تاریخ : 15 ژانویه 2022 - 15:27 - شناسه خبر : 34387 اخبار شهرستان، اسلایدشو

فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میبد گفت:

فراگیری قوانین کار و تامین اجتماعی برای اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی ضروری است

محمدتقی شفیع پور مهرجردی

فلاحتی: اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی باید بدانند که در چه زمینه هایی می توانند ورود پیدا کنند و به کارفرما مشورت دهند؛ بنابراین باید به صورت جدی یکی از مطالباتشان مباحث آموزش و فراگیری قوانین حوزه کاری شان باشد.

به گزارش صدای میبد: دوره آموزشی «مقررات تشکل های کارگری و کارفرمایی» با حضور کارشناسان تشکل های کارگری و کارفرمایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اعضای شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگران شهرستان میبد در شرکت کاشی و سرامیک ستاره میبد برگزار شد.
محمدرضا فلاحتی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این نشست گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی در واحدهای تولیدی می توانند باعث ارتباط سازنده بین کارگر، کارفرما و دولت باشند.
وی با بیان اینکه کارگرانی که به عنوان نماینده عضو تشکل های کارگری و کارفرمایی هستند، مطالبات صنفی کارگران را در حوزه های مختلف به کارفرمایان منتقل کرده و با در نظر گرفتن شرایط کارفرما و نشست هایی که با آنان برگزار می کنند باعث تسهیل در امور شرکت می شوند.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی باید به وظایف و ماموریت قانونی خود آگاه باشند تصریح کرد: آنها باید بدانند که در چه زمینه هایی می توانند ورود پیدا کنند و به کارفرما مشورت دهند؛ بنابراین باید به صورت جدی یکی از مطالباتشان مباحث آموزش و فراگیری قوانین حوزه کاری شان باشد.
وی همچنین حضور نمایندگان تشکل ها را در مراجع حل اختلاف کار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: نقش اعضای تشکل های کارگری که در مراجع حل اختلاف اداره کار حضور دارند بسیار مهم است چرا که آشنایی به قوانین کار و تامین اجتماعی و قوانینی که مربوط به حوزه تشکلات است باعث می شود رأیی که برای یک کارگری که مطالبه داشته با کیفیت و استدلال قوی تر صادر شود.
این مقام مسئول استانی برگزاری چنین دوره های آموزشی را در سطح استان در مباحثی چون مشاغل سخت و زیان آور، رعایت نکات و قوانین مسائل ایمنی در کارگاه ها، طرح طبقه بندی مشاغل و اطلاع داشتن مدیران منابع انسانی واحدهای تولیدی از مواد قانونی آن را جزء اولویت های این اداره کل برشمرد.
وی با بیان اینکه حوزه فعالیت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خیلی گسترده است گفت: آموزش زیربنای هر کاری است که برگزاری دوره های آموزشی باعث می شود خروجی خدمات ارائه شده برای جامعه هدف و در نهایت برای مردم موثر و مفید تر باشد.
میترا رفیع زاده رئیس اداره پژوهش، آموزش و ترویج تشکل های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دوره آموزشی مباحث و قوانین کار در حوزه تشکل های کارگری و کارفرمایی را برای حاضران تشریح کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر