تاریخ : 29 اکتبر 2022 - 13:07 - شناسه خبر : 35580 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان یزد در میبد برگزار شد

نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان یزد در تالار ونوس میبد با حضور دکتر عزیز پدرام مشاور مرکز مطالعات راهبری وزارت کشور و وحید عرب مشاور معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران به صورت کارگاه آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد: مجید بهارستانی شهردار میبد در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان در نشست و تشکر از حضور دکتر عزیز پدرام و وحید عرب که به عنوان مدرس شرکت کرده بودند، شهرمیبد را شهر عالمان ابوالفضل رشید الدین میبدی عالم و مفسر قرآن کریم ، قاضی میر حسین شاعر و عارف میبدی، آیت الله حائری مهرجردی موسس حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی معرفی کرد.
وی با بیان اینکه شهر میبد بیش از ۲۰ سال دارای رتبه نخست قبولی کنکور سراسری است افزود: میبد شهر زیلو، سفالگری، کاربافی و موتابی و دارای سه هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت است و از این میزان وسعت بیش از ۸۵۰ هکتار بافت ارزشمند تاریخی و ۶۰۰ باغ‌های هم پیوند است.
شهردار میبد تک بناهای میبد از جمله کهندژ نارین قلعه و مجموعه کاروانسراهای شاه عباسی، چاپارخانه، آب انبار کلار و یخچال حشتی کم نظیر را جهانی و ملی معرفی کرد و به آثار ارزشمند دیگر شامل قلعه‌های تاریخی مهرجرد و بارجین اشاره کرد.
وی همه اینها را نشانه همت بالای ساکنین و همچنین اهمیت استراتژیک و جغرافیایی شهرستان میبد است، همچنین تولید بیش از ۶۰ درصد کاشی کشور در این شهر و مبدل شدن آن به قطب کاشی و سرامیک ایران نشان از همت والا و سختکوشی مردمان این شهر دارد.
جواد فیاضی رییس شورای شهر میبد نیز بهترین منابع درآمد مالی شهرداری را منابع درآمد مالی پایدار عنوان کرد و گفت: میبد و استان یزد پتانسیل و ظرفیت گردشگری دارند که از این ظرفیت هنوز استفاده بهینه نشده و در صورت بهینه استفاده کردن منابع درآمد پایدار حتی بیش از درآمد نفت ایجاد می‌کند.
محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز با تاکید بر مورد توجه قرار دادن ابزارهای نوین تامین منابع مالی مورد اشاره قانون افزود: موارد کاربردی خوبی در ارتباط با موضوعات مختلف تامین منابع مالی و فنی و شهرسازی و خدمات در این نشست مطرح شد و باید این آموزش‌ها را در حوزه‌های مختلف شهرداری‌ها توسعه داده شود.
وی اضافه کرد: ارایه آموزش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف شهرداری و به روز کردن اطلاعات کارایی شهرداری‌ها افزایش می دهد و فعالیت خوب شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و همچنین ضعف عملکرد آنها در رضایتمندی یا عدم رضایتمندی جامعه تاثیر مستقیم دارد.
مدیرکل دفتر امور شهر و شوراهای استانداری یزد نیز با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در برگزاری این نشست گفت: این نشست در اصل یک کارگاه آموزشی است و دکتر پدرام از مدیران با سابقه وزارت کشور و مشاور مرکز مطالعات راهبری وزارت کشور می باشد و آقای عرب مشاور معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران مدرسان بسیار خوبی هستند که برای بیان مباحث آموزشی در این کارگاه دعوت شده‌اند.
محمد رستگاری با بیان اینکه برگزاری این کارگاه‌ها مورد تاکید و حمایت معاونت عمرانی استانداری است و تداوم دارد، اظهار امیدواری کرد، استفاده از آموزش‌های ارایه شده به ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداریهای استان منجر گردد.
فرماندارمیبد نیز با قدردانی از هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری این کارگاه آموزشی مفید گفت: قطعا این دوره‌های آموزشی کمک می کنند تا شهرداری‌ها بتوانند با اشراف بر قوانین وبهره بردن از ظرفیت های قانونی به درآمد پایدار برسند.
سید جمال سجادی پور با معرفی شهر میبد افزود: این شهر ۸۵۰ هکتار بافت تاریخی و آثار باستانی متعدد و ظرفیتهای خوبی برای استفاده و ایجاد درآمد پایدار دارد و در کنار هم بودن میراث فرهنگی و شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در این حوزه را باید قدردانی کرد.
گفتنی است در این نشست مباحث آموزشی در ارتباط با در ارتباط با مدل های مدیریت شهری، اشراف داشتن و مسلط بر قوانین، اجرای صحیح قانون، توجه به حقوق شهروندی بر اساس قانون اساسی، تقویت ساختار شوراها و شهرداری‌ها با افزایش دایره مشورت‌ها، مطالعه و آموزش و به‌روزرسانی آموزش‌ها و مباحث ایجاد منابع پایدار برای شهرداری‌ها مطرح شد.
پرسش و پاسخ و مطرح کردن مباحث مختلف شهری و همچنین بازدید از کهندژ میبد(نارین قلعه) از برنامه های دیگر نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان یزد بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر