تاریخ : 8 می 2015 - 19:41 - شناسه خبر : 762 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

مذاكره كنندگان بايد بر منطق هوشمندي و قدرت لايزال ملت تكيه كنند/جنگي كه آل سعود برپا كرده است يك جنگ نامشروع است+تصاویر

جنگي كه آل سعود برپا كرده است يك جنگ نامشروع است كه هيچ منطق بين المللي را به همراه ندارد .

به گزارش صدای میبد به نقل از میبد آدینه: امام جمعه ميبد در خطبه نماز جمعه اين شهرستان با محكوم كردن جنايت ظالمانه آل سعود در يمن اظهار داشتند : آل سعود با ريسك جاهلانه وارد جنگ نابرابر عليه ملت بي دفاع يمن شده است .

DSC_3381

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آيت الله عليرضا اعرافي تصريح كردند : جنگي كه آل سعود برپا كرده است يك جنگ نامشروع است كه هيچ منطق بين المللي را به همراه ندارد .

خطيب جمعه ميبد افزودند : وجدان بشريت بايد درك كند كه اين جنگ نابرابر كه يك دولت وابسته به غرب و مجهز به تسليحات فراوان و داراي لجستيك گسترده با بودجه هاي هنگفت بر عليه كشور فقير و نيازمند كار احمقانه است.

ايشان همراهي برخي كشورها با آل سعود در جنگ يمن را نابخردانه و نامشروع خواندند و افزودند : كشتار ده ها هزار زن و كودك و انحدام زيرساخت هاي يك كشور مظلوم و اجازه ندادن به كمك رساني هاي بشر دوستانه از سوي كشورها و نهادهاي بشر دوستانه نهايت ظلم و جنايت آل سعود را نشان مي دهد.

امام جمعه ميبد با تاكيد بر اينكه جنگ آل سعود در برابر انقلاب يك ملت محكوم به شكست است افزودند : مردم مظلوم يمن سالها از مزدوران امريكا و آل سعود رنج كشيده اند و امروز كه در برابر اين ظلم ها بيدار شده اند آل سعود با هواپيما و سلاح هاي نامتعارف آنها را به خاك و خون مي كشد.

DSC_3385

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، جنگ آل سعود با يمن را جنگ غافلگيرانه عنوان كردند و خاطرنشان كردند : اعلام آتش بست و ادامه حملات هوايي و بمباران شهرهاي يمن با حمايت امريكا و اسرائیل انجام مي شود .

رئيس جامعه المصطفي العالميه با اشاره به حمايت هاي آْل سعود از صدام در دوره ۸ سال دفاع مقدس ،حمله به بحرين و امروز هم تجاوز به يمن اظهار داشتند : آل سعود امروز براي تامين منافع اسرائيل و امريكا در منطقه بر ضد جبهه اسلامي وارد جنگ شده است و اين رژيم پشتوانه منطق تكفيري وهابي در دنيا به شمار مي رود .

امام جمعه ميبد با اشاره به سرانجام صدام بعنوان مزدور در منطقه هشدار داد ؛ آل سعود بداند در اين جريانها  وارد ريسك احمقانه ای شده است كه به سرانجامي نخواهد رسيد و بدون ترديد تنها بازنده يمن خواهد بود.

ايشان با بيان اينكه ملت ما داراي منطق است كه تا به حال با روي خوش در منطقه برخورد كرده است تصريح كردند : اما ملت بزرگ ايران انقلابي و شجاع است و در برابر زورگويي هاي شما خاموش نخواهند شد و روزي دماغ همه شما را بر خاك خواهند ماليد .

خطيب جمعه ميبد افزودند : ملت ما با همه ملت هاي منطقه و كشورهاي مسلمان و مذاهب اسلامي دوست و برادر است و اين دوستي و برادري را نشان داده است اما در برابر قدرت نامشروع آل سعود و حكام جور منطقه فريادش بلند است و صداي رساي مرگ بر آل سعود را از همه كشورها خواهيد شنيد .

DSC_3402

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مذاكره كنندگان بايد بر منطق هوشمندي و قدرت لايزال ملت تكيه كنند

حضرت آيت الله اعرافي در ادامه با اشاره به مذاكرات هسته اي كشورمان با گروه ۱+۵ اظهار داشتند : موضع ملت ما در مذاكرات هسته اي جمع بندي است كه رهبري گرانقدر ما با رعايت همه مصالح كشور داشته اند و تاكيد رهبري تاكيد همه ملت است .

امام جمعه ميبد با بيان اينكه مذاكره كنندگان ما بايد در مذاكره بر منطق ، هوشمندي و قدرت لايزال ملت تكيه كنند تصريح كردند : قدرت عظيم اين ملت همراه مذاكره كنندهاست و آنها بايد در برابر زورگويي ها بايستند و خطوط قرمز را شجاعانه رعايت كنند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه امريكاييها در موضع ضعف و ملت ايران در جايگاه قدرت است افزودند : مذاكره كنندگان نبايد كمترين ترسي به خود راه دهند بلكه در توافق ها دقت بيشتري به خرج دهند و همه جوانب و ابعاد را با دقت زير نظر داشته باشند چرا كه در يك نقطه حساس تاريخ قرار داريم و نبايد توافق نامه اي حتي در موافقت اوليه راه را براي فضولي دشمنان در امور كشور باز كند .

امام جمعه ميبد بيانات كنگره امريكا در خصوص توافقات احتمالي با ايران را حرف هاي پوچ و بي ارزش خواندند و افزودند : حرف هاي مفتي كه امروز در كنگره و در داخل امريكا مي زنند اختلافات داخلي آنهاست كه به ما ربطي ندارد.

ايشان تصريح كردند : ملت ما شجاع و رشيد است و بر خدا تكيه دارد و مذاكره كنندگان بايد در برابر زورگويي ها با تمام توان بايستند و خداوند نابودي را نصيب دشمنان اسلام خواهد كرد و فرياد بلند كشور ما همچنان مرگ بر امريكاست .

مناسبت ها :

اعتكاف نشستن در يك دوره كوتاه در محضر خداست

امام جمعه ميبد در ادامه ، شهادت امام كاظم را تسليت و با اشاره به جريان بسيار خوب و جنبش معنوي روحي و عبادي اعتكاف كه در پرتو انقلاب اسلامي جان تازه اي در كشور عزيزمان گرفته است اظهار داشتند : هر سال شاهد اين سنت پاينده و مبارك در كشور هستيم .

آيت الله اعرافي ، اعتكاف را نشستن در يك دوره كوتاه در محضر خدا خواندند و افزودند : اعتكاف براي عبوديت و خود سازي و آماده شدن براي انجام مسئوليت هاست و حضور قريب يك ميليون معتكف در ايام البيض ماه رجب برگ درخشان عبادي و معنوي در كشور ماست كه بايد بر اين نعمت خدا شاكر بود .

خطيب جمعه ميبد اين حضور معنوي را مدال افتخاري براي ايران اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند : در استان و كشور ما موج اعتكاف موج مباركي بوده است و در شهر ما هم قريب ۲ هزار نفر با حضور دانش آموزان و دانشجويان يك مشعل نوراني را روشن كردند كه بايد از همه اينها تشكر كرد .

حتي يك روز هم ملت ما نبايد از آمادگي رزمي دفاعي غافل باشد

ايشان در بخش ديگر از بيانات خود با قدرداني از برگزاركنندگان رزمايش از سوي بسيجيان و گردانها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، آمادگي رزمي دفاعي را در كشور ضروري خواندند و افزودند : حتي يك روز هم ملت ما نبايد از آمادگي رزمي غافل باشند چرا كه  اين آمادگي ، دشمن را در همه قلمرو ها تا در برابر اين ملت خيال خامي در ذهن نپرورداند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزودند : آمادگي رزمي و دفاعي در قالب اين رزمايش ها و فعاليت خوب و سنجيده پايگاههاي بسيج يك ضرورت و اصل راهبردي است كه همواره بايد مورد توجه باشد .

وظيفه هلال احمر و صليب سرخ امروز بيش از گذشته است

آيت الله اعرافي در ادامه با گرامي داشت روز جهاني هلال احمر از فعاليت هاي و عملكرد صليب سرخ و هلال احمر بين المللي قدرداني كردند.

رئيس جامعه المصطفي العالميه خاطرنشان كردند : اين نهادها هرچند گام هاي موثري در حوزه بشر دوستانه انجام مي دهند اما در خيلي از جاهها دست و پاشان را مي بندند و همين الان كه ملت عزيز يمن در محاصره اند و متجاوزين هزاران مشكل بر سر و روي آنها ريختند كشتي هاي مختلف براي كمك رساني در دريا صف كشيده اند اما امريكاييها ، اسرائيلي ها و آل سعود مانع از اين هستند كه اين كمك هاي اوليه براي زن و بچه هاي مظلوم يمن برسد.

ايشان با بيان اينكه وظيفه هلال احمر و صليب سرخ جهاني بيش از اين است تصريح كردند : در سطح بين المللي نياز به تصميمات قاطعي است و بايد اين نهادهاي بين المللي توان ايستادگي مقابل اين زورگويي ها را داشته باشند و اين نياز به بيداري ملت ها و تلاش اين نهادها دارد.

نبايد اجازه داد يك بيماري و مشكل ناخواسته خانه اي را به سقوط بكشد

امام جمعه ميبد با اشاره به تبعات بيماري هاي خاص در خانواده ها هم گفت : خانواده هاي زيادي به دليل يك بيماري خاص مانند سرطان و بيماري هاي لاعلاج در شرايط فروپاشي و سقوط قرار مي گيرند .

خطيب جمعه ميبد با بيان اينكه در قوانين و مقررات و بودجه هاي دولتي اقداماتي در اين زمينه انجام شده و در طرح جديد بهداشت و سلامت تدابير خوبي انديشيده شده است خاطرنشان كردند : اما كافي نيست  و نبايد اجازه داد به خاطر يك بيماري و يا مشكل ناخواسته اي كانون يك خانواده از هم بپاشد.

نهضت تنباكو نقطه آغاز نهضت اسلامي بود

آيت الله اعرافي در بخشي ديگر از بيانات خود با گرامي داشت سالگرد لغو امتياز تنباكو و نهضت بزرگ اسلامي ضد قرار داد منحوس قاجار اظهار داشتند : در نهضت تنباكو براي اولين بار نهاد روحانيت و مرجعيت با يك فتوا يك قرارداد استعماري و منحوسي كه انگليس بر قاجار و ايران تحميل كرده بود از بين برد .

امام جمعه ميبد ، نهضت تنباكو را نقطه آغاز نهضت اسلامي خواندند و افزودند : بيداري اسلامي يك نقطه عطف مهم داشت كه فتواي دو خطي مرجع بزرگ ما مرحوم ميرزاي شيرازي بزرگ داد و انقلابي را در ايران و خاورميانه ايجاد و انگليس را به عقب راند .

عکاس: سید محمد نبوی

DSC_3443 DSC_3440 DSC_3402 DSC_3400 DSC_3385 DSC_3383 DSC_3381 DSC_3377

اخبار مرتبط

ارسال نظر