تاریخ : 6 آگوست 2016 - 9:04 - شناسه خبر : 15715 با دیگر رسانه ها، گفت و گو

شهردار میبد در گفتگو با نارین؛

تمام توان خود را برای اتمام پروژه های در دست اقدام به کار گرفته ایم/ توضیحات شهردار میبد درخصوص سفرهای خارجی

شهردار میبد با بیان این که کلیه حق و حقوق و مطالبات کارکنان شهرداری و شرکت های مرتبط را پرداخت کرده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر تمام توان خود را برای اتمام پروژه های در دست اقدام به کار گرفته ایم. مهندس سیدعلی نقیبی زاده در گفتگوی اختصاصی با هفته نامه نارین اظهار داشت: […]

شهردار میبد با بیان این که کلیه حق و حقوق و مطالبات کارکنان شهرداری و شرکت های مرتبط را پرداخت کرده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر تمام توان خود را برای اتمام پروژه های در دست اقدام به کار گرفته ایم.

مهندس سیدعلی نقیبی زاده در گفتگوی اختصاصی با هفته نامه نارین اظهار داشت: از تیرماه ۱۳۹۴ و در ابتدای شروع به کارم در دومین دوره ای که مسئولیت اداره شهرداری میبد را عهده دار شدم، سعی کردم  در ادامه فعالیت شهرداران قبلی و با کمک همکاران، پروژه های عمرانی شهر را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال کنیم.
وی افزود: طبیعتاً با توجه به بودجه محدودی که شهرداری میبد نسبت به تراکم بالای جمعیت شهری و پراکندگی محلات مختلف دارد، نمی توانیم همه نیازهای مردم را برآورده کنیم، اما سعی کرده ایم در ابتدای امر و با لطف دوستان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، پروژه های نیمه تمام را پیگیری و بخش عمده ای از آنها را به اتمام برسانیم و برنامه های میان مدت و بلند مدت را شروع کنیم.
شهردار میبد با بیان این که کلیه حق و حقوق و مطالبات کارکنان شهرداری و شرکت های مرتبط را پرداخت کرده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر تمام توان خود را برای اتمام پروژه های در دست اقدام به کار گرفته ایم.

watermarked-شهردار-میبد
پارک غدیر؛ از آبرسانی تا ایجاد رینگ وسیع و احداث موزه
مهندس نقیبی زاده در ابتدای تشریح فعالیت های عمرانی شهرداری میبد به ساماندهی پارک غدیر و رفع مشکل کمبود آب آن اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری ادارات و پیگیری دوستان مجوز احداث چاه جدید در محل پارک غدیر اخذ شد و با حفاری های صورت گرفته عملیات آب رسانی به پارک انجام گردید که در اردیبهشت ماه گذشته شاهد افتتاح آن بودیم.
وی همچنین به رینگ ایجاد شده در مجاورت پارک غدیر اشاره کرد و گفت: این رینگ به مساحت ۳۵ هکتار در کمربندی جنوبی و شمالی پارک در دست احداث می باشد و عملیات آسفالت آن به زودی انجام می شود.
شهردار میبد اضافه کرد: قرار است با کمک بخش خصوصی پارک علوم و نجوم و موزه بزرگ میبد نیز در محل پارک غدیر ایجاد شود.

ساماندهی بلوارها و خیابانهای شهر
نقیبی زاده در ادامه به پایان عملیات ساماندهی بلوار سرامیک سازی اشاره کرد و افزود: عملیات ساماندهی این بلوار که در معرض دید مراجعه کنندگان به شهرک صنایع دستی میبد و مسافران داخلی و خارجی می باشد، با انجام تعویض سنگ های جدول و رنگ آمیزی آنها در سال ۱۳۹۴ شروع شد و در سال ۱۳۹۵ به اتمام رسید.
وی افزود: در ادامه طرح، ساماندهی بلوار خرمشهر از میدان رشیدالدین تا میدان سرامیک سازی و بلوار شهید جعفری نژاد در دستور کار قرار گرفت.
شهردار میبد، ساماندهی و تعویض سنگ جدول خیابان سلمان فارسی را از دیگر مواردی برشمرد که با زحمات نیروهای سازمان بهسازی و نوسازی و به صورت شبانه روزی در حال انجام می باشد.
وی گفت: زیرسازی و نصب سنگ جدول و ساماندهی بلوار نبی اکرم(ص) از میدان هلال احمر تا جاده راه آهن و همچنین بهسازی میادین و تکمیل پروژه های روشنایی و فضای سبز و بهسازی سنگ جدول و پیاده روهای فاز ۳ و ۴ پارک بانوان نیز از جمله مواردی است که عملیات اجرایی آن توسط شهرداری میبد در حال انجام است.
نقیبی زاده افزود: عملیات آسفالت بلوار مرحوم یحیی زاده از میدان دفاع مقدس تا میدان دانشگاه میبد و در ادامه تا پل کمربندی نیز با هزینه ای معادل ۷۰۰ میلیون تومان در دست اقدام است.
شهردار میبد اظهار امیدواری کرد: برخی از این پروژه ها از جمله بهسازی، روشنایی و ایمن سازی فاز ۳ پارک بانوان و پروژه بلوار مرحوم یحیی زاده در هفته دولت به بهره برداری برسد.

بازسازی و اصلاح مهندسی میدان های شهر
نقیبی زاده درخصوص وضعیت میادین شهر میبد گفت: عملیات احداث و زیباسازی میدان آیت الله خامنه ای به اتمام رسیده است و ۳ المان متناسب با صنایع دستی میبد برای این میدان در نظر گرفته که به امید خدا تا اواخر مردادماه جاری در این مکان نصب می شود.
وی در پاسخ به برنامه شهرداری برای اصلاح میدان نماز افزود: طرح ساماندهی میدان نماز نیز توسط مهندس مشاور انجام شده و بیش از ۶۵ درصد کار فیزیکی صورت گرفته است و مابقی نیز در دست اقدام می باشد.
شهردار میبد ساماندهی میدان آیت الله بارجینی و رفع مشکلات ترافیکی آن و طراحی و ایجاد میدان سرور و میدان طراوت را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

آزادسازی، زیرسازی و آسفالت معابر
شهردار میبد در رابطه با آزادسازی مسیر مجاور گلزار ده آباد گفت: برای این مسیر طرح های مختلفی تهیه شده بود، در نهایت با در نظرگرفتن وضعیت موجود و صرف کمترین هزینه، ضلع غربی و شرقی این محل زیر بار ترافیک قرار گرفت و عبور و مرور را تا ۸۰ درصد بهبود بخشید.
نقیبی زاده ضمن تشکر از همکاری مردم، روحانیون محل، اعضای شورای شهر و نیروهای خدمات شهری شهرداری، اضافه کرد: ۹۰ درصد عملیات عمرانی در خصوص این پروژه انجام شده است.
شهردار میبد در ادامه به پیشرفت ۵۰درصدی عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان جمهوری اسلامی جنب ورزشگاه شهید چمران اشاره کرد.
وی همچنین آسفالت کوچه ها و معابر در محلات مختلف شهر را از فعالیت های انجام شده شهرداری میبد طی یکسال گذشته برشمرد که با اعتبار تقریبی ۵/۴میلیارد تومان به انجام رسیده است.
مهندس نقیبی زاده افزود: بهسازی و آزادسازی خیابان آسیاب حدفاصل خیابان شهید مطهری تا پل عیشی و بحث احداث یک میدان در این محل نیز در حال انجام است.
ایجاد ۴ پارک جدید در میبد
شهردار میبد از ایجاد ۴ پارک جدید در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره راه و شهرسازی شهرستان میبد، پارک شکوفه به مساحت ۳۵هکتار در ضلع غربی میبد، پارک شادی به مساحت ۱۰هکتار در جاده ندوشن، پارک نرگس به مساحت ۳۰ هکتار در ضلع شرقی میبد و پارک توحید به مساحت تقریبی ۱۰ هکتار در مجاورت انبار توحید در دست احداث می باشد.

قول مساعد شهردار برای ایجاد فرهنگ سرا
وعده ایجاد فرهنگ سرای شهرداری که مدت هاست بر روی زمین مانده است، از مباحثی بود که شهردار میبد به آن اشاره کرد.
وی بیان داشت: در نظر داریم فرهنگ سرای حایری با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع و با همکاری ورثه مرحوم حایری در ضلع غربی مسجد جامع میبد احداث نماییم که مراحل واگذاری مکان و جذب اعتبارات مرمت بنا از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور در حال انجام است.

خرید لودر و قیر رایانه ای
شهردار میبد گفت: از طریق سازمان شهرداری ها در تهران پیگیر خرید یک دستگاه لودر شدیم که قرار است تا هفته آینده تحویل بگیریم.
وی افزود: دوسوم هزینه خرید این لودر را سازمان شهرداری ها و یک سوم مابقی را شهرداری میبد پرداخت می کند.
نقیبی زاده همچنین به خرید قیر رایانه ای به مبلغ دومیلیاردتومان از طریق وام تا یک ماه آینده خبر داد.
گلایه دوباره شهردار از وضعیت نامناسب ساختمان شهرداری
شهردار میبد در ادامه گفتگو، به وضعیت نامناسب ساختمان شهرداری میبد اشاره کرد و گفت: این ساختمان با ۵۵ سال قدمت، سالها پیش برای استقرار ۱۰ نفر کارمند ایجاد شده است و در حال حاضر و با استفاده از همه فضاهای ممکن، ۱۰۰ نفر پرسنل در آن مشغول به خدمت هستند.
وی اظهار امیدواری کرد: با آماده سازی زمین واگذاری به شهرداری در اولین فرصت عملیات احداث ساختمان جدید آغاز شود.
شهردار میبد در ادامه گریزی هم به وضعیت کارخانه آسفالت زد و گفت: کارخانه آسفالت شهرداری، سند و پروانه بهره برداری ندارد و ما همچنان پیگیر اخذ سندمالکیت و پروانه بهره برداری آن هستیم.
وی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته انشعاب گاز به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان برای این کارخانه خریداری شده است که با این اقدام، عمیات گازرسانی به روستاهای اشنیز پایین و بالا، علویه و نیوک تسریع می یابد.
بهره برداری از کشتارگاه
آن طور که شهردار میبد اعلام کرد: بازسازی و بهسازی کشتارگاه میبد به پایان رسیده و تجهیزات آن نیز خریداری و نصب شده است که قرار است طی چند روز آینده افتتاح شود.

آغاز ساخت پایانه مسافربری میبد در هفته دولت
مهندس نقیبی زاده گفت: راه اندازی پایانه مسافربری و باربری میبد در ضلع غربی کمربندی و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در برنامه کاری شهرداری است که انتظار می رود با همکاری فرمانداری، راهنمایی و رانندگی و اداره راه و شهرسازی و در هفته دولت شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

ایستگاه های آتش نشانی؛ همچنان خدمت رسان
شهردار میبد با بیان این که در شهرستان میبد سه ایستگاه آتش نشانی وجود دارد، اظهار داشت: این ایستگاه ها در خیابان امام خمینی، خیابان ۱۲ دی و شهرک صنعتی فعال هستند که قرار است ایستگاه شهرک صنعتی حاشیه جاده یزد- میبد و در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع منتقل شود.
وی در پاسخ به این سوال که قرار بود از مدت ها پیش ایستگاه چهارمی برای خدمت رسانی به اهالی بفروئیه و منطقه شمالی میبد ایجاد شود، گفت: پیگیری های لازم در این خصوص نیز ادامه دارد.

نقیبی-شهردار (2)

ایجاد پارکینگ برای کاهش ترافیک شهری
شهردار میبد ایجاد پارکینگ های جدید را برای کاهش بار ترافیکی در خیابان های پر رفت و آمد شهر ضروری دانست و گفت: ۲۰ مورد زمین موقوفه در مجاورت خیابان  های اصلی شهر، شناسایی و جانمایی شده و هماهنگی لازم با اداره اوقاف برای استفاده از آنها به عنوان پارکینگ عمومی صورت گرفته است.
وی از واگذاری قسمتی از زمین درمانگاه فرهنگیان میبد در محدوده میدان پلیس از سوی آموزش و پرورش برای ایجاد پارکینگ عمومی خبر داد  و گفت: عملیات ایجاد این پارکینک در حال انجام است.

ایجاد دوربرگردان در محل های ضروری
شهردار میبد، ایجاد دوربرگردان بلوار مدرس را از دیگر اقدامات اخیر شهرداری برشمرد که بنا به درخواست مردم و با هزینه تقریبی ۱۰ میلیون تومان توسط نیروهای خدمات شهری انجام شده است.
وی همچنین از ایجاد دوربرگردان قبل و بعد از میدان نماز و میدان آیت الله خامنه ای خبر داد.

عملیات شبانه شهرداری؛ برای جمع آوری زباله
مهندس نقیبی زاده -شهردار میبد- گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته از این به بعد جمع آوری زباله های شهر میبد در شب انجام می شود.
وی اظهار داشت: قبلاً جمع آوری زباله ها در روز صورت می گرفت و مشکلاتی را به همراه داشت.
شهردار میبد گفت: نیروهای خدمات شهری هفته ای سه مرتبه زباله های مردم را در نقاط مختلف شهر جمع آوری می کنند.
وی از مردم خواست در این زمنیه نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند و زباله های خود را به موقع درب منزل بگذارند.
نقیبی با بیان این که شهرداری باید با ۱۰۰ نفر نیرو به جمعیت ۷۰هزار نفری میبد خدمات بدهد، افزود: تنها راه موفقیت در این زمینه همکاری مردم است و اگر این کار به درستی انجام شود، شاهد مشکلات بهداشتی و تجمع حیوانات ولگرد و موزی در محل انباشت زباله نخواهیم بود.
شهردار میبد در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه دفن زباله و مشکلاتی که در این رابطه مطرح می شود، گفت: برای دفن زباله حفاری انجام می شود و زباله های جمع شده به صورت روزانه در کانالهای مخصوص دفن می شود.
وی مشکل آتش سوزی زباله های دپو شده در منطقه ای از شهر میبد را عمدی دانست و گفت: کسانی که این اقدام را انجام می دادند شناسایی شده اند.
شهردار میبد اضافه کرد: در نظر داریم در آینده نزدیک بحث بازیافت زباله از مبدأ را در دستور کار قرار دهیم.

توضیحات شهردار درخصوص سفرهای خارجی
شهردار میبد در ادامه گفتگو با هفته نامه نارین، توضیحاتی در رابطه با سفرهایی که به خارج از کشور داشته ارائه داد.
مهندس نقیبی زاده گفت: از همان تیرماه سال ۱۳۹۴ که قرار شد اداره امور شهرداری را در دست بگیرم، برای چند تور خارج از کشور ثبت نام کرده بودم. این موضوع را با شورای محترم شهر نیز مطرح نمودم که قرار است به سفرهای خارج از کشور بروم.
وی با بیان این که مسافرت در دین ما نیز توصیه شده است، افزود: با توجه به توسعه وسایل ارتباطی، انسان باید به نقاط مختلف دنیا سفر کند و با فرهنگ ملل مختلف آشنا شود.
وی افزود: بنده در بسیاری از روزهای تعطیل و ایام عید در محل کار حاضر بودم و مرخصی طلب داشتم و لذا برای سفرهای خود از مرخصی و اعتبارات شخصی استفاده کردم.
شهردار میبد همچنین بیان کرد: حتی در مسافرت هایی که داشتم به طور مرتب با تلفن و وسایل جدید ارتباطی با مجموعه شهرداری در ارتباط بودم. همکاران گزارش روزانه را برای من ارسال می کردند و با هماهنگی با آنها و مسئولان واحدهای مختلف، کارهای روز بعد انجام می گرفت.
نقیبی زاده تأکید کرد: این دومین سفر خارج از کشور من بود و بنده در این مدت ۸ روز تمام وقت در اختیار شهرداری بودم و کارهای مربوطه را زیر نظر داشتم.
وی با بیان این که از انتقادات سازنده استقبال می کنیم، گفت: بنده از تلاشهای خبرنگاران تشکر می کنم اما اگر طرح انتقاد یکطرفه نباشد، بهتر است.

سدمعبر؛ معضل حل نشدنی شهر میبد
شهردار میبد در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری نتوانسته است طی دوره های مختلف معضل سدمعبر را در سطح شهر میبد برطرف نماید، گفت: رفع سدمعبر و ساخت و سازهای غیر مجاز به واحد اجراییات شهرداری مربوط می شود و در این موارد ما فقط می توانیم تذکر بدهیم.
وی با اشاره به این که احترام به حقوق دیگران به فرهنگ مردم مرتبط می شود، افزود: ما قوه بازدارنده کافی نداریم و تا آنجا که راه داشته باشد کار را انجام می دهیم، اما در این زمینه همکاری بیشتر نیروی انتظامی لازم است.

تهیه چارت جدید برای شهرداری
این مسئول در خصوص تنظیم چارت جدید شهرداری میبد نیز گفت: چارت سازمانی شهرداری میبد برای ۲۰ سال آینده تهیه شده و بر اساس ظرفیت، ۱۲۰ نفر نیروی کارشناس رسمی برای انجام امور در نظر گرفته شده است.
شهردار میبد افزود: این چارت توسط دوستان شهرداری و بدون هیچ گونه هزینه ای تهیه و به تصویب رسیده است.

بهسازی حمل و نقل عمومی؛ نیازمند حمایت دولت
شهردار میبد در خصوص مسائل مربوط به حمل و نقل شهری اظهار داشت: در میبد تاکسی و آژانس های مسافربری زیادی مشغول به فعالیت هستند و مشکلی در رابطه با روی زمین ماندن مسافر در سطح شهر نداریم. در حالی که اکثر خانواده ها نیز وسیله نقلیه شخصی دارند و از آن استفاده می کنند.
وی در رابطه با مشکلات اتوبوس های واحد اضافه کرد: دولت با توجه به مشکلات مالی موجود، وسائل نقلیه یارانه ای در اختیار نمی گذارد و شهرداری با پرداخت ماهیانه ۵/۲ میلیون تومان یارانه سعی کرده است رانندگان را در مسیرها فعال نگه دارد.
همکاری با سپاه، بسیج، آموزش و پرورش و دانشگاه های سطح شهر در خصوص اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و همچنین بازدیدهای متعدد از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و مساعدت به نهادهای مختلف از دیگر موارد بود که شهردار میبد در پایان به آنها اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. ضمن عرض سلام و خسته نباشید اقای شهردار لطفا فکری به حال سد معبر میدان شهید صدوقی توسط مغازه داران بکنید

ارسال نظر