تاریخ : 27 نوامبر 2022 - 17:13 - شناسه خبر : 35910 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

آیین گرامیداشت چهارمین سالگرد ثبت جهانی شهر میبد به نام زیلو برگزار شد

الیاس دهقانی

آیین گرامیداشت چهارمین سالگرد ثبت جهانی شهر میبد به نام زیلو با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران ، مهران فاطمی استاندار یزد ، شهرداران و فرمانداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی و مسئولان شهرستان و هنرمندان و مردم هنر دوست در هتل کریاس پلاس برگزار شد.

به گزارش صدای میبد ، آیین گرامیداشت چهارمین سالگرد ثبت جهانی شهر میبد به نام زیلو با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران ، مهران فاطمی استاندار یزد ، شهرداران و فرمانداران شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی و مسئولان شهرستان و هنرمندان و مردم هنر دوست در هتل کریاس پلاس برگزار شد.

زیلوبافانی که با سخت کوشی کورسوی چراغ  هنرصنعت زیلو را در سالهایی که بیم از بین رفتن آن می رفت ، تاکنون روشن نگه داشتنه‌اند چشم و چراغ محفل جشن  برپا شده به مناسبت چهارمین سالگرد ثبت جهانی شهر میبد به نام زیلو شدند.

سید عبدالعظیم پویا محقق میبدی که سالها پیش با علاقه‌ای خاص با همکاری تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی با جمع آوری زیلوهای قدیمی و راه اندازی موزه نفیس زیلو بستر جهانی شدن شهر میبد به نام زیلو را فراهم کردند و همچنین حسین فلاح فرماندار سابق و محمود اسدزاده فیروزآبادی شهردار اسبق میبد که در زمان سکانداری آنها در فرمانداری و شهرداری میبد به نام زیلو جهانی شد ، نیز در این آیین  حضور داشتند.

حضور مسئولان و همه مردم یادآور تلاش‌های انجام شده برای ثبت جهانی زیلو بود ، زمانی که در سال آبان ماه ۹۷ شادروان غداهیجاوی و همکاران ایشان در شورای جهانی صنایع دستی برای ارزیابی زیلو به میبد آمدند و نظاره گر هویت و اصالت نهفته در زیلوهای میبد و عشق و علاقه  مردم این مرز و بوم برای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی خودشان شدند و مردم  را مورد تحسین قرار دادند.

آیین گرامیداشت چهارمین سالگرد ثبت جهانی شهر میبد به نام زیلو به همت شهرداری و همکاری مسئولان و دست‌اندرکاران میراث فرهنگی برگزار شد و در پایان از آقایان هنرمند پیشکسوت زیلوباف کریم زارعی ، هادی کلانتری ، غلامرضا دهقانی و بانوی هنرمند خدیجه زارع و همچنین از محمود اسد زاده شهردار اسبق و حسین فلاح فرماندار اسبق شهرستان و مجید بهارستانی شهردار میبد تجلیل شد.

سمیه مرادی مدیر روابط عمومی شهرداری میبد که برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و دومین نشست شهرداران شهرها و فرمانداران روستاهای صنایع دستی جهانی ایران و مراسم جشن چهارمین سالگرد ثبت جهانی شهر میبد به نام زیلو حاصل تلاش‌های واقعا ستودنی وی و همکاران ایشان در حوزه روابط عمومی شهرداری میبد بود ، نیز تجلیل شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر