تاریخ : 5 فوریه 2020 - 21:12 - شناسه خبر : 32046 اخبار استان، اسلایدشو

ریاحی در همایش آینده کار و آموزش های مهارتی:

خوشبختانه شاهد ثبات اشتغال موجود در بین واحدهای تولیدی هستیم

تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در استان تا پایان آذرماه استفاده می کنند نزدیک به ۳ هزار نفر است این عدد در ده سال گذشته از ۲۷۰۰ تا ۳۱۰۰ متغیر بوده است.

به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر همایش آینده کار و آموزش های مهارتی با سخنرانی دکتر سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی و دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی کشور، ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، برخی از مسئولین دیگر نهادها و ارگان ها و اعضای استارتاپ های استان در تالار هتل مشیر الممالک برگزار شد.

در ابتدای این نشست ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هدف از برگزاری آن را معرفی خوشه‌های صنعتی و ایجاد فرصتی برای استفاده از مهارت‌های جدید در حوزه کارآفرینان دانست.

ریاحی که در جمع دانشجویان و فعالان حوزه کارآفرینی نوین صحبت می‌کرد گفت: استان یزد ۳۲۸۰ واحد صنعتی، ۶۰۰ واحد معدنی، قریب به ۴۰ هزار واحد صنفی و قریب به ۵۰ هزار واحد کشاورزی در آن فعالیت دارند.

وی تولیدات شاخص استان را کاشی و سرامیک، فولاد، لاستیک، تابلوی برق، صنایع نساجی، شیشه جام و معدن برشمرد و خاطرنشان ساخت: تولید ناخالص ملی استان ۲۳ هزار میلیارد ریال است. در استان ۱۳ شهرک صنعتی، ۱۷ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نرخ بیکاری آذرماه سال جاری را ۴/۱۳درصد برشمرد و افزود: بیشترین بیکاران ما بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۱/۴۶ درصد است تصریح کرد: حوزه خدمات در استان ۲/۴۸ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه استان یزد یک استان توریست پذیر است در این حوزه هنوز جای کار بسیار بالا است و می توان سهم آن را افزایش داد.

ریاحی سهم اشتغال در حوزه صنعت را ۴۴ درصد و سهم حوزه کشاورزی را ۷/۷ درصد برشمرد و افزود: تعداد تعاونی های موجود استان ۶ هزار تعاونی است. با توجه به اینکه نرخ بیکاری نسبتا بالایی در استان داریم خوشبختانه شاهد ثبات اشتغال موجود در بین واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در استان تا پایان آذرماه استفاده می کنند نزدیک به ۳ هزار نفر است این عدد در چند سال گذشته از ۲۷۰۰ تا ۳۱۰۰ متغیر بوده است.

ریاحی در پایان خاطرنشان ساخت: در حوزه مهارت یکی از راه های کاهش نرخ بیکاری در استان اهتمام لازم به مهارت و نیم نگاه خلاقانه در حوزه کارکردی است. باید شرایط کارآفرینی را فراهم کنیم و به این سمت حرکت کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر