تاریخ : 23 فوریه 2016 - 21:35 - شناسه خبر : 9038 اخبار شهرستان، اسلایدشو

اختصاصی صدای میبد/ ایت الله اعرافی کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری:

احساس کردم بهتر است افکار جدیدتر و بهتری در خبرگان وجود داشته باشد

در بیش از دو دهه ای که از مسئولیت مقام معظم رهبری می گذرد، ما شاهد بودیم که ایران به جایگاه بلندی دست پیدا کرده است.

به گزراش صدای میبد: خبرنگار صدای میبد در مراسم تقدیر از آیت الله اعرافی که صبح روز جمعه ۳۰ بهمن ماه در تهران برگزار شد با ایشان به گفتگو نشسته که در زیر می خوانید:

با وجود اینکه حضرتعالی تمامی پیشنهادات کاری از وزارت کشور و یا جاهای دیگر را رد کرده اید، چطور شد وارد عرصه ی انتخابات مجلس خبرنگان شدید؟ و لطفا بگویید چرا از تهران؟

اهمیت مجلس خبرگان از یک طرف و از طرف دیگر این احساس که بهتر است افکار جدیدتر و بهتری هم در خبرگان وجود داشته باشد و همین طور تأثیری که امروزه خبرگان در عرصه ی جهانی دارد، دلایلی شده برای اینکه من در آخرین لحظات به فکر خبرگان بیفتم.

همچنین در بیش از دو دهه ای که از مسئولیت مقام معظم رهبری می گذرد، ما شاهد بودیم که ایران به جایگاه بلندی دست پیدا کرده است.

DSC_0134

شما چه ویژگی هایی را در مقام معظم رهبری به عنوان یک الگو دیده اید که توانسته نظام ما را به جایگاه فعلی برساند؟

از بین نکات متعددی که وجود دارد، من به چند مورد اشاره می کنم؛ یکی نگاه و رویکرد راهبردی و کلان است. ایشان افق های دور را بسیار خوب می بینند و این موضوع چه از دور و چه از نزدیک که من با ایشان در ارتباط هستم کاملاً مشهود است.

دوم اینکه قدرت تئوری پردازی بالایی دارند. همانطور که می دانیم مدیریت در دنیای امروز بیشتر به تئوری پردازی نیاز دارد.

و سوم اینکه جامعیت ذهنی خوبی دارند. یعنی در آن واحد توانایی پرداختن به مسائل مختلف را دارند. که این نکات در بحث مدیریتی بسیار مورد توجه هستند.

باتوجه به اینکه این هفته، هفته ی انتخابات است و این انتخابات به ویژه ای در شرایط منطقه و کشور دارای اهمیت است، توصیه ی شما به مردم و مخصوصاً جوانان چیست؟

اقداماتی که ما انجام می دهیم گاهی ملموس است و اثر آن قابل دید، که نیازی به توصیه ندارد. اما بعضی از اقدامات هستند که آثار آنها عمقی و دراز مدت است. برای همین نیاز به توصیه دارد و دلیل همه ی توصیه های انتخاباتی همین است. در واقع انتخابات زنجیره ای از قدرت و امنیت و … را به دنبال دارد که ملموس نیست.

جوانان، جناح ها، افراد مختلف باید حس کنند که اقدام به شرکت در انتخابات یعنی افزایش امنیت، افزایش اعتبار، زمینه سازی برای رشد و توسعه ی کشور و همچنین امیدوار کردن دوستان و ناامید کردن دشمنان. امیدوارم با هوشمندی بی نظیری که در ملت ایران سراغ داریم، شاهد یک انتخابات باشکوه و اثرگذار باشیم.

لازم به ذکر است آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم و امام جمعه میبد از حوزه انتخابیه تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر