تاریخ : 19 ژانویه 2016 - 19:45 - شناسه خبر : 7790 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در دیدار با مدیران ثبت و احوال:

منابع انسانی حرف اول را در دستگاه ها می زنند/خوشبختانه یزد در زمینه نامگذاری کودکان دچار چالش نشده است

با توجه به آمارها، میبد در سال آینده یک شهر صد هزار نفری است که باید مسئولان اقتضائات آن را در نظر بگیرند.

به گزارش صدای میبد: آیت الله اعرافی در دیدار با مدیرکل، رئیس و کارکنان اداره ثبت و احوال شهرستان فرصت خدمت به مردم را از بهترین نعمت های خدا دانست و افزود: خدمت به مردم به ویژه اینکه این ها در پرتو یک نظام اسلامی است که در سایه مجاهدت شهدا و امام شهدا به دست آمده است نعمتی است الهی و شکر این نعمت خوب انجام دادن خدمت است.

امام جمعه میبد توجه به منابع انسانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: منابع انسانی حرف اول را در دستگاه ها می زنند. راه پیشرفت دستگاه ها از طریق انسان های خوش فکر و آگاه می باشد. در دنیا در شرایطی بسر می بریم که در هر گوشه ای از کشور هر کاری را که انجام می دهیم انعکاسات بین المللی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه امواج انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدیداتی که با آنها روبرو هستیم و کارهای ریز و درشتی که از نقاط مرزی تا مرکز کشور صورت می گیرد را زیر ذره بین خارجی ها دانست و خاطرنشان ساخت: دوست و دشمن در حال رصد ایران هستند. کمتر کشوری است که این موقعیت را داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه یکی از کارهای اصلی سرویس های جاسوسی دنیا شناخت ایران است تاکید کرد: اکنون ۳۰ الی ۴۰ مرکز جاسوسی دنیا قم را زیر نظر دارند. درخشش کارهای ما در هر زمینه ای پشتوانه قدرت کشور است. یکی از کارهایی که من در ملاقات هایم با مسئولین دیگر کشورها انجام می دهم ارائه آمار و ارقام است که گاهاً باعث شگفتی و بهت میهمانان می شود.

وی همچنین با اشاره به دو کتابی که در زمینه ثبت نام و نامگذاری توسط اداره ثبت و احوال منتشر شده است گفت: در بعضی از جاها متاسفانه شاهدیم که در زمینه نامگذاری از فرهنگ اسلامی و فرهنگ ملی فاصله گرفته شده است که خوشبختانه یزد در این زمینه دچار چالش نشده است.

امام جمعه میبد توجه به آمار را باعث تدوین برنامه ریزی های بلند مدت دانست و بیان نمود: با توجه به آماری که اداره ثبت و احوال از رشد ۲/۳ درصدی شهرستان داده است، تحلیل آماری در شهرستان صورت گرفته و طرح ایجاد یکصد آموزشگاه طی ده سال آینده را آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین امام جمعه میبد نگاه راهبردی و فرهنگی مسئولین ثبت و احوال را خوب ارزیابی کرد و تاکید کرد: با توجه به آمارها، میبد در سال آینده یک شهر صد هزار نفری است که باید مسئولان اقتضائات آن را در نظر بگیرند.

خبرنگار: سیدمحمد نبوی

اخبار مرتبط

ارسال نظر