تاریخ : 24 نوامبر 2022 - 13:49 - شناسه خبر : 35837 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

آیین رونمایی از کتابهای «فریاد سوخته» و «شوکران عقل»

الیاس دهقانی

آیین رونمایی از کتابهای «فریاد سوخته» و «شوکران عقل» نوشته محمد علیخانی مهرجردی با حضور مسئولان و از سوی انجمن نویسندگی میبد در فرهنگسرای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش صدای میبد، آیین رونمایی از کتابهای «فریاد سوخته» و «شوکران عقل» نوشته محمد علیخانی مهرجردی با حضور مسئولان و از سوی انجمن نویسندگی میبد در فرهنگسرای این شهرستان برگزار شد.

کتاب شوکران شامل داستانهای یادداشت گونه و ۵۳ صفحه توسط انتشارات میبد به چاپ رسیده است.

در مقدمه کتاب آمده است : «شوکران» نه از مذهب، مکتب، ملیت و یا نژادی خاص می‌گوید و نه بر شــخصیت، مسلک و یا سرزمینی خاص فریاد می زند، که از جهان هســتی و هستی انسان می گوید و اگر فریادی هست برسر انســانیت خفته انسان فرو می کوبد.

کتاب فریادهای سوخته نیز در قالب شعر و در ۵۶ صفحه توسط انتشارات میبد به زیور طبع آراسته شده است.

طراحی و صفحه آرایی کتاب های یاد شده نیز توسط محمد تقی شفیع پور میبدی انجام گرفته‌است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد در این مراسم گفت : با توجه به اهمیت مفهوم و معنای زندگی برای نویسنده کتابهای شوکران و فریادهای سوخته ، این کتابها بیان کننده دیدگاههای زمینی و آسمانی در ارتباط با زندگی است .

هادی زارع مراسم رونمایی کتاب‌های یاد شده را همراه با برگزاری جلسه نقد و بررسی این کتابها معرفی کرد.

نویسنده و فعال فرهنگی میبد نیز در این مراسم با بیان ویژگی های کتابهای یاد شده گفت: بیان چرایی ویژگی برجسته قلم نویسنده است و این چرایی ها بیان احساسات  نویسنده و یا دیگرانی که از آنها پرس و جو شده از زندگی را به دنبال دارد.

سید جواد امامی میبدی افزود: درونمایه این کتابهای سوالهای مطرح شده ، است که با جوابهایی با دید فلسفی و با شکافتن پوسته ظاهری و رسیدن به درون به آنها پاسخ داده شده‌است.

انجمن نویسندگان میبد (سرای اهل قلم ) تابستان سال ۱۳۹۷ با هدف برگزاری گردهمایی‌های نویسندگان  ارتقا و تقویت نویسندگی در این منطقه فعالیت خود را  آغاز کرده‌است و تا کنون با برگزاری دوره های نویسندگی و برگزاری برنامه‌های رونمایی کتاب و برنامه های فرهنگی دیگر فعالیت دارد.

میبد بیش از ۲۰۰ نویسنده دارد و مرکز این شهرستان ۱۰۷ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر