تاریخ : 23 نوامبر 2022 - 17:30 - شناسه خبر : 35808 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی شهر و بازاریابی کسب و کارهای خرد است

الیاس دهقانی

سید جمال سجادی پور در مراسم افتتاح جشنواره انار میخوش در حسینیه صاحب الزمان (عج) بیده افزود: عرضه و فروش انواع محصولات درغرفه‌های این جشنواره توسط بانوان و آقایان فعال در حوزه مشاغل خرد از ۱۲ شهر کشور نشان دهنده نقش جشنواره‌ها برای بازاریابی و فروش محصولات است.

به گزارش صدای میبد، سید جمال سجادی پور در مراسم افتتاح جشنواره انار میخوش در حسینیه صاحب الزمان (عج) بیده افزود: عرضه و فروش انواع محصولات درغرفه‌های این جشنواره توسط بانوان و آقایان فعال در حوزه مشاغل خرد از ۱۲ شهر کشور نشان دهنده نقش جشنواره‌ها برای بازاریابی و فروش محصولات است.

وی اضافه کرد: جشنواره انار کار مشترک میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی و معرفی کننده میراث فرهنگی و صنایع دستی است و می‌تواند دست‌آوردهای خوبی داشته‌باشد.

فرماندار میبد ادامه داد: میبد یک شهر صنعتی است و همچنین از میراث بسیار غنی و ارزشمند برخوردار است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصت معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر است .

وی همچنین با بیان اینکه در این جشنواره غرفه فروش محصولات کاربافی دایر شده ، عرضه  دیگر صنایع دستی شهر به ویژه زیلو را خواستار شد.

سجادی پور همچنین میبد را دارای رتبه نخست در دارا بودن سطح زیر کشت انار در میان شهرهای استان معرفی کرد و لزوم فرآوری این محصول و بازاریابی انواع فرآورده‌ها و معرفی ارقام انار میبد را برای رفع نگرانی کشاورزان یادآور شد.

رییس جهاد کشاورزی میبد هم با بیان اینکه میبد کشاورزانی نمونه در سطح استان و کشور دارد ، اظهار امیدواری کرد که با کنترل تغییر کاربری ،ریه تنفسی شهر را حفظ کرده و با بهره گیری از دانش محققان در حوزه کشاورزی کشت انار را در شهرستان توسعه دهیم.

ریس شورای اسلامی شهر میبد هم گفت: میبد یک شهر گردشگری با پتانسیل‌های بسیار ناشناخته برای سایر هموطنان است و لازم است برای معرفی شهرستان قدم‌هایی را برداریم.

جواد فیاضی در ارتباط با محصول انار میبد نیز اظهار کرد: میبد دارای محصولات گوناگون کشاورزی است و متاسفانه به دلایلی در طول سالهای گذشته بسیاری از باغات از بین رفته و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر  پا برجا کردن باغاتی که هنوز از بین نرفته و توسعه فضای سبز برای حفظ ریه تنفسی شهر است.

محقق و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد نیز در این مراسم با ارایه راهکارهایی برای افزایش سطح زیر کشت انار همراه با حفظ کیفیت این محصول گفت: رسیدگی و مراقبت از درخت انار از جمله هرس کردن به موقع و درست درخت باعث می‌شود که محصول خوب و با کیفیت از یک درخت انار برداشت کنیم.

محمد رضا وظیفه شناس تصریح کرد : با رعایت دستورالعمل‌ها و شناسایی آسیب و آفات و مبارزه با آنها  و پرورش درختان با روش‌های مکانیزهی می‌توان بازدهی باعات انار را تا سطحی وسیع و با کیفیت افزایش داد.

به گفته سعید رضا میرجلیلی مدیر جشنواره انار میخوش میبد ، این جشنواره با برپا شدن ۸۰ غرفه و با حضور فروشندگان از ۱۲ شهر کشور گشایش یافت و تا پنج آذر همراه با اجرای برنامه‌های متنوع نمایشی عروسک گردانی و ورزشی و برنامه‌های شاد دیگر دایر است.

گفتنی است در پایان مراسم افتتاحیه از دست اندرکاران برگزاری جشنواره و کشاورزان نمونه میبد تجلیل شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر