تاریخ : 7 جولای 2015 - 10:51 - شناسه خبر : 2597 اخبار شهرستان، اسلایدشو، گزارش

چرخ های ماشین آلات شهرداری برای چه کسانی می چرخد/منافع مردم در اولویت است یا منافع اشخاص+ گزارش تصویری

چند هفته ای است که ماشین آلات شهرداری برای زیرسازی و آسفالت منطقه ای در شرق شهیدیه دست به کار شده اند. منطقه ای که شاید بتوان آن را آخرین نقطه در شهیدیه نام برد که ساخت و سازی در آن صورت گرفته است و بعد از آن بیابان شروع می شود.

به گزارش صدای میبد: چند هفته ای است که ماشین آلات شهرداری برای زیرسازی و آسفالت منطقه ای در شرق شهیدیه دست به کار شده اند. منطقه ای که شاید بتوان آن را آخرین نقطه در شهیدیه نام برد که ساخت و سازی در آن صورت گرفته است و بعد از آن بیابان شروع می شود.

با تماس های مکرر ساکنان شهرک آیت الله اعرافی که از خبرنگار صدای میبد خواسته بودند تا گزارشی را در این زمینه تهیه کند بالاخره روز گذشته به این منطقه از شهر سری زدیم. ساکنان این منطقه معتقدند هزینه هنگفتی که شهرداری در این منطقه در حال اجرای آن است فقط به نفع یک نفر است.

شن ریزی بخشی از مسیر از سمت جاده سنتو به سمت تالار تازه تاسیس انجام شده و مسیر منتهی به تالار مذکور از سمت داخل شهیدیه نیز در حال خاکبرداری و شن ریزی و سپس آسفالت است.

با گذری بر کوچه های واقع در شهرک آیت الله اعرافی و خیابان غدیر شهیدیه به راحتی با کوچه های خاکی و یا فقط شن ریزی روبرو می شوید.

ساکنان خیابان شهید حسینی نسب و کسانی که از سمت جاده سنتو و از این خیابان به محله شهیدیه در رفت و آمد هستند حتما این را تصدیق می کنند که وضعیت خیابان شهید سیدعلیرضا حسینی نسب واقعا اسف بار است. خیابانی که مدت هایی مدیدی است ساکنان آن از بی برنامه گی و آماده نبودن زیرساخت های این خیابان در عذاب هستند. وسط خیابان که احتمالا قرار است جدول گذاری و سپس فضای سبز در آن اجرا شود از ابتدا تا انتهای خیابان کشیده شده و خاکی است. فقط گوشه ها خیابان آسفالت است و با یک باد کوچک تمامی منازل این منطقه را گرد و خاک فرا می گیرد، بگذریم از تصادفاتی که به خاطر عبور از مسیر خاکی به آسفالت در این منقطه در برخی موارد روی می دهد.

شما می توانید با گرانی آسفالت و همچنین زیرسازی صورت گرفته پی به هزینه هنگفتی که در این منطقه در حال انجام است ببرید. شاید بتوان هزینه این پروژه را بالغ بر ۲میلیارد ریالی و یا بیشتر ارزیابی کرد.

پس از پرس و جوهای مکرر متوجه شدیم که بخش خصوصی که اقدام به تاسیس تالار در این منطقه نموده است باز هم وابسته به یکی از اعضای محترم شورای شهر است. ما فامیل بودن صاحب تالار را با این عضو شورای شهر تصادفی می پنداریم اما آیا واقعا این حرکت کارشناسی شده است. آیا صاحب تالار فوق هزینه آسفالت و زیرسازی خیابان را پرداخت کرده و یا می کند؟ آیا مردم در این منطقه از اجرای این پروژه منفعتی برایشان حاصل می شود یا فقط منافع بخشی خصوصی مرتفع می گردد؟

هر همشهری که از این منطقه بازدید کند پی به این نکته خواهد برد که ۹۹ درصد مردم شهیدیه تاثیر چندانی از زیرسازی و آسفالت این منطقه نخواهند برد و حتی مسیر تردد ساکنان شهرک آیت الله اعرافی نیز از این مسیر نبوده و نیست و متاسفانه فقط منافع بخش خصوصی را مرتفع می سازد.

با سوالاتی که خبرنگار صدای میبد از رانندگان مشغول به کار و همچنین برخی از عوامل اجرایی شهرداری پرسید متوجه شدیم این هزینه را شهرداری متحمل شده است. عوامل شهرداری به خبرنگار صدای میبد گفتند که شهرداری قرار است فقط شن ریزی و تسطیح را در این منطقه انجام دهد اما یکی از رانندگان که خواست نامش برده نشود به خبرنگار صدای میبد گفت: یکی از اعضای شورای شهر اصرار فراوان دارد که این مسیر تا عید سعید فطر آسفالت شود و به بهره برداری برسد.

به راستی این عضو محترم شورای شهر که در این منطقه زندگی می کند کوچه های خاکی محله شان را نمی بینید. آیا وضعیت اسفناک ورودی و خروجی خیابان شهید حسینی نسب را که زیبنده نام این شهید و ساکنان آن نیست نمی بیند که تمام هم و غم خود را به شرق شهیدیه اختصاص داده است.

امید است که برخی از اعضای شورای شهر تا آمدن شهردار جدید، حلم و بردباری به خرج دهند و سرپرست محترم شهرداری نیز منافع مردم را بر منافع اشخاص ترجیح دهد و تصمیمات درست تری تا پایان تصدی گری شان اتخاذ نمایند.

در پایان یادآوری می گردد که ای کاش این دو عضو محترم حداقل با فشار بر عوامل شهرداری در راستایی تحقق سوالاتی که در جلسه استیضاح از شهردار سابق میبد پرسیدند بر می آمدند تا در آینده این جلسه را سیاسی و فرمایشی و از روی لج بازی ندانیم؛ تا لااقل در این مدت یکی از سوالاتی که دغدغه این نمایندگان مردم شهرستان بود اجرایی می شد و مردم واقعا به دغدغه مند بودن این عزیزان پی می بردند! همچنین در صورتی که این دو عضو محترم سوالاتشان را فراموش کرده اند صدای میبد آمادگی دارد تا با نشر سوالات این دو بزرگوار خواسته هایشان را از هدایی شهردار سابق میبد یادآوری کند.

صدای میبد آماده درج پاسخ شهرداری و یا شورای اسلامی شهر میبد می باشد.

خبرنگار: سید محمد نبوی

DSC_0172 DSC_0176 DSC_0232 DSC_0233 DSC_0234 DSC_0235 DSC_0236 DSC_0238 DSC_0240

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. کاش یکم بفکرآخرتشان وضایع کردن‌پول بیت المال بودند.

  2. بسم الله
    این شورا بعضی از انها خود را یک شهردار فرض می کند ثانیا در بسیاری از موراد خود را در کار شهرداری دخالت دادند خواه به حق باشد یا نه
    !!الان هم که این اتفاق افتاده حالا ببین بقیه شورا عکس العمل نشون میدهند؟؟
    وقتی که از اصل مشکل داشته باشد اگر بهترین شهردار هم بیاید با این شورا نمی سازد خود را جای شهردار بگذار ببین چه اتفاقی میفته

  3. سلام
    تاحدودی موافقم ولی اولا عکس سومی از ی مسیر فرعی هستش که اصلا مرتبط با محل آسفالتی نیست
    دوما اگر مردم میبد بعد از عید فطر این طور که من باخبر شدم تا دوماه بعد از عید تالار رو اجاره کردن خداییش سخته بخوان برای مراسماتشون از مسیر خاکی و … رفت و آمد کنند
    سوما شما هم بگم بگم راه انداختید تا تخریب کنید که اگه چیزی هست که ما هم باید بدونیم منتشر میکردید واز شون هم پاسخ میخواستید

  4. ای کاش با دوربین سری هم به ک خامنه ای ۷ واقع در خیابان خامنه ای (میدان جوان به سمت شاه جهان آباد) می زدید و می دید چه وضعی هست بعد از تقریبا ۲۰ سال هنوز آسفالت نداره این در صورتی هست که یکی از اهالی قدیمی می گه موقعه ای که می خواستم لوله آب بکشم شهر داری یا اداره آب فا (الان حضور ذهن ندارم ولی یکی از این دو )مبلغی را بابت حق آسفالت از این بنده خدا گرفتند در صورتی که کوچه خاکی بوده ولی متاسفانه مدرکی که این را به اثباط برسونه نداره و این در صورتی هست که همین بنده خدا چندین بار با پدر بزرگ شورا(شیخ حسین ملااحمدی)صحبت کرده است و همیشه وعده باشه ان شاا… تا آخر سال آسفالت می کنیم چقدر اهل محل به شهرداری رفتند و نامه نگاری کردند اگه این نامه ها بایگانی شده باشه می شه ازش یه کتاب ۱۰۰۰ صحفه ای در تاریخ مسولان میبد و آسفالت یکی از کوچه های میبد نوشت
    اخیرا هم در دوران هدایی نامه نگاری کردند که یکی از کار کنان شهرداری به اون شخصی که نامه اهالی را برده بود و به این وضع اعتراض کرده بود گفته بودند بچه که شیر می خواد گریه می کنه این هم استدلالشونه دیگه آدم باید چی کار کنه

  5. محمدجان اتفاقا انتشار دادند تا پول هزینه بیت المال برای یک فرد خاص که سه چهار اقوام نفوذ دار در شهرداری دارد هزینه نشود واگر مردم اجاره نمودند صاحب تالار پول آن را جهت آسفالت مکان هزینه می نمود ، امیدواریم مسولین مربوطه چنین سایتهایی که از مشکلات شهر ،وحیف ومیل اموال بیت المال بیان مینمایند تا جلوی حیف ومیل بیت المال برای فرد خاص وغیره گرفته شودتشویق نموده نه اینکه کاری کنند مثل بعضی سایتها در بعضی مواقع چشم هم بگذارند ،کدام سایت در مورد فوق وگرفتن پیاده رو توسط افراد که آن هم بایکی از کارکنان شهرداری وابستگی دارد منتشر نمودند

  6. کسی قصدتخریب ندارد ،بیان نمودند تا جلوی تبعیض در انجام خدمات شهری گرفته شود ومسولین شورا وسرپرست شهرداری جوابگوی فوق جهت مسولین میبدو استان باشند و بهتر است مورد فوق وگرفتن پیادهه رو به اطلاع آقای نقیبی زاده شهردار جدید برسانند تا افرادی که تخلف نمودند به تخلفات اداری معرفی نمایند

  7. با سلام وعرض خسته نباشید خدمت خوانندگان محترم من از نزدیک این پروزه را مشاهده کردم وخیابان های منتهی به این تالار را از نزدیک جند با رفتم من از اقای نبوی درخواست دارم که با این سابقه که قبلا در میبد خبر و الان در صدای میبد دارن از این جور مطالب که تنگ نظری نویسنده و منظور دار بودن این جور مطالب را میرساند خودداری کنند ما فرض براین میگزاریم که این جور گزارش ها سفارشی نبوده است وامیدواریم که اهل رسانه با حمایت از این جور پروزهای سنگینی که برای شهر ماییه اعتبار وابرو هستند باعص دلگرمی بخش خصوصی شوند نه دلسردی

  8. آقای محمدرضا آیا از بودجه بیت المال برای یک نفر، فرد خاص که از روی پارتی و افرادنفوذ در شورا وشهرداری جهت زیرسازی و…محل تالار استفاده نموده باعث اعتبار وآبرو شهر است ،بگفته خودتان تالار که خصوصی می باشد باید ازامکانات بیت المال استفاده نماید درحالیکه همان محله شهیدیه (محله مسکونی)مکانهایی وجود دارد که هنوز خاکی است ودرخواست مردمی تاکنون فایده ای نداشته . آیا یک نفر که رسالت کاری خود انجام می دهد تا جلوی تبعیض ، پارتی بازی گرفته و با هزینه ای سنگینی که برای زیرسازی و آسفالت برای یک نفر آن هم فرد سرمایه دار شهردار ی نموده می توانستند چندین کوچه زیرسازی وآسفالت نمایند تنگ نظری وغرض نمی باشد امیدواریم مسولین مربوط پیگیری تخلفات مذکور باشند

  9. با محمد رضا و محمد موافقم.

  10. از صدای میبد هم متشکرم. برادر پیگیر نامه که احتمالا دکتری هم دارید !! مدرس هم هستید!! از سر نوشت گذشتگان هم خبر داری !! ممنونیم…. ولی برای ساخت و ساز محل و آبادی اون هم مثل جلوگیری از آسفالت این مسیر پیگیری و نامه نگاری می کنی؟

  11. ای کاش اظهارنظرات بدون حب وبغضهای شخصی میبود وکارشکنی نمیشداین کارکه برای منطقه محروم وکم ترتوسعه یافته شهیدیه عام المنفعه هست ادامه دهندچراکه تالاردرجایی قرارگرفته که علاوه شهروندان میبدی برای شهرستان اردکان نیزقابل استفاده است بشرطی که مسیران تسطیح واسفالت شودودرخورشان شهرستان باشد.

  12. شهیدیه، منطقه محروم!!!

  13. کاش شهرداری یک نمودار یا جدولی بر اساس کارهایی که از ۲۰یا۳۰ سال پیش تا الان شده را با ذکر مبلغ ریالی آنها به صورت سالیانه ارائه می داد تا می دیدیم در طول این ۲۰ یا ۳۰ سال کدام مناطق بیشترین بودجه را برایشان خرج کرده اند یا بیشترین فعالیت نیرو های شهرداری در چه مناطقی از شهر میبد بوده؟؟
    خواشا پی گیری کنید تا شک و شئبه ها برطرف بشه یا دست بعضی مسولین رو شود

ارسال نظر