تاریخ : 12 مارس 2016 - 17:44 - شناسه خبر : 9902 اخبار شهرستان

شهردارمیبد درگفتگو با میبد نیوز :

میدان امام خامنه ای تا نوروز آماده می شود

تمام کارهای میدان از قبیل برق رسانی، آبرسانی، درختکاری و روشنایی همزمان در حال انجام است که انشالله در طی این چند روز به اتمام خواهد رسید و مردمی‌که وارد شهر می شوند با ورودی خوبی وارد مجموعه شهر میبد می شوند.

به گزارش صدای میبد: این روزها شاهد تکاپوی شهرداری میبد برای آماده سازی شهر جهت مسافران نوروزی است. گل کاری میادین، رنگ آمیزی برخی از میادین و جدول گذاری و رنگ آمیزی بلوار سرامیک سازی و همچنین ساخت میدان آیت الله خامنه ای از جمله این برنامه هاست. سایت میبد نیوز با نقیبی زاده شهردار میبد به گفتگو نشسته است که در زیر می خوانید:

نقیبی زاده شهردار میبد در ابتدا این گفتگو گفت: امروز به عنوان روز راهیان نور نامگذاری شده است. جا دارد به یاد همه شهیدان و ایثار گران و کسانی که در راه دفاع از مملکت و کشور اسلامی‌مان جانشان را تقدیم کردند و باعث شدند تا ایران با اقتدار سربلندی روی پا خود بایستد گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه کارهمیشگی وثابتی روی میدان آیت الله خامنه ای انجام نشده بود خاطرنشان ساخت: در سال گذشته شهردار وقت کارموقتی به صورت شن ریزی و خشکه چینی با آجر روی میدان پیاده کرده بودند و ما به این نتیجه رسیدیم که با حداقل‌ها میدانی درخور شأن حضرت آیت الله العظمی‌امام خامنه ای بهسازی و بازسازی کنیم. به طوری که همیشگی باشد و به همین منظور کاری که موقت بود راجمع کردیم و طرحی تهیه شد که ماندگار باشد.

شهردار میبد در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان کویری است و شهرستان میبد نیز در حاشیه کویر قرار دارد چندان شاید مناسبت نباشد که یک میدان را با شن و ماسه پرکنیم. ما هرچه بتوانیم فضای سبز و آب نما داشته باشیم به خصوص در ورودی شهری که مردم مختلف میهمان شهر ما خواهند بود، باید کاری شود که همیشگی، فنی و مهندسی باشد. برای ساخت میدان آجر و قزاقی را با شن وماسه پرکرده بودند و آنچنان هزینه ای نشده بود و فقط درجهت اینکه میدان شکل بگیرد این کار انجام شده بود که ما با کمترین هزینه‌ آن را را بازسازی کردیم.

نقیبی زاده با تاکید بر این نکته که سعی داریم تا نوروز امسال میدان را آماده سازی کنیم تصریح کرد: تمام کارهای میدان از قبیل برق رسانی، آبرسانی، درختکاری و روشنایی همزمان در حال انجام است که انشالله در طی این چند روز به اتمام خواهد رسید و مردمی‌که وارد شهر می شوند با ورودی خوبی وارد مجموعه شهر میبد می شوند.

وی ادامه داد: المان هم برای میدان در نظر گرفته شده است. این المان از بافت قدیمی ‌و سنتی شهر میبد است و در آینده نصب خواهد شد.

شهردار میبد با بیان اینکه در نظر داریم که همه میدان‌هایی که مدت زیادی از ساخت آنها گذشته را بهسازی و بعضی از آنها را بازسازی، بهسازی و رنگ آمیزی کنیم اضافه نمود: یک مقدار شن، ماسه و آجر خشکه برای ساخت میدان قبلی استفاده شده بود که آجر آن را دومرتبه در خود میدان استفاده کردیم و شن جمع آوری شده را نیز در کوچه‌ها پهن کردیم و هیچ چیز میدان سابق دور ریخته نشده است که خدای ناکرده بیت المال تضییع شود.

منبع: سایت میبد نیوز

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. ن آقای نقیبی هم کار خاصی در شهر نشده است . میدان ورودی جنوبی استاندارد نیست و باید یک طرح اساسی داشته باشد در حد میدان ورودی شهر همسایه این میدانچه در شان مردم میبد نیست و اگر قرار است هزینه ای بشود آزادسازی از همه واجب تر است حتما هم نباید پول را ملاک قرار داد مدیریت و دید استراتژیک لازم است همین میدان را با شعاع ۵۰ متر طراحی کنند و زمین های فراتر از ۵۰ متر ی را بخرند و به مالکان داخل میدان واگذار کنند در جاهای دیگر شهر هم می توان این کار را کرد مثلا ورودی شمالی روبروی شاه جهان آباد

  2. با سلام خذمت صدای میبدیها که واقعا سایت خوبی است و بدور از سیاسی کاری بدنبال مسائل شهر میبد میباشید
    جا دارد از شهردار گرانقدر تشکر ویژه گردد که میدان را در کمترین زمان ممکن سر و سامان دادند و انصافا طرح زیبایی در میدان اجرا گردید و امیدوارم قبل از عید افتتاح گردد
    ممنون

ارسال نظر