قبل

آمار حوادث ناشی از کار استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹/۳۴ درصد کاهش داشته است. در شش ماهه اول سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در استان هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، مانور سراسری از کارگاه های پر خطر همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار شد.
محمدرضا فلاحتی در این رابطه گفت: ۱۰ اکیپ بازرسی در سطح استان امروز (دوشنبه ۴ مهرماه) در مانور شرکت نمودند.
وی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد حوادث اتفاق افتاده استان مربوط به بخش صنعت و تولید، ۱۸٫۵ درصد مربوط به بخش ساختمان، ۸٫۵ درصد مربوط به سایر فعالیتهای خدمات عمومی و اجتماعی و ۵٫۶ درصد مربوط به بخش معدن است گفت: در بخش صنعت فعالیت های زیر گروه تولید سایرمحصولات کانی غیرفلزی (که عمدتاْ کارگاه های کاشی و سرامیک استان را شامل می شود)، تولیدفلزات و محصولات فلزی، تولید منسوجات، تولید کاغذ و محصولات کاغذی، صنایع موادغذایی و آشامیدنی بیشترین آمار حوادث را دارا می باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت اصلی بروز حوادث ناشی از کار در استان را عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرما، دستگاه بدون حفاظ یا دارای نقض فنی برشمرد و افزود: آمار حوادث ناشی از کار استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹/۳۴ درصد کاهش داشته است. در شش ماهه اول سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در استان هستیم.
وی اضافه کرد: در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ حوادث ناشی از کار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴ درصد کاهش یافته است. میزان آسیب های شغلی منجر به فوت نیز در سال ۱۴۰۱ به نسبت یک سال قبل بیانگر کاهش ۱۱ درصدی این حوادث است.
محمدرضا فلاحتی تاکید کرد: بازرسی از کارگاه های پرخطر از جمله کارگاه های ساختمانی، معدنی و صنایع پرخطر در استان در اولویت بازرسی قراردارد و تلاش می شود با افزایش ۵۰ درصدی بازرسی از کارگاه های پرخطر نسبت به سال قبل نظارت بر عملکرد ایمنی این گونه کارگاه ها افزایش داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: در سال گذشته تعداد ۴۰۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان وجود داشته و در سال جاری نیز به منظور مشارکت کارگران در ایمنی کارگاه ها، افزایش ۲۰ درصدی کمیته های حفاظت و ایمنی در کارگاه ها به عنوان برنامه های تحولی اداره بازرسی این اداره کل به جد پیگیری می گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر