تاریخ : 25 جولای 2022 - 11:02 - شناسه خبر : 35119 اخبار استان، اسلایدشو

با حضور مقامات کشوری و استانی:

کلنگ ساخت اولین مسکن کارگری کشور در یزد به زمین زده شد

آغاز عملیات اجرایی احداث اولین مسکن کارگری کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۲۵۰۰ واحد مسکونی در استان یزد کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: آغاز عملیات اجرایی احداث اولین مسکن کارگری کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۲۵۰۰ واحد مسکونی در استان یزد کلید خورد.
محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مراسم کلنگ زنی ساخت مسکن کارگری در قالب طرح نهضت ملی مسکن که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی و مسئولین ارشد استانی به اجرا درآمد افزود: براساس تفاهم نامه ای که مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد گردیده است، احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن کارگری در سطح کشور بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.
وی ادامه داد: زمینی به مساحت ۷۳هکتار در استان یزد با کارگزاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهت احداث مسکن کارگری واگذار شده، که امروز (یکشنبه دوم مرداد) شاهد مراسم کلنگ زنی آن هستیم.
فلاحتی عنوان کرد: این زمین در روستای تاریخی شحنه و نزدیک شهرک صنعتی یزد است تا رفت و آمد کارگران به واحدهای صنعتی را تسهیل نماید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۳۲ نفر در شهرستان یزد در سامانه راه و شهرسازی به عنوان متقاضی مسکن کارگری ثبت نام کرده، که از این تعداد یک هزار و ۱۵۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.
وی ادامه داد: پرونده ۷۸۰ نفر از این متقاضیان در اداره کل راه و شهرسازی استان تکمیل و آماده انعقاد قرارداد می باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر