تاریخ : 4 می 2023 - 11:23 - شناسه خبر : 36456 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، عکس، گزارش تصویری

افتتاح سه باب خانه بهداشت کارگری در واحد‌های صنعتی میبد

محمدتقی شفیع پور

فلاحتی: تامین‌ سلامت‌ و بهداشت‌ جسمی‌ و روانی‌ کارگران‌ در هر شغلی‌ که‌ باشند و ارتقاء سطح‌ آن‌ از اهداف تاسیس خانه های بهداشت کارگری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفره یک روزه خود به شهرستان میبد از سه خانه بهداشت کارگری رونمایی کرد.

فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به سلامت جامعه کارگری است، افزود: این خانه‌های بهداشت قرار است با نظارت شبکه بهداشت و درمان برای تامین سلامت کارگران واحد‌های صنعتی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین‌ سلامت‌ و بهداشت‌ جسمی‌ و روانی‌ کارگران‌ در هر شغلی‌ که‌ باشند و ارتقاء سطح‌ آن‌ از اهداف تاسیس خانه های بهداشت کارگری است، خاطرنشان کرد: پیشگیری‌ از حوادث‌ و بیماری‌های‌ ناشی‌ از کار و حفاظت‌ کارگران‌ از خطراتی‌ که‌ سلامتی‌ آنان‌ را تهدید می کند، بکار گماردن‌ کارگران‌ به کاری‌ که‌ متناسب‌ با استعداد جسمی‌ و روانی‌ آنان‌ باشد و مواردی  که به سلامت جسم و روح کارگران در ارتباط است، باید مدنظر افرادی که در خانه های بهداشت کارگری مشغول هستند قرار گیرد.
لازم به ذکر است خانه بهداشت کارگری شرکت قند و شکر میبد، شرکت کاشی شایان سرام میبد و شرکت کاشی ونوس میبد با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولین شهرستان میبد جهت ارائه خدمات بهداشتی به کارگران شروع به کار کرد.

گفتنی است ۱۶۰ بسته کمک معیشتی به مناسبت هفته کارگر بین کارگران شرکت قند و شکر میبد توزیع شد. همچنین شرکت کاشی ونوس به مناسبت هفته کارگر، هزینه بیمه تکمیلی کارگران و خانواده های آنها را به طور کامل برعهده گرفت. از تمامی کارگران این واحدهای تولیدی با اعطای گل تقدیر و تشکر شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر