تاریخ : 18 ژانویه 2022 - 13:53 - شناسه خبر : 34396 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آغاز به کار آزمایشی دستگاه بازیافت زباله در میبد

برای اولین بار در کشور در گودزباله شهر میبد مستقر شده و دستگاه بازیافت زباله با ظرفیت ۱۰ تن برای اولین بار در کشور در شهر میبد نصب و اجرای آزمایشی آن انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد، صبح امروز اجرای آزمایشی دستگاه بازیافت زباله با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر انجام شد.
شهردار میبد با بیان اینکه این دستگاه بازیافت برای اولین بار در کشور در گودزباله شهر میبد مستقر شده است افزود: دستگاه بازیافت زباله با ظرفیت ۱۰ تن برای اولین بار در کشور در شهر میبد نصب و اجرای آزمایشی آن انجام گرفت.
بهارستانی به مزایای این دستگاه اشاره و عنوان کرد: دستگاه بازیافت زباله با حرارت دهی۶ ساعته زباله بدون هوا، دارای خروجی گاز متان، آب مقطر و مواد پایه گازوئیل و … است و هیچ گونه آلایندگی برای شهر ندارد و می تواند روزانه ۱۰ تن از زباله های تر را به مواد مفید تبدیل کند.
شهردار میبد افزود: در شهر میبد با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری، روزانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن زباله تولید می شود که بخشی از این زباله، به صورت زباله خشک از این پسماند جدا شده و مابقی به گودزباله منتقل می گردد؛ که در صورت رضایتمندی از کارکرد این دستگاه، در آینده چند دستگاه مشابه نیز خریدار می گردد.
بهارستانی با بیان اینکه دستگاه بازیافت زباله یک نیاز مهم برای سلامت شهروندان است ادامه داد: با وجود این دستگاه ها در گودزباله علاوه بر خروجی های مفید، از پراکنده شدن زباله ها و نفوذ شیرابه زباله‌ ها به آب‌ های زیرزمینی جلوگیری می گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر