تاریخ : 19 ژانویه 2016 - 14:36 - شناسه خبر : 7761 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

حسن زارعی رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان میبد

رشد ۲/۳ درصدی جمعیت میبد/کاهش ۵ درصدی ازدواج و افزایش ۱۲۳ درصد طلاق در میبد+ آمار و ارقام

بیشترین نامی که میبدی ها برای پسران انتخاب کرده اند امیرحسین، امیرعلی، ابوالفضل و امیرعباس است و دختران: فاطمه، زهرا، زینب و ریحانه در صدر نام های انتخابی هستند.

به گزارش صدای میبد: حسن زارعی رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان میبد در جلسه ای که با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و مدیر کل ثبت و احوال استان در بیت امام جمعه برگزار شد تصریح کرد: طبق آمار سرشماری که در سال۱۳۹۰ صورت گرفت جمعیت میبد ۸۲۸۴۰ نفر بود و برآورودی که در سال ۱۳۹۴ داریم جمعیت میبد و ندوشن به ۹۷۹۲۷ نفر خواهد رسید.

وی همچنین جمعیت بالای ۱۵ سال شهرستان را ۶۷۱۸۲ نفر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۲۰۹۹ مورد ولادت، ۳۶۰ مورد فوت، ۶۶۵ مورد ازدواج و ۱۹مورد طلاق در میبد به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با نه ماه امسال، ولادت با۱۱ درصد افزایش (۱۷۴۵مورد ولادت) وفات ۳ درصد کاهش (۲۶۸ مورد فوت)، ازدواج ۵ درصد کاهش (۴۵۵ مورد) و طلاق ۱۲۳ درصد افزایش (۲۹ مورد) را شاهدیم.

وی همچنین نرخ رشد شهرستان میبد را ۲/۳ درصد، استان ۱/۶ درصد و کشور را ۱/۳ درصد بیان کرد.

رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان مهمترین برنامه های سازمان ثبت احوال را صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی عنوان کرد و افزود: ثبت احوال می خواهد این فرصت را فراهم کند تا افراد به شیوه امن وارد فضای مجازی شوند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان میبد در سال ۹۳ صدور کارت هوشمند شروع شده و تاکنون ۴۵۰۰ نفر توانسته اند کارت ملی هوشمند دریافت کنند اضافه نمود: در سال آینده در شهرستان ۲۳۲۷۳ فقره کارت ملی صادر خواهد شد.

همچنین زارعی با بیان این نکته که ۴ ایستگاه کاری در شهرستان در نظر گرفته ایم که امروز اولین ایستگاه کاری در دفتر پیشخوان دولت افتتاح می شود و در حال پیپگیری ایستگاه های بعدی نیز می باشیم ادامه داد: یک ایستگاه کاری در ندوشن نیز مستقر خواهد شد.

زارعی ثبت مهاجرات ایرانیان را یکی از وظایف راهبردی ثبت احوال دانست و گفت: با ثبت تغییر نشانی می توان آمار مهاجرت را استخراج و در اختیار داشت.

وی همچنین به صدور شناسنامه مکانیزه که دارای ضریب امنیتی بالایی است اشاره کرد و گفت: در شهرستان میبد این پروژه عملیاتی شده و تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: بیشترین نامی که میبدی ها برای پسران انتخاب کرده اند امیرحسین، امیرعلی، ابوالفضل و امیرعباس است و دختران: فاطمه، زهرا، زینب و ریحانه در صدر نام های انتخابی هستند.

گفتنی است پس از این دیدار آیت الله اعرافی به همراه مدیرکل و رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان اولین ایستگاه کارت ملی هوشمند در سطح شهرستان را افتتاح کرد.

خبرنگار: سیدمحمد نبوی

photo_2016-01-17_07-48-37 photo_2016-01-17_07-47-40 photo_2016-01-17_07-47-37---Copy photo_2016-01-17_07-47-00

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر