تاریخ : 11 ژانویه 2022 - 18:57 - شناسه خبر : 34315 اخبار شهرستان، اسلایدشو

حسین فلاح فرماندار سابق میبد/ اختصاصی صدای میبد

هنر صنعتگران میبد، تبدیل تحریم ها به فرصت است

سیدمحمد نبوی میبدی

در بحث ورزش شعار هميشگي من اين است، امر به ورزش امر به معروف است. مقام معظم رهبري سه جمله درباره جوانان دارد: تحصيل، تهذيب و ورزش.

در شبي که به همت اهالي صنعت و ورزش ميبد براي پاسداشت زحمات فلاح فرماندار سابق شهرستان تشکيل شده بود حسين فلاح گوشه اي از شرايط ۸ ساله خدمت خود را بازگو کرد.
فرماندار ميبد سخن خود را با تقدير از صنعتگران اين گونه آغاز کرد: در جمعي حضور دارم که پيشقراولان هسته توليد، اشتغال و جلوداران جنگ اقتصادي هستند. اين ۸ سال، سال هاي سختي بود چرا که با تحريم هاي ناجوانمردانه اي روبرو بوديم. البته شما صنعتگران عزيز همه را تبديل به فرصت کرديد.
وی ادامه داد: ميبد کم ترين بهره را از اعتبارات و فرصت هايي که معمولا وزارت خانه ها براي امر اشتغال ايجاد مي کنند برده است، ولي به تمام معنا حرف اول را در زمینه اشتغال کشور مي زنيم چرا که برای ۲۲ هزار نفر اشتغال ايجاد کرده ايم.
وي در ادامه به دوران سخت کرونا و صحنه هاي زيباي همبستگي اقشار مختلف مردم اشاره کرد و گفت: در خاطرم هست که در شرايط بد کرونا يک روز ۳۱ نفر به کام مرگ رفتند. وقتي که پرستار زنگ زد و زار زار گريست که آدمها دارند از دست مي روند. همين صنعتگر بود که جدا از کمک هاي مالي، خودش کپسول اکسیژن را بر دوش گرفت و به بيمارستان آورد تا جان همشهريانش را نجات دهد. اين همکاري و همدلي چه قشنگ و دلنشين بود. از حس خوبي که بين مسئولان شهرستان در اين ۸ سال بود تشکر مي کنم.
فرماندار سابق ميبد درباره نکته مهمي که دکتر جندقي سالها پيش به او گوشزد کرده بود گفت: من نزديک به ۹ سال در کنار آقايان فلاح، نقيبي و رضايي و در دانشگاه آزاد در خدمت دکتر جندقي بودم. يک نکته اي را ايشان موقع خداحافظي از مسئوليت شان در دانشگاه به طور خصوصي به من گفت که بد نيست براي جمع بگويم. ايشان گفت: در مديريت يک چيز حاکم هست، اخلاق و روابط انساني. اين را هميشه به خاطر بسپار. دوستان عزيز اخلاق، ادب، مرام و احترام بر جامعه بسيار اثرگذار هست. اگر شهيد سليماني اين مرد بزرگ، عزيز بود و بعد از شهادتش عزيزتر شد تمام اش به خاطر ادب، اخلاق و مرامش بود. حاج قاسم به هيچ وجه مرز سياسي برايش تعريف نشده بود و اين خيلي هنر هست. در شهادتش همه گريستن.
وي در ادامه به خاطره اي از سردار سليماني اشاره کرد و گفت: سال ۹۳ يکي از مباشرين سردار تماس گرفت و افزود: مقداري زيلو براي حسينيه سردار در کرمان مي‌خواهم، ما مقداري را آماده کرديم. در لحظه بارگيري مباشرش زنگ زد و گفت مبلغ کار را بگویید. گفتم سردار خيلي گردن ما حق دارد، بگذاريد سردار مهمان ما ميبدي ها باشد. میبدی ها همه امام حسيني و سخاوتمند هستند؛ با دل و جان اين کار را مي کنيم. پاسخ داد: به هيچ وجه.تا مبلغ را نگوييد بارگيري نکنيد. يک نيسان از آموزش و پرورش گرفته بوديم براي انتقال زيلوها. بعد دوباره گفت: کرايه نيسان هم حساب کنید. گفتم: اذيت نکنید، اگر مي خواهيد کرايه نيسان هم پرداخت کنید ما اصلا زيلو نداريم. خيلي هنر هست انسانی که با اين جايگاه براي کشور و وطنش امنيت مي آورد با اين نگاه کار بکند، امیدوارم براي ما الگو باشد.
حسين فلاح در باب ورزش به شعار هميشگي خود اشاره کرد و ادامه داد: در بحث ورزش شعار هميشگي من اين است، امر به ورزش امر به معروف است. مقام معظم رهبري سه جمله درباره جوانان دارد: تحصيل، تهذيب و ورزش.
فرماندار سابق ميبد در ادامه به مسئله مهاجرت اشاره و ضمن يادآوري مسئوليت و فرصت روحانيت در اين باره، گفت: همان گونه که همه در کنار هم در جنگ مقابل يک دشمن ايستاديم؛ حالا هم در تولید و اشتغال باید در کنار هم باشیم. هر جوان ایرانی که برای اشتغال به اینجا می آید باید نگاه مناسبی به او داشت و دغدغه های مهاجرت را باید به صورت کلی و جامع به آن نگاه کرد.
فرماندار سابق میبد ادامه داد: روحانيت در هر کارخانه اي يک دفتر دارد و اين خيلي هنر است. مي توانيم از فرصت هايي که يک صنعتگر ايجاد مي کند بهره ببريم. براي اينکه مردم شريفمان از اقصي نقاط کشور برای اشتغال به میبد می آیند، می توان تعاليم ديني، معنوي، اخلاقی، رفتار اجتماعي و تربيت اجتماعي را در واحد تولیدی فرا بگیرند.
رئيس سابق شوراي تامين ميبد تصريح کرد: من دست يکايک صنعتگران گرامی را مي بوسم، هيچ چيز کم نگذاشتيد. من هر جا گفتم و درخواست کردم نه نگفتيد. در اين مسير هم خيلي هزينه دادم. ولي خوشحالم. يک ميلياردي که شما داديد ۱۰ميليارد هزينه شده است. در شرايط بد اقتصادي حاکم بر کشور صنعتگران میبدی بالاتر از حقوق قانونی به کارگران پرداخت می کنند و یاری گر کارگران هستند. هيج جاي کشور اين گونه نيست.
فلاح با اشاره به اینکه قطار ايستاده را سنگ نمي زنند چه در لباس صنعت چه در لباس ورزش و چه در لباس روحانيت گفت: هنر ما اين است که با امکانات کم، کارهاي بزرگي را انجام داديم. در دوران کرونا نزديک به ۱۱ ميليارد تومان صنعت گران به بخش درمان شهرستان کمک کردند.
وی با بیان اینکه ترامپ گفت نمي گذاريم مردم ايران ۴۰سالگي انقلاب را ببينند تاکید کرد: شايد مشاورين ترامپ فکر مي کردند که اقتصاد ايران يک اقتصاد دولتي و تعاوني هست، فکر نمي کردند که صنعتگر ما با ۳۰يا ۴۰ کشورارتباط دارد. حواسش نبود که بخش خصوصي ما اين قدر هنر دارد.
وی در پایان صحبت هایش از خسرو خاور رزمنده هشت سال دفاع مقدس که در این مراسم حضور داشت تشکر کرد و افزود: ما هرچه داريم از جانبازان، شهدا و خانواده های ایثارگران هست؛ آنها ولي نعمتان ما هستند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر