تاریخ : 10 دسامبر 2021 - 16:50 - شناسه خبر : 34052 اخبار شهرستان، اسلایدشو

در جلسه ارتقا سطح ایمنی، بهداشت و محیط زیست کارگران و کارخانجات بیان شد

توسعه پایدار و حفظ سرمایه انسانی رسالت و وظیفه هر کارفرما و صنعتگری است

حرکت و نگاه تمام صنایع به سمت توسعه پایدار و صیانت از سرمایه انسانی و محیط زیست می باشد.

به گزارش صدای میبد_در ادامه جلسات دوره‌ای ارتقا سطح ایمنی ، بهداشت و محیط زیست کارگران و کارخانجات که همواره در مقاطع زمانی مختلف برگزار میگردید، با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و روسای ادارات کار، محیط زیست و شبکه بهداشت شهرستان میبد این جلسه در دفتر مدیریت شهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.
محمدرضا ماندگاری مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی جهان آباد میبد، با تشکر از حضور مسئولان شهرستان در این نشست، اهمیت بالای موضوع جلسه را یادآور شد و گفت: توسعه پایدار و حفظ سرمایه انسانی رسالت و وظیفه هر کارفرما و صنعتگری است.

وی ادامه داد: حرکت و نگاه تمام صنایع به سمت توسعه پایدار و صیانت از سرمایه انسانی و محیط زیست می باشد.
ماندگاری ایجاد اولین تصفیه خانه صنعتی استان یزد در شهرک صنعتی جهان آباد میبد را شاهدی برای این نگاه صنعتگران میبد برشمرد و ادامه داد: ایجاد اولین تصفیه خانه صنعتی استان جهت حفظ و بهره وری از منابع آبی ، استفاده از پساب و شبکه آبیاری قطره ای جهت فضای سبز، وجود و حضور آزمایشگاه های معتمد محیط زیست، وجود بیش از ۷۰ خانه بهداشت در کارخانجات و بازرسی های اداره کار و از دیگر نقاط قوت تحقق این موضوع مهم در صنایع شهرستان میبد است .
مدیریت شهرک صنعتی جهان آباد میبد، به سخنان دکتر پورمولایی مدیرکل محترم محیط زیست استان یزد مبنی بر نظارت، رصد و پایش ۲۴ ساعته صنایع توسط دوربین های این سازمان بر فعالیت واحدهای صنعتی استناد کرد و گفت: از جمله همکاری های خوب بین ما و محیط زیست نصب دوربین پایش آنلاین در شهرک صنعتی جهان آباد است که حدودا تا کارخانه ایده ال شمس را پوشش می دهند و این قابلیت را نیز دارند که در یک ساعت تا ۵ مرتبه فعالیت یک کارخانه را رصد و آنالیز کنند گام بلند دیگری بوده است که در کنترل و کاهش آلایندگی های محیطی شهرستان میبد برداشته شده است.
طب کار آخرین موضوعی بود که ماندگاری در این نشست به آن پرداخت. مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی جهان آباد میبدگفت: طب کار که به صورت دوره ای در واحد های تولیدی شهرستان انجام می شود ، علاوه برحفظ سلامت سرمایه های انسانی، عامل مهمی در جلوگیری از سواستفاده های احتمالی نیز به شمار می آید.

گفتنی است بهبود و نوسازی ناوگان حمل و نقل، متصل شدن شرکت ها به تصفیه خانه، ارایه گزارش ارزیابی تیم HSE از وضعیت سپراتورها، اسپری درایر ها ، تجمیع آیین نامه ها و رفع پراکندگی در این حوزه، تدوین دستورالعمل های ایمنی به صورت مشترک مربوط به صنایع، از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر