تاریخ : 3 ژوئن 2016 - 11:23 - شناسه خبر : 12470 اسلایدشو، ایران و جهان

رهبر انقلاب در حرم امام(ره)

امام مؤمن است، متعبد است و انقلابی است

ما تا امروز دستاوردهای زیادی پیدا کردیم به برکت حرکت در مسیرانقلاب؛ می‌توانیم به اهداف دست پیدا کنیم مشروط بر اینکه قطار روی ریلی حرکت کند که امام(ره) قطار جامعه اسلامی را روی آن به حرکت در آورد.

مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل ساعت ۹ صبح امروز در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. در همین حال سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.در این مراسم که با حضور میلیونی عاشقان امام امت آغاز شده است. پس از ذکر مصیبت یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی (ره) به سخنرانی پرداخت. لحظاتی پیش نیز رهبر انقلاب سخنرانی خود را در حرم حضرت امام آغاز کرد.

*رهبر انقلاب در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره): یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ی امام راحل عظیم‌الشأن کمتر به‌کار رفته، یک عنوان جامع است که من این‌جور تعبیر می‌کنم: مؤمن_متعبد_انقلابی/ ما امام را با صفات متعددی همواره توصیف می‌کنیم اما این صفت که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم یک صفت جامع است. امام مؤمن است، متعبد است و انقلابی است.

*دشمنان ملت ایران اسلامی ازخصوصیت انقلابی‌گری واهمه دارند. چندوقت پیش یک سیاستمدار آمریکایی گفت ایران بخاطر انقلاب اسلامی تحریم است. اصل تحریم برای انقلاب۱۹۷۹است؛ این یک حقیقت است.

*دشمنان با خصوصیت “انقلابی‌گری” امام‌خمینی(ره) دشمنی دارند؛ از کلمه انقلاب اسلامی وحشت می‌کنند.

*فشارها هم به خاطر انقلابی‌‌گری است؛ فشارها به بهانه هسته‌ای، حقوق بشر و… وارد می‌شود، اما حقیقت این است که دشمن از خصوصیت انقلابی‌گری واهمه دارد و نگران است.

*سیاست‌مدار آمریکایی گفت که ایران به خاطر انقلاب تحریم است؛ این حقیقت است.

*امام‌خمینی(ره) کشور را از منجلاب وابستگی، عقب‌ماندگی، فسادسیاسی و اخلاقی و حقارت جهانی خارج کرد.

*ما را در همه چیز عقب نگه داشته بودند و”آقا بالا سر” آمریکایی و انگلیسی داشتیم. کشور در فقر دست و پا می‌زد. ثروت‌های طبیعی کشور در اختیار بیگانه بود. ملت را با فریب و ارعاب ساکت نگه می‌داشتند.

*ما تا امروز دستاوردهای زیادی پیدا کردیم به برکت حرکت در مسیرانقلاب؛ می‌توانیم به اهداف دست پیدا کنیم مشروط بر اینکه قطار روی ریلی حرکت کند که امام(ره) قطار جامعه اسلامی را روی آن به حرکت در آورد.

*هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم؛ هر جا انقلابی بودیم و جهادی و روی ریل حرکت کردیم، پیشرفت کردیم.

*می‌توان این راه را با شیوه انقلابی حرکت کرد؛ آن وقت پیشرفت قطعی است. می‌توان به شیوه دیگری حرکت کرد؛ آن وقت سرنوشت، سرنوشت رقت‌آوری خواهد بود. امام(ره) می‌گفت اسلام و ملت ایران سیلی خواهد خورد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر