تاریخ : 22 دسامبر 2015 - 8:23 - شناسه خبر : 7109 ایران و جهان

دریچه قلب ایران اسلامی به روی تمام مسلمانان باز است

برای رسیدن به نظام حقوقی در امت اسلامی باید به این مسأله توجه کرد که دریچه قلب امت اسلامی ایران بر روی تمام مسلمانان باز است و این نظام از وحدت مذاهب مختلف حمایت می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تشکیل نظام معرفتی و فکری درست را از راهکارهای رسیدن به نظام اسلامی واحد دانست و گفت: امت اسلامی نیازمند تفکر واحدی است که بر دیگر نظام‌های آموزشی و تربیتی جهان سایه بیافکند.

به گزارش صدای میبد به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، آیت الله علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه، در همایش بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، درباره شاخص‌های مختلف اسلام خاطرنشان کرد: همه می دانیم که امت اسلام یک قدرت بسیار عظیمی است و می توان آن را در صدر شاخص بزرگ فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برشمرد.

امام جمعه قم به ظرفیت های اسلام اشاره و تصریح کرد: امت اسلام دارای بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت و ۵۵ کشور و سرزمین های پهناور و دارا بودند بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد منابع جهان و بازار بسیار گسترده و ظرفیت های نیروی انسانی و هوشی بسیار عظیم و تاریخ گرانبار و تمدنی دیرینه و کهن است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که متاسفانه این قدرت بالقوه با این همه سرمایه های عظیم در جهان جایگاهی ندارد، اظهار داشت: چند قرن است که سرزمین های آن تاراج می شود و اشکال های زنجیره وار دو قرن گذشته و وجود اسرائیل در منطقه و غارت منابع عظیم گسترده جهان اسلام و عدم جایگاهی در نظامات بین المللی و حقوقی حقیقت تلخ امروز ماست.

وی افزود: امت اسلامی نیازمند تفکر واحدی است که بر دیگر نظام‌های آموزشی و تربیتی جهان سایه بیافکند و این نظام معرفتی و فرهنگی مشترک وجود دارد و در جهان اسلام جریان اقلیت تندرو و خشن آل سعود مانعی در برابر این نظام مشترک است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام بخواهد به سمت انسجام و وحدت حرکت کند باید پایه‌های فکری و معرفتی مناسبی داشته باشد اما غده سرطانی که تکفیر و تروریسم را تقویت می‌کند مانع اصلی این حرکت است.

امام جمعه قم تشکیل نظام معرفتی و فکری درست را از راهکارهای رسیدن به نظام اسلامی واحد دانست و اظهار داشت:‌ اکنون در جامعه‌المصطفی‌العالمیه ۳۰ الی ۴۰ هزار طلبه تحصیل می کنند که تعداد زیادی از آنها برادران اهل سنت هستند و این نهاد فرهنگی برای تبادل اطلاعاتی با دیگر مراکز علمی اسلام به ویژه الازهر آمادگی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که بوی تکفیر بر اساس اعتقادات در هیچ نقطه‌ای از نظام اسلامی وجود ندارد تصریح کرد: در نقطه مقابل نظام اسلامی، برخی مبنا را تکفیر قرار داده و با پول نفت و تکیه بر آمریکا در حال بزرگ کردن این غده سرطانی است.

وی یادآور شد: برای رسیدن به نظام حقوقی در امت اسلامی باید به این مسأله توجه کرد که دریچه قلب امت اسلامی ایران بر روی تمام مسلمانان باز است و این نظام از وحدت مذاهب مختلف حمایت می‌کند.

آیت الله اعرافی گفت: امیدواریم دیگر کشورهای آسیب دیده در پیگیری این فاجعه مشارکت داشته باشند و در این زمینه جامعه‌المصطفی از ظرفیت خود در دیگر کشورها استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر