تاریخ : 16 ژانویه 2016 - 8:09 - شناسه خبر : 7586 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

آل سعود پایه های اعتقادی منطقه را به هم ریخته است/باید با مفاسد مبارزه عالمانه و قاطع داشت /قانون و رهبری تنظیم کننده حرکت ملت ایران هستند

کشور دارای جناح ها و سلایق مختلف است اما قانون و رهبری شالوده های حرکت ما هستند و باید تنظیم کننده نظام اجتماعی ما باشند و قانون مندی ، نظم و انسجام امر مهمی است و در این پایه های اجتماعی و سیاسی ، انتخابات جای خیلی مهمی دارد.

حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ما وارثان یک امانت بزرگ از اولیای الهی در طول تاریخ هستیم گفتند : این امانت بزرگ همین جمهوری اسلامی است که الهام بخش دنیا در مسائل معنوی است.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه امروز این امانت در دست ما و شما و  مسئولان است و نباید آن را کم بشماریم تصریح کردند : قرنها بزرگان ما در غربت و مظلومیت بودند و ملت ما در فسادها و تباهی و وابستگی ها بود تا اینکه خداوند به همت بلند ملت بزرگ ایران ، انقلابی با این عظمت و نظامی پایدار برقرار  کرد که باید از آن صیانت کنیم .

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : همه جناح ها ، مردم و مسئولین در برابر این امانت الهی مسئولیت سخت و دشوار داریم تا این تجربه گرانبها و امانت بزرگ و ودیعه بزرگ الهی که امروز در دست ملت شریف ایران است بر روی پای خود پایدار بماند و در ایران و جهان نورافشانی کند و الگوهای خوب معنوی ارائه کند.

استحکام نظام به پایه های علم و فناوری استوار است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پایداری پایه ها و بقاء و نورافشانی این نظام در جهان بر روی چند محور استوار است اظهار داشتند: نخستین پایه های این نظام در جهان استحکام علمی و فناوری کشور است ؛ وقتی نظام اسلامی می تواند محکم روی پای خود بایستد و مقاومت کند که در برابر حوادث و طوفانها از دانش و فناوری مناسب زمان برخوردار باشد که به فضل الهی در این زمینه قدم های بزرگی برداشتیم اما در آغاز راهیم .

امام جمعه میبد افزودند : دانشگاهها ، حوزه ها ، آموزش و پرورش و جوانان ما برای استحکام مبانی علمی و فناوری کشور وظیفه ملی ، انقلابی ، اسلامی ، دینی و ایمانی دارند و این حرکت حتی یک لحظه هم نباید متوقف شود .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه باید در همه دانش ها و فناوری ها ، رشته ها در علوم اسلامی ، حوزه های دینی قدم های بزرگ برداریم گفتند : رشد علمی ما باید بدون توقف و روز افزون باشد .

یکی از پایه های اقتدار نظام اقتصاد است

ایشان پایه دوم اقتدار و استحکام نظام اسلامی را استحکام اقتصادی و معیشتی خواندند و افزودند: باید شبانه روز همه کار کنند تا پایه های اقتصادی کشور قوی شود و همه صاحبان فکر و صنعت بخش خصوصی با رویکرد مقاومتی در اقتصاد تلاش کنند پایه های اقتصاد را درست کنند .

باید با مفاسد مبارزه عالمانه و قاطع داشت

خطیب جمعه میبد ، اختلاس و تعدی به اموال مردم و بیت المال را بدترین گناه دانست و اظهار داشتند : باید با مفاسد اقتصادی مبارزه عالمانه و هوشمندانه و قاطع داشت تا طبقات متوسط و پایین جامعه هم از اقتصاد و تولید به طور معمول بهره مند باشند .

امنیت دفاعی از پایه های دیگر نظام است

امام جمعه میبد استحکام امنیتی و دفاعی را سومین پایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان بیان کردند و افزودند : به فضل الهی ، سپاه و ارتش و دانشگاههای ما در ارتقا زیرساخت های امنیتی و دفاعی قدم های بزرگی برداشتند و ما امروز تنها کشوری در منطقه هستیم که به جایی وابسته نیستیم و بر پای خود ایستادیم .

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه پایه های دفاع و امنیت ما در کشور خودمان رقم خورده است با اشاره به اقتدار سپاه در دستگیری تفنگداران امریکایی و قدردانی از نیروهای مسلح گفتند : ایران اسلامی در منطقه تنها کشور مقتدری است که تعرض چند تفنگدار امریکایی به منطقه حفاظت شده را بر نمی تابد .

قانون و رهبری تنظیم کننده حرکت ملت ایران هستند

خطیب جمعه میبد انسجام و اقتدار پایه های سیاسی و اجتماعی کشور را چهارمین پایه اقتدار نظام اسلامی برشمردند و افزودند : کشور دارای جناح ها و سلایق مختلف است اما قانون و رهبری شالوده های حرکت ما هستند و باید تنظیم کننده نظام اجتماعی ما باشند و قانون مندی ، نظم و انسجام امر مهمی است و در این پایه های اجتماعی و سیاسی ، انتخابات جای خیلی مهمی دارد.

الگوی جدید ایران با تفکر لیبرالیستی و داعشی فاصله دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند: ما الگوی جدیدی از مردم سالاری دینی در دنیا ارائه کردیم که با تفکرات لیبرالیستی و سکولاریستی غرب و تفکر داعشی و تکفیری فاصله دارد و این راه استوار و صراط مستقیمی است که هم مردم نقش آفرین هستند و هم ارزش های متعالی اسلام در آن محفوظ می ماند.

همه باید در دو آزمون بزرگ انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند

ایشان با تاکید بر اینکه ما باید الگوی مردم سالاری دینی را صیانت کنیم افزودند : یکی از این الگوها انتخابات است و حضور حداکثری و آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات امری اجتناب ناپذیر است و همه باید شرکت کنند .

در انتخابات باید از قانون طبعیت کرد

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انتخاب افراد بعد از تایید مراجع ذی ربط باید بر اساس شاخص هایی باشد که خدا ، پیامبر ، ارزش های دینی ، توانمندی و تعهد لازمه آن است یادآور شدند : نباید مسائل محله ای و چیزهای مادی و محدود اصل قرار گیرد و در انتخابات باید آدم های مطمئن و برای خدا انتخاب کرد.

امام جمعه میبد تصریح کردند : در انتخابات باید از قانون طبعیت کنیم و به هم زدن نظم و فتنه گری در برابر نتایج انتخابات و پی گیری آن از غیر مجاری قانونی امر خطایی است که استحکام ، نظام سیاسی و اجتماعی در گرو انتخابات است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین پایه استحکام و اقتدار نظام را اقتدار بنیان های اخلاقی ، اعتقادی و ارزشی بیان کردند افزودند: اگر مبانی ارزشی اخلاقی و ایمانی نسل جوانمان را صیانت کنیم همه چهار عنصر قبلی هم تامین خواهد شد اما اگر در فکر و اعتقاد پایه های فکری و اعتقادی ما نفوذ کنند ما را متزلزل و دنیا زده و متفرق خواهند کرد .

ایران امروز جزیزه مقاومت و شجاعت است

ایشان با بیان اینکه ایران اسلامی امروز به فضل خدا جزیره ایمان و آرمانهای الهی و امنیت ، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان خداست تصریح کردند : در برابر این جایگاه مقاوم ، شجاع و امن ، آل سعود و دست نشانده های اسرائیل و امریکا نمی توانند کاری کنند .

آل سعود پایه های اعتقادی منطقه را به هم ریخته است

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه آل سعود و کشورهای مزدور منطقه ۲۰۰ سال است که به غرب وابسته شدند و نفت را ارزان می فروشند و معادن کشورهای اسلامی را به تاراج می برند گفتند : آل سعود پایه های اعتقادی در منطقه را به هم ریخته و مذاهب را به جان هم انداخته و به کشورها خیانت کرده است اما آنها بدانند ؛ انقلاب اسلامی فریب نمی خورد که دشمن های اصلی چه کسانی هستند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دولت عربستان و آل سعود که شما نوچه های غیر قابل ذکر است افزودند : امروز عربستان و آل سعود در انفعال هستند که این فجایع را در منا ، یمن و بحرین به وجود آوردند .

آیت الله اعرافی خاطرنشان کردند : این فجایع شما را نجات نخواهد داد و ملت ایران و انقلاب اسلامی با اعتماد بر ایمان ، وحدت و انسجام خودش و با تکیه بر آرمانهای اصیل انقلاب و با تبعیت از رهبری معظم در برابر اربابان شما ، با عقل ، حکمت و شجاعت خواهد ایستاد و آرزوهای شما را برباد خواهد داد .

در حوزه انتخابات استان یزد شاهد بی عدالتی هستیم

امام جمعه میبد در ادامه با تاکید بر حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات گفتند : این دو آزمایش بزرگ پیش روی ملت ماست که باید با اصول و  روحیه اسلامی ، انتخابات درست برگزار کنیم .

خطیب جمعه میبد در ادامه با بیان اینکه ما در حوزه انتخاباتی یزد شاهد بی عدالتی هستیم اظهار داشتند : معتقدیم که شهرهای شمال استان و از جمله تفت دچار یک بی عدالتی هستند و انتظار داریم هر کس برگزیده می شود عادلانه به هر دو شهر نگاه کند .

مناسبتها:

امام جمعه میبد با گرامی داشت یاد و خاطره مهاجر الی الله دکتر غضنفر رکن آبادی و برگزاری مراسم اربعین وی در میبد گفتند : حضو بستگان وی را در این مراسم گرامی می داریم .

خطیب جمعه میبد افزود : مرحوم رکن آبادی از چهره های شاخص و دیپلمات های بسیار انقلابی و موفق بودند .

ایشان یاد و خاطره امام شهیدان و شهیدان سرافراز اسلام ، انقلاب ، دفاع مقدس و مدافعان حرم و مقاومت اسلامی و شهید نواب و یاران باوفایش را گرامی داشت و افزود : شهید نواب و یارانش در عصر تاریکی ها جانفشانی کردند و سینه را در برابر دشمنان سپر کردند .

امام جمعه میبد ، وفات حضرت معصومه در سال ۲۰۱ هجری را تسلیت گفت و افزودند : بانویی که با هجرت خود و با هجرت مجدد خود از ساوه به قم منشاء خیرات و برکات در همه عالم شد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : وجود نازنین این بانوی پاکی ها و فضیلت ها در قم استقرار پیدا کرد و نورافشانی کرد و محور شکل گیری یک حوزه ای با عظمت حوزه قم شد.

آیت الله اعرافی ، ولادت امام حسن عسکری را نیز تبریک گفتند و افزودند : امامی که در عمر کوتاه خود ، مسئولیتی بزرگ بر دوش داشت و زمینه را برای حفظ و حیات و بقاء امام عصر فراهم کرد و زندانها و محنت ها و سختی ها را به جان خرید تا ولی الهی زنده بماند و در جهان نورافشانی کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر