تاریخ : 22 نوامبر 2015 - 8:11 - شناسه خبر : 6297 ایران و جهان

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با فرارو بررسی کرد

چرا به همایش ورامین حمله کردند؟

به نظر من گروههای مختلف باید از اینگونه رفتارها پرهیز کنند و هم آنها و هم وزارت کشور و نیز سایر مردم قانون گرایی را ملاک عمل خود قرار دهند.

فرارو- یک فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از تشنجات صورت گرفته در همایش اصلاح طلبان در ورامین گفت: «به نظر می رسد گروههای سیاسی ای که از رای و انتخاب مردم در انتخابات پیش رو مایوس هستند سعی می کنند با غوغاسالاری و ایجاد چنین حوادثی جایگاه خود را دنبال کنند.»
روز پنج شنبه همایش اصلاح طلبان در ورامین که با حضور وزیر کشور دولت اصلاحات برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود. به گزارش رسانه ها ظاهرا عده ای در اعتراض به برگزاری این همایش اقدام به تجمع مقابل محل برگزاری آن کرده و در این بین برخوردهایی نیز با موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات صورت می گیرد.
به گزارش ایلنا هنگام ورود وزیر کشور دولت اصلاحات به سالن، چند نفری با سر دادن شعارهایی به سمت وی هجوم بردند که موجب شد عمامه وی از سر او بیافتد.
با این حال نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس و از نزدیکان به جبهه پایداری که خود در جمع معترضین حضور داشته گفته است: تجمع اعتراضی صورت گرفته از سوی مردم و خانواده‌های شهدا ارتباطی با سخنرانی آقای موسوی لاری نداشت؛ بلکه مردم نسبت به حضور دو نفر از عناصر فتنه در آن نشست اعتراض داشتند.
وی افزود: اعتراضات مردم مسالمت آمیز بود و هیچ احدی هم کاری با آنها نداشت و تمام اصلاح طلبان راحت آمدند و به جلسه رفتند و حتی جسارت و توهینی به آنها نشد.
نقوی حسینی با بیان اینکه ما معتقدیم برگزاری گردهمایی و میتینگ برای همه گروهها و جریانات سیاسی داخل نظام آزاد است و همه آنها را به رسمیت می‌شناسیم گفت: البته ما اعتراض داشتیم که چرا اصلاح طلبان در چلوکبابی گردهمایی برگزار می‌کنند مگر حسینیه و مسجد و فرهنگسرا نداریم!
علت بروز اینگونه حوادث در آستانه انتخابات مجلس چیست؟ انگیزه و هدف کسانی که چنین حوادثی را ایجاد می کنند چه می تواند باشد؟
سیدحسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با فرارو گفت: «متاسفانه در آستانه انتخابات حوادثی اینچنینی باعث می شود فضا امنیتی شود که در این شرایط مشارکت مردم در انتخابات تحت تاثیر قرار می گیرد.»
وی ادامه داد: «به نظر من گروههای مختلف باید از اینگونه رفتارها پرهیز کنند و هم آنها و هم وزارت کشور و نیز سایر مردم قانون گرایی را ملاک عمل خود قرار دهند.»
وی افزود: «اینکه گروههای خودجوش یا گروههای فشار یا گروههایی که قانون گریز هستند و فراقانونی عمل می کنند بخواهند چنین حوادثی چه برای اصولگرایان و چه برای اصلاح طلبان بیافرینند، درست نیست. ما در گذشته شاهد اینگونه حوادث علیه آقای لاریجانی در قم و علیه آقای مطهری در شیراز نیز بوده ایم.»
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: «لذا به نظر می رسد وزارت کشور باید بر اساس مُرّ قانون با اینگونه افراد برخورد کند و اجازه ندهد فضای انتخابات امنیتی شود.»
کنعانی مقدم درباره انگیزه و هدف عاملین اینگونه اقدامات گفت: «به نظر می رسد گروههای سیاسی ای که از رای و انتخاب مردم در انتخابات پیش رو مایوس هستند سعی می کنند با غوغاسالاری و ایجاد چنین حوادثی جایگاه خود را دنبال کنند.»
وی ادامه داد: «جناح راست و چپ در کشور ما شاید در نهایت ۳۰ درصد آرای ثابت داشته باشند و ۷۰ درصد آرای مردم رای خاکستری محسوب می شود که به عملکرد جناح های مختلف نگاه می کنند و در دقیقه نود تصمیم خود را می گیرند.»
وی افزود: «لذا به نظر می رسد اینگونه حوادث برای تحت تاثیر قرار دادن این ۷۰ درصد است تا با امنیتی کردن فضا این ۷۰ درصد یا در انتخابات حضور پیدا نکنند یا حضور کمتری داشته باشند.»
کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا اجرای چنین تاکتیک هایی از سوی تندروها در دوره های گذشته جواب داده است؟، گفت: «تاکتیکی که عمدتا دنبال می شود یا مظلوم نمایی است تا بدین نحو در روند انتخابات تاثیرگذار باشند و یا همین غوغا سالاری و جریان سازی قبل از انتخابات است تا بدین صورت رقبای خود را تحت تاثیر قرار داده و آنها را از میدان بیرون کنند.»
وی افزود: «منتهی اینگونه اقدامات تاکنون جواب نداده و شاید اگر جلوی اینگونه اقدامات گرفته نشود این فضا غبار سیاسی در جامعه ایجاد کند.»

ارسال نظر