تاریخ : 16 آگوست 2015 - 9:08 - شناسه خبر : 3846 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

آنچه درباره زمین های سی ان جی باید بدانید؟/ چه کسی راست می گوید؟/ همراه با اسناد

بحث جنجالی زمین های سی ان جی کم کم در حال فراموشی بود که گفته های بخشدار مرکزی میبد در جلسه کنفرانس خبری فرمانداری و درج آن در یکی از سایت های میبد موجی از انتقادها را به راه انداخت.

به گزارش صدای میبد: بحث جنجالی زمین های سی ان جی کم کم در حال فراموشی بود که گفته های بخشدار مرکزی میبد در جلسه کنفرانس خبری فرمانداری و درج آن در یکی از سایت های میبد موجی از انتقادها را به راه انداخت. گرچه تقریبا به جز سایت «نارین نیوز» دیگر سایت های خبری گفته های بخشدار را پوشش ندادند اما آنقدر نظرات اعتراضی در این زمینه زیاد بود که مدیر سایت مذکور مجبور به چرایی عدم تایید برخی از نظرات در سایت خود شد. پس از آن بود که نظرات مختلفی برای سایت صدای میبد و حتما برای سایت های دیگر شهرستان ارسال می شد از جمله ۳۲ برگ سند از سال ۷۴ تا ۱۸/۳/۹۴ .

در کنفرانس خبری فرمانداری میبد که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد بخشدار مرکزی میبد با گلایه از اینکه هیچ کدام از خبرنگاران به وی که متهم ردیف اول این پرونده است مراجعه نکرده اند از فرافکنی در فضای مجازی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه ۴ نفر در مزایده فروش این زمین ها شرکت کرده بودند که دو نفر از آنها به علت ناقص بودن مدارک کنار گذاشته شدند روند واگذاری را کاملا قانونی اعلام کرد.

حال امیدواریم که بخشدار مرکزی میبد و رئیس شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان به برخی از سوالاتی که با توجه به اسنادی که در پیش می آید جوابگوی اذهان عمومی باشند تا این پرونده برای همیشه در شهرستان به هر طریقی بسته شود.

همچنین امیدداریم دستگاه های نظارتی در شهرستان همچون همیشه کار خود را دقیق تر انجام دهند تا جلوی هرگونه برخورد دستگاه دولتی که در این قضیه شهرداری با بخشداری نمونه آن است را گرفته و از هرگونه شایعه پراکنی در جامعه که مانند سمی مهلک برای شهر می باشد جلوگیری کنند.

آنچه در اسناد می توان پی به وجود آن برد این است که زمین های سی ان جی در زمان حفیظی و هدایی شهرداران سابق میبد به جد مورد پیگیری قرار گرفته است. همچنین در نامه ای که در ادامه خواهد آمد سیدحسین آتشی نیز به عنوان رئیس شورای شهر میبد در جواب نامه هدایی شهردار سابق میبد با گرفتن وکیل و پیگیری این امر  در دستگاه قضا موافقت کرده است.

شهرداری میبد طبق نامه ای که در ذیل آمده است مدعی است این زمین در سال ۷۴ جهت احداث فضای سبز به این نهاد واگذار شده است:

6

احتراماً: عطف بشماره ۴۲ مورخ ۲۳/۱/۱۳۷۴ درخصوص زمین مورد درخواست شهرداری میبد به مساحت ۵/۲۲ هکتار به منظور ایجاد فضای سبز واقع در میبد براساس کروکی تایید شده پیوست و رعایت سایر شرایط دیگر بلامانع است.

7

در نامه مورخ ۱۹/۴/۷۴ اداره کل منابع طبیعی استان یزد نیز ذکر شده است که با واگذاری اراضی مجاور جاده یزد- میبد طبق کروکی های ضمیمه به شهرداری میبد صرفا جهت بهره برداری فضای سبز اطراف جاده موافقت شده لذا نسبت به تحویل زمین اقدام و در متن صورتجلسه قید گردد تغییر کاربری فضای سبز ایجاد شده ممنوع است ضمناً قرارداد زمین واگذاری به شرکت گلریزان لغو گردیده است.

همچنین در صورتجلسه واگذاری زمین نیز از طرف آن اداره کل مشخصات زمین این طور ذکر شده است:

شمالا به طول ۱۵۰متر به باقیمانده اراضی، جنوباً به طول ۲۰۰ متر به جاده آسفالت مزرعه کلانتر، شرقا به طول ۱۶۰۰ متر باقیمانده اراضی ملی، غربا به طول ۱۶۰۰ متر به جاده آسفالته.

پس از تخلیه آجر توسط شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان میبد حفیظی شهردار میبد در نامه مورخ ۱۶/۷/۹۰ به بخشدار مرکزی میبد به این امر اعتراض می کند:

«علیرغم تذکرات شفاهی مبنی بر اینکه هیچ گونه عملیات ساختمانی در زمین مجاور CNG بلوار سنتو صورت نگیرد، متاسفانه روز گذشته نیز نسبت به تخلیه آجر در محل اقدام شده است. مجددا تاکید می گردد با توجه به اینکه محل مذکور در حریم راه، CNG و رودخانه قرار دارد به طور جدی از هرگونه عملیات عمرانی خودداری گردد.»

البته سیدابوالقاسم حسینی رئیس شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان میبد نیز در نامه ای مورخ ۱۷/۷/۱۳۹۰ به شماره ۱۳۶/۲/۹۰ این طور به بخشداری مرکزی میبد نوشته است:

«سلام و احترام عطف به نامه شماره ۸۰۶۴ مورخ ۱۶/۷/۱۳۹۰ در خصوص عملیات ساخت و ساز و احداث پارکینگ بر روی زمین واقع شده در جنب جایگاه CNG بلوار سنتو جهت پارکینگ ماشین آلات این شرکت بدین وسیله موارد ذیل جهت استحضار ارسال می گردد».

در قسمتی از متن این نامه این طور آمده است که:

«زمین مذکور از مستثنیان روستای مهر آباد بوده و با توجه به اینکه مستثنیات روستا طبق ماده ۵۳ آیین نامه مالی دهیاری ها مصوب ۱۹/۵/۸۲ جز اموال دهیاری روستا محسوب می گردد و در اختیار دهیاری می باشد که زمین مذکور طی قرارداد واگذاری به شماره ۷۵ مورخ ۱۳/۴/۸۹ از طرف دهیاری روستای مهرآباد جهت احداث پارکینگ ماشین آلات شرکت دهیاری ها واگذار گرددیه است.»

12

در بخش دیگری از نامه آمده است:

«شرکت تعاونی دهیاری های ضمن رعایت حریم های مورد نظر، جلوی بلوار سنتو به میزان مورد نیاز جهت احداث فضای سبز و زیباسازی ورودی شهر اقدام می نماید».

باز حفیظی شهردار میبد در یک نامه مورخ ۲۷/۷/۹۰ به شماره ۱۶۶۲۰ به ریاست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مراتب اعتراض خود را به اطلاع می رساند.

حفیظی شهر میبد در تاریخ ۳۰/۲/۱۳۹۰ نیز نامه ای را به بخشدار مرکزی میبد ارسال می کند که متن آن از این قرار است:

«احتراماً پیرو جلسه مورخ ۳۰/۷/۹۰ در خصوص تصرف زمین CNG واقع در بلوار سنتو شرکت تعاونی دهیاری های و برابر نظرفرماندار محترم به پیوست ۷ برگ مدارک واگذاری زمین از سوی اداره محترم منابع طبیعی استان یزد به شهرداری میبد ارسال می گردد.

لازم است تا آقای سیدابوالقاسم حسینی مدیرعامل شرکت مذکور سریعا ظرف یک هفته نسبت به  جمع آوری مصالح ساختمانی تخلیه شده در محل و رفع تصرف زمین مذکور اقدام نماید. بدیهی است در صورت عدم اقدام از طریق شکایت به مراجع قضایی اقدام خواهد شد».

حفیظی شهردار میبد در نامه ای مورخ ۱۴/۱۰/۹۰ نامه ای را به اداره ثبت اسناد میبد ارسال می کند مبنی بر اینکه: «احتراماً نظر به اینکه زمین های ضلع شمالی و جنوبی ایستگاه CNG واقع در بلوار مدرس تحت پلاک ۱۲۰۹۲ بخش ۲۳ یزد به شهرداری میبد واگذار گردیده و در تصرف شهرداری میبد می باشد» در این نامه از اداره ثبت خواسته شده در صورتی که کسی قصد ثبت این زمین ها را داشته باشد از این عمل خودداری نمایند.

در صورتجلسه ای که در تاریخ ۲/۱۲/۹۰ در زمان فرمانداری آقای رجایی با موضوع تعیین تکلیف زمین جنب ایستگاه CNG مهر آباد تشکیل شده است که حاضران جلسه نیز علیرضا فلاح (معاون فرماندار)، محمدرضا حفیظی (شهردار میبد)، محمدحسین قاسمی(بخشدار میبد)، حجت الله خلیلی (رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان میبد)، جلیل خادم زاده (مسئول مجامع امور صنفی)، سیدابوالقاسم حسینی(رئیس شرکت تعاونی دهیاری ها) حضور داشته اند مصوبات این جلسه خالی از لطف نیست:

۱٫با عنایت به ضرورت ها و پتانسیل های موجود زمین جنب ایستگاه گاز CNG مهرآباد متعلق به شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان، از طرفی دسترسی ها، امکانات زیربنایی، موقعیت شهری، مجاورت با سالن مراسم ها و استقرار در محدوده شهر و روستا، زمین مذکور به عنوان محل احداث نمایشگاه های شهرستان میبد در نظر گرفته شد.

  1. با رعایت واگذاری فضای لازم جهت ایجاد پارک رهگذر مطابق محدوده روبروی محل (پارک رهگذر۲) به شهرداری میبد، محدوده باقی مانده محصور و در راستای زیباسازی سیمای شهر بخش پارکینگ و فضای سبز مجموعه در بخش مجاورت محور احداث و مجموعه فقط در یک طبقه جهت نمایشگا های توسط شرکت تعاونی احداث گردد.

در این جا ناگهان همه چیز عوض می شود و زمینی که تاکنون شماره پلاک آن ۲۳ بوده است به ۲۴ تغییر پیدا می کند. که این تغییر را باید کارشناسان اداره ثبت در مورد آن توضیحاتی ارائه دهند.

22

در سند بالا خیابان ۲۰ متری نیز در نظر گرفته شده است که احتمالا برای رونق گرفتن زمین های سی ان جی و زمین های مجاور نمایشگاه در حال ساخت است. در نقشه های قبلی از خیابان ۲۰ متری هیچ گونه خبری نیست.

در زمان مهندس هدایی شهردار سابق میبد نیز این ماجرا پیگیری می شود. در نامه ای مورخ ۲۰/۸/۹۳ نامه ای مجددا به اداره ثبت اسناد میبد صادر می شود تا جلوی ثبت زمین ها گرفته شود.

شورای اسلامی شهر میبد در تاریخ ۱۷/۹/۹۳ با تایید انتخاب وکیل برای پیگیری این امور  درخواست شهردار مبنی بر حق وکالت ۳۰ میلیونی جهت رسیدگی به این امر را مورد موافقت قرار می دهد.

رئیس شورای شهر میبد سیدحسین آتشی نیز در طی نامه ای در تاریخ ۳/۲/۹۴ به شهردار با پذیرفتن هزینه حق وکاله موافقت کرده و خواهان رسیدگی به این امر می شود.

27

اما آنچه در صورتجلسه مورخ ۱۸/۳/۹۴ در فرمانداری میبد و با حضور فلاح فرماندار میبد، بابائیان سرپرست شهرداری میبد، سیدابوالقاسم حسینی رئیس شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان میبد، محمدحسین قاسمی بخشدار مرکزی میبد، آتشی رئیس شورای اسلامی شهر میبد و سیدمحمدرضا سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری میبد تشکیل شده است مصوباتی به تصویب می رسد که جای بسی سوال دارد:

28

۱٫بخشداری مرکزی میبد گرازش کاملی از روند تغییر کاربری، تفکیک، اخذ سند و نحوه فروش اراضی مورد نظر را همراه با مستندات ظرف مدت ۱۵ روز از طریق فرمانداری به معاونت امور عمرانی استانداری اعلام نماید.

۲٫فرمانداری میبد گزارش جامعی از میزان درآمد حاصل از فروش و صدور پروانه ساختمانی و همچنین هزینه های انجام شده جهت آماده سازی اراضی یاد شده و سایر هزینه های مربوطه را به همراه مستندات و به تفکیک مدت ۱۵ روز به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ارسال نماید.

۳٫مبلغ باقی مانده از درآمد موضوع بند ۲ صورتجسله دقیقا از سوی فرمانداری مشخص و ضمن اعلام به استانداری از هرگونه هزینه کرد آن توسط فرمانداری، بخشداری و یا شرکت تعاونی دهیاری میبد بدون هماهنگی با معاونت هماهنگی امور عمرانی خودداری گرد.

۴٫مبالغ باقی مانده موضوع بند ۳ صورتجلسه با هماهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد و تایید معاونت امور عمرانی استانداری در ورودی شهر میبد (روشنایی و ساماندهی براساس طرح مصوب) و سایر پروژه ها مصوب شهرداری میبد هزینه گردد.

  1. در اسرع وقت شهرداری میبد پیگیری و اقدام لازم را جهت تحویل کلیه اسناد و پرونده های مربوط به حریم شهر از جمله اراضی مورد نظر از بخشداری مرکزی میبد با نظارت فرمانداری میبد و دفتر فنی استانداری معمول نماید.

در پایان امیدواریم که بخشدار محترم مرکزی میبد و رئیس شرکت تعاونی دهیاری های میبد به این سوالات پاسخ دهند که:

  1. طبق نامه رئیس شرکت تعاونی دهیاری های جهت این زمین قرار بوده جهت پارکینگ ماشین آلات مورد استفاده قرار بگیرد اما چطور الان به صورت سند های تجاری به فروش می رسد؟
  2. طبق مصوبه زمان رجایی فرماندار سابق میبد این زمین قرار بوده است به صورت نمایشگاه ساخته شده و رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت نیز قول داده اند تا نمایشگاه ها خود را در این مکان برگزار کنند؟ از نمایشگاه چه خبر؟
  3. این زمین جهت فضای سبز به شهرداری میبد واگذار شده است؟ از فضای سبز چه خبر؟

۴٫بر چه مبنای در آن مکان تراکم به صورت ۳ طبقه فروخته شده است؟ زمینی که زیربنای ۱۲۳ متر دارد چرا سند ساخت ۱۶۰ متری به آن داده شده است؟ آیا این امر خود به خود باعث بالا رفتن زمین در این منطقه که به قول شما روستا است نمی شود و جوانان این روستاها در آینده برای تهیه زمین و ملک با مشکل قیمت روبرو نمی شوند؟

23

  1. آیا طبق آخرین صورتجلسه باقیمانده فروش زمین ها به حساب شهرداری میبد واریز شده است؟

البته سوالات دوستانمان در سایت مجازی میبد ما را نیز در این جا باز متذکر می شویم:

۱٫اگر این اراضی متعلق به بخشداری میبد بوده، پس چرا بخشی از حق مردم روستا باید طبق این توافق به شهرداری میبد داده شود و اگر اراضی مجاور CNG در محدوده شهرداری میبد بوده، پس چرا تنها بخشی از حق شهرداری به او پرداخت می‌شود و چرا سایر مبالغی که هزینه شده به نفع شهرداری میبد مسترد نمی‌شود و اینکه چرا همچنان بخشداری و شرکت تعاونی دهیاری‌های میبد، مدعی زمین‌های مذکور می‌باشد؟

۲٫چرا چنین جلسه‌ای دقیقا در دوران فترت شهرداری میبد و دو هفته پس از برکناری شهردار سابق میبد و پیش از معرفی شهردار جدید برگزار شده است؟ آیا برای این جلسه اضطرار و فوریتی وجود داشته که تا موعد انتخاب شهردار جدید میبد صبر نشده است؟

  1. الف- آیا روستای مهرآباد که در همسایگی این زمین‌ها قرار گرفته، طرح هادی دارد یا خیر؟
  2. اگر این روستا دارای طرح هادی است آیا زمین‌های مورد اختلاف در این طرح واقع شده یا خارج از آن قرار دارد؟
  3. آیا شهر میبد طرح جامع یا هادی دارد یا خیر؟
  4. اگر طرح جامع یا هادی موضوع بند فوق وجود دارد آیا اراضی مورد اختلاف در آن طرح واقع شده یا خیر؟
  5. قبلا زمزمه‌هایی از طرح شکایت شهرداری میبد درباره این اراضی در دادگستری به گوش می‌خورد؛ سرنوشت این شکایت چه شد؟ پر واضح است که رای دادگاه در این باره، فصل الخطاب است و به تمام حرف و حدیثها پایان می‌دهد.

– یکی از اسنادی که درباره اراضی مذکور به آن استناد می‌شود، صورتجلسه‌ای است که طی آن اداره کل منابع طبیعی استان یزد با توصیف کروکی یک زمین ۲۶/۵ هکتاری، آن را جهت ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری میبد قرار داده و این نهاد را از انتقال زمین مذکور به غیر منع کرده و شهرداری را ملزم به ایجاد فضای سبز در آن نموده است. در این باره دو سوال مطرح می‌شود:

۸٫آیا کروکی ترسیم شده در این صورتجلسه که به امضای نمایندگان اداره کل منابع طبیعی استان یزد و شهرداری میبد رسیده با کروکی اراضی مجاور CNG انطباق دارد یا خیر؟

  1. اگر این انطباق وجود دارد، چرا به مفاد این سند که قرینه‌ای بر مالکیت شهرداری میبد بر این زمین‌ها محسوب می‌شود، عمل نشده است؟

۱۰٫گفته شده که برای زمین مجاور CNG مزایده برگزار شده است. آیا امکان انتشار اسناد مرتبط با برگزاری این مزایده وجود ندارد؟

در پایان یادآور می شود که طبق قانون رسیدگی به حریم شهر برعهده شهرداری است و شهردار علاوه بر صدور سند می بایست خدماتی دهی به این بخش ها را نیز انجام دهد.

لازم به ذکر است سایت صدای میبد از منتشر کردن مابقی اسناد جلوگیری می کند و در صورت نیاز می تواند به مسئولین شهرستان که احتمالا همگی این اسناد را در اختیار دارند تحویل دهد.

 

 

 

 

 

 

نظرات ارسال شده

  1. سلام ،مهمترين سوالي اينست كه چرا توافق آقاي حفيظي شهردارسابق عمل نكردندوحريم خيابان هم گرفتندوچهره بسيارزننده اي براي ورودي شهرخواهدداشت واين بناازساختمانهاي همجواربيرونتربوده وحريم جاده رعايت نشده است درروي نقشه تفكيكي بالاكاملا مشهوداست .اقاي س.ن.خواهشاحذف نكن

  2. سلام.مهندس قاسمی بخشدار محترم کجایی بیا جواب بده!!!

  3. متهم ردیف اول پرونده بیا اینم سوالات خبرنگار از شما.
    دیگه چی می خوای؟
    حالا نوبت شماست.
    بیا و جواب بده.

  4. این زمین ها باید برگردد به صاحب اصلی اش رئیس اداره ثبت هم باید جوابگو باشد برای اینکه تا اداره ثبت تایید نکند چنین اتفقاتی نمی افتد واقعا هریک از مسئولانی که در این زمینه حقی را پایمال کردند بدانند که مردم هیچ وقت از آنها نخواهند گذشت !!!!؟؟؟؟

  5. داستان سی ان جی و حریم شهر میبد ( واقعیت پشت پرده چیست )
    با عرض سلام خدمت مسئولین زحمت کش و مردم شهید پرور و متدین شهرستان میبد چند سوال از مسئولین ؟؟
    ۱- چرا بخشداری باتوجه به جلسه مهرماه سال ۹۳ استانداری و مکاتبات متعدد شهرداری و بند ۵ صورتجلسه مورخ ۱۸/۳/۹۴ استانداری یزد علی رغم آمادگی مکتوب خود از تحویل پرونده و اسناد و مدارک مربوط به حریم شهر به شهرداری میبد امتناع می ورزد و نمونه آن پرونده اراضی سی ان جی می باشد چی مدارکی در پرونده ها می باشد که ترس از دست دادن آنها دارند ؟؟

    ۲- چرا بخشداری با اطلاع از قانون تعاریف قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها مصوب ۱۳۸۴ مجلس محترم شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی آن مصوب وزارتین در حریم شهر میبد و در خارج محدوده و حریم قانونی روستاهای میبد بخصوص اراضی جنب سی ان جی بدون رعایت ضوابط سازمانهای مرتبط نزدیک به چند هزار پروانه صادر نموده است . آیا قانون به تفسیر و دلخواه و شرایط و صلاحدید مسئولین و منطقه ای اجرا می شود ؟

    ۳- مطابق ماده ۲ قانون تعاریف قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها و دستورالعمل اجرائی آن شهرداری ها مکلفند از اراضی واقع در حریم حفاظت نماید و از ساخت و ساز روستا به خارج از روستا جلوگیر نماید حال به غیر از اراضی سی ان جی . اراضی دیگه ای هم هست که در حریم شهر و بیرون از محدوده قانونی روستا تصرف و بفروش رسیده است تکلیف این اراضی چی می شود ؟ در آمد ناشی از آن در کجا هزینه شده است

    ۴- آیا معدن شن و ماسه متعلق به دهیاریها در حریم شهرمیبد واقع شده است آیا مجوز بهره برداری لازم از سازمانهای ذیربط اخذ شده است

    ۵- براساس قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغها با اصلاحات بعدي آن ، صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تأمین و واگذاری خدمات و تأسیسات زیربنایی مانند آب،‌برق، گاز و تلفن از سوی دستگاههای ذی‌ربط در اراضی زراعی و باغها موضوع ماده(۱) این قانون توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی،استانداریها، شهرداریها و سایر مراجع ذی‌ربط صرفاً پس از تأیید کمیسیون موضوع تبصره
    (۱) ماده(۱) این قانون مبنی بر ضرورت تغییر کاربری مجاز خواهدبود. متخلف از این ماده برابر مقررات ماده(۳) این قانون مجازات خواهدشد لطفاً رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میبد علت بیرویه از بین رفتن اراضی کشاورزی و مزروعی در حریم شهرمیبد و خارج از محدوده قانونی روستاها و عدم جلوگیری از مجوزه های صادره غیرمجاز توسط سازمانهای ذیربط در اختیار افکار عمومی قرار بدهد

    ۶- از آنجائیکه قانون گذار ضوابط جهت تعریف حریم روستاها تعریف ننموده است و مطابق ماده ۳ دستورالعمل اجرایی قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها که مقررداشته است : حریم روستاهایی که در داخل حریم شهرها واقع می گردند بر محدوده طرح هادی روستا منطبق بوده و شهرداری مکلف به نظارت بر عدم تجاوز ساخت و سازهای روستا به خارج از محدوده روستا خواهد بود. آیا بخشداری برخلاف قوانین و ضوابط حاکم نسبت به تعریف حریم برای روستا و افزایش محدوده خود اقدام نمایند . شاید با حمایت مسئولین استان و سکوت همه شگی مسئولین شهرداری و شورای شهر چنین اتفاقی خواهد افتاد

    ۷- براساس ماده ۲ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها و آیین نامه اجرای آن حفاظت از حریم شهر و جلوگیری از تجاوز به آن و جلوگیری از ساخت و سازهای روستا به خارج از روستا به عهده شهرداریها واگذار شده است و شهرداری مکلف است به وظیفه ذاتی خود مانند نظافت و روفت روب در سطح شهر در حریم شهر اقدام نماید و نمی تواند به بهانه خاص و یا روابط از آن امتنان ورزد لذا باتوجه به ماده ۱۲ قانون مذکور که مقرر می دارد هرگونه تخلف از احکام موضوع این قانون به عنوان تجاوز به حقوق عمومی،جرم محسوب شده و مرتکبین علاوه بر اعاده وضع و رفع اثر از تخلفات، به مجازات مربوط
    برابر قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد. آیا دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان میبد بعنوان مدعی عموم از نظر جنبه اللهی و عمومی در پرونده صدور پروانه در حریم شهر ورود پیدا خواهد کرد آیا دستور تحقیق و بازرسی از پرونده های شرکت تعاونی دهیاریها صادر خواهد نمود یا در بعضی از موارد اعلام جرم خواهد کرد

    ۸- از ریاست محترم اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان میبد تقاضا می شود توضیحات خود را درباره اینکه چطور امکان دارد شماره پلاک هایی که به ردیف و در یک مسیر می باشد از بخش ۲۳ یزد به بخش ۲۴ یزد که از شماره ها روستای مهرآباد تغییر پیدا کند و جالب تر از اینکه شماره پلاک های بعد از ارضی جنب سی ان جی بخش ۲۳ یزد می باشد و کارشناس اراضی مذکور جناب آقای م.آ بوده است

    ۹- از آنجائیکه یکی از سوالات شفاهی و کتبی شورای اسلامی شهرمیبد در زمان استیضاح آقای هدایی موضوع تحویل حریم شهر و ساماندهی آن بوده است علی رغم اقدامات صورت پذیرفته توسط آقای هدایی که شورای اسلامی شهر قانع نگردیدن . حال از شورای محترم اسلامی شهرمیبد سوال شود برای حفاظت از حریم شهر و برای حفظ اراضی زراعی و باغات در حریم شهر و جلوگیری از صدور پروانه های غیرقانونی چه اقدام صورت پذیرفته است . گزارشات حاکی از آن است که مجدداً در دوران مدیریت مهندس نقیبی به بخشداری واگذارشده است

    و آخرین سوال
    آیا درپایان با حمایت و اعمال نفوذ روابط بر ضوابط حاکم می شود یا با درایت و حس مسئولیت مسئولین ضوابط بر روابط حاکم خواهد شد

  6. احسنت صدای میبد

  7. بسمه تعالی
    ۱‌‌- اولا مالکیت فعلی مهم نیست مهم نیت مجرمانه آن یعنی
    ۱- تصرف غیرقانونی زمین با اطلاع از مالکیت شهرداری میبد و با علم اینکه اراضی مذکور در املاک طرح مصوب هادی روستای مهرآباد نمی باشد

    ۲- برخلاف صورتجلسه سال ۹۰ فرمانداری عمل نکردن به آن و تصرف کل پلاک

    ۳- با استفادهداز ضعف قانون تغییر پلاک ثبتی از ۲۳ به ۲۴ یزذ
    ٤- تفکیک و تغییر کاربری . صدور پروانه غیرمجاز در حریم شهر با علم اینکه مطابق ماده ۲ و ۱۲ قانونوتعاریف محدوده و حریم و روستا تجاوز به حقوق عمومی و جرم محسوب شده است .
    ۵- عدم رعایت ضوابط سازمانهای نظام مهندسی در امر نظارت ساختمان . مسکن و شهرسازی و جهاد سازندگی استان یزد
    ۶- عدم رعایت حریم جاده . مطابق حریم اداره راه ۱۳۸ومتروالی ۱۶۸ متر و حریم جاده تحویل شهرداری ۳۸ متر از آکس جاده هر محور
    ۷- برپایی مزایده بدون اطلاع رسانی عمومی که به نقل از گفته های آقای قاسمی در بین چهارنفر که دونفر از آنها اسنادشون ناقص بوده است .

  8. باعرض سلام و احترام
    جناب آقای قاسمی بخشدار محترم میبد از شما سوال دارم نزدیک به چندین هزار پروانه در روستا و حریم شهر میبد توسط بخشداری صادر شده است چرا پروانه های صادره فاقد مهندس ناظر هست که اراضی سی ان جی نمونه ای از آن می باشد چرا از قانون ملی ساختمان و نظام مهندسی کشور پیروی نمی کنید مگر شما بعنوان مسئول مهم شهرستان مجری قوانین نیستی ؟؟؟
    همانطوریکه مستحضرید وزارت مسكن و شهرسازي بعنوان ناظر عالي در زمينه ساخت و ساز، بر عملكرد سازمانهاي عهده‌دار كنترل و اجرا در زمينه رعايت دقيق مقررات ملّي ساختمان و ضوابط شهرسازي نظارت دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد از طریق مراجع صدور پروانه ساختمان و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اعلام نموده و تا رفع تخلف، موضوع را از مراجع قانوني و در صورت لزوم مراجع قضايي پيگيري مي‌نمايد
    از جناب آقای دهقانی رئیس محترم سازمان نظام مهندسی میبد و اداره کل راه و شهرسازی استان یزد استدعای رسیدگی در این زمینه را داریم
    باتشکر از سایت صدای میبد

  9. همانطور که ما مطلع هستیم طبق قوانین ساختمان فقط شصد درصد از کل مساحت زمین بیشتر نمی توان مجوز ساخت داد اگر بخشدار محترم میبد لطف کند و شرح دهد به استناد چه قوانینی مجوز ساخت صددرصد با تراکم بالا صادرنموده اید . نمونه آن در یکی از پلاکهای مذکور در جنب سی ان جی که توسط سایت منتشر شده است

  10. بخشدار محترم میبد می تواند اعلام نماید افراد شرکت کننده در مزایده اراضی جنب سی ان جی چه کسانی یا چه شرکتی بوده است و نام افرادی که برنده شده اند جهت رفع بعضی از شبهات و جلوگیری از شایعات پخش شده در شهرستان میبد اعلام نماید ؟

  11. از مسئولین محترم تقاضا می گردد طرح مصوب هادی روستای مهرآباد مصوب ۱۳۹۳ و طرح حریم شهرمیبد در سایت منتشر نمایند تا دقیق مشخص شود که آیا اراضی مذکور در داخل محدوده قانونی روستای مهرآباد قرار دارد یا خیر تا تکلیف این اراضی و خیلی اراضی دیگه در این منطقه و مناطق دیگر مشخص خواهد شد

  12. سلام
    اراضی جنب سی ان جی نمونه ای از تصرف و فروش آن می باشد خدا می داند چه زمین هایی مثل همین گرفتن و فروختن و کسی چیزی نفهمیده ای کاش داستگاه قضایی و امنیتی و بازرسی شروع به تحقیق و بازرسی دقیق و کلی می کرد واقعا شرکت تعاونی دهیاریها که نزدیک به شش سال تاسیس شده این همه ماشین آلات سنگین راه سازی و معدن شن و ماسه و املاک

  13. کسیکه خوابه رو میشه بیدار کرد اما کسیکه خودشو به خواب زده رو هیچوقت نمیشه بیدار کرد
    دوستان خودتان رو خسته نکنید قرار نیست هیچ اتفاقی بی افتد یا آقای قاسمی و حسینی جابجا شوند یا به دستگاه قضائی معرفی شوند پشتشون به کوه بنده و مورد حمایت مسئولین شهرستان و استان ما تا حالا از این مسئولین کرامات فراوان دیده ایم قانون فقط برای من و تو است که ضعیف هستیم

  14. سلام.سوال اول اینکه ایا این زمین در طرح هادی روستای مهرآباد قراردارد یا نه؟که دارد طبق نامه و استناد به نامه شرکت تعاونی دهیاریها و اقرار بخشدار .چرا بخشدار پروانه ساختمانی آن را امضا نموده( دهیاری مرجع صدور پروانه ساختمانی در روستاهای دارای دهیاری می باشد طبق قانون)
    سوال دوم : اگر زمین داخل طرح هادی روستا نمی باشد چگونه زمین مذکور تفکیک شده است که بازم هم قضیه شتر گاو پلنگ معروف رخ داده والسلام

  15. چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد؟
    همه چیز مثل روز روشن است ( عدم قرار گرفتن اراضی در محدوده روستا مطابق طرح مصوب هادی روستای مهرآباد، تصرف ، تغییر کاربری ، تغییر پلاک ثبتی ، صدور پروانه در حریم ، عدم مجوز از کمیسیونهای استان و سازمان نظام مهندسی ، برپایی مزایده بدون سرو صدا در بین چهارنفر که دو نفر از آنها مدارک شون ناقص بوده به گفته بخشدار ، مشخص بودن خریدارها )
    بخشدار مرکزی دبیر کمیسیون مبارزه با زمین خواری در شهرستان میبد می باشد دیگه چیزی برای گفتن ندارم . ولی روی صحبتم خطاب به مسئولین قضائی و سازمان بازرسی و دستگاههای نظارتی می باشد استدعا می گردد برابر فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند . خواهشمند است معتقد و پایبند باشید و با وجدان بیدار به آن عمل نمائید :

    بسم الله الرّحمن الرّحیم
    نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

  16. با عرض سلام خدمت بخشدار محترم میبد و مسولین و شهرونداندگرامی میبدی
    چند سوال درباره صورتجلسه ۹۴‌/۳/۱۸ استانداری و آخرین تصمیمی گرفته شده :
    ۱- بخشدار محترم میبد آیا می تونید گزارشی که جنابعالی درخصوص تغییر کاربری و تفکیک و صدور سند و نحوه فروش و مبلغ واقعی حاصل از درآمد اراضی جنب سی ان جی و محل هایی که هزینه کردی وطی گزار آماری به استانداری ارسال نموده اید امکان دارد با ارایه مجوزهای کسب شده و درآمدهای بخشداری که نشان بدهد سندسازی نشده است بصورت مستند و نه آماری در اختیار افکار عمومی قراربدهید
    ۲‌- آیا بخشدار مرکزی مابقی پول بحساب شهرداری واریز کرده اید. آیا پولی قراره به شهرداری پرداخت بشود ؟ آیا پولی درکارهست که پرداخت شود ؟
    ۳- آیا پرونده های حریم شهر تحویل شهرداری شد یا خیر‌؟ آیا قراره تحویل بشه . آیا شهرداری قراره باعمل به قانون از حریم حفاظت کند . تکلیف و وضعیت حریم چطور خواهد شد آیا صدور پروانه های غیرقانونی و تغییرکاربری های غیرمجاز و تخریب اراضی زراعی و باغات با سکوت مسولین ادامه خواهد یافت ؟آیا برای روستاها حریم غیرقانونی و توافقی صورت خواهد پذیرفت ؟
    ۴‌- آیا شورای شهر با اجرای صورتجلسه مذکور موافقت کردند ؟ آیا شورای شهر با احقاق حقوق خود از طریق شکایت با گرفتن وکیل منصرف شده است و مصوبه خود را لغو کرده است ؟
    ۵- آیا استانداری سعی در برخورد با متخلفین است یا حمایت و پوشاندن ماجرا ؟
    ۶- آیا دستگاههای قضای و امنیتی و سازمان بازرسی مانند همیشه سکوت خواهند کرد؟
    ۷- آیا رابطه ای میان ( پیگیری احقاق حقوق شهرداری درخصوص اراضی جنب سی ان جی و حریم شهر توسط هدایی ) و ( استیضاح و انتخاب شهردار منتخب از قبل و تحویل حریم و عدم پیگیری اراضی سی ان جی ) وجود دارد . انشاالله که چنین شایعاتی اصلا درمورد مسولین ما صدق نکند و مسولین با اعلام موضع خود و ادای توضیحات به مردم امیدواری بدهند که هنوز عدالت و پاکی و جلوگیری از فساد در دستگاههای ماجرا می شود و مخصوص مظلومین و بی کسان و فقیران نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. سلام.جناب اقای زارعی حضرت اغا هم دلش از دست این همه شعار بدون عمل خون هس که پاسخ نامه را اینچنین دادند.مابقی مسولان همه فکر منافع خود هستندو باند بازی خودشون مثل فرماندار محترم که خبر داره چه اتفاقاتی افتاده تو این قضیه و فقط شعار میده

  18. جناب آقای قانعی دادستان محترم شهرستان میبد
    سلام علیکم
    احتراماً باتوجه به مدارک و مستندات موجود جرمهای مشهود اعم از اداری و مالی و عمومی درخصوص اراضی جنب سی ان اجی شامل( تصرف مال غیر ، نحوه تصرف برخلاف قوانین و ضوابط و طرحهای مصوب هادی روستای مهرآباد ، تغییر کاربری ، تفکیک ، نحوه صدور و اخذ سند مالکیت ، صدور پروانه غیرقانونی در حریم شهر و بدون رعایت ضوابط شهرسازی ، نحوه فروش و خریداران ، مبلغ واقعی درآمد کسب شده ، محلهای واقعی هزینه شده ) توسط افراد دخیل در موضوع فوق صورت پذیرفته است . لذا ازجنابعالی بعنوان دادستان و مدعی العموم استدعای می گردد مطابق قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ از جهت حیثیت عمومی و تعدی به حقوق عمومی جامعه نسبت به اقامه دعوی و تعقیب متهمین صرف نظر از جا و مقام و فشارهای مسئولین شهرستان و استان بدون ملاحظه کاری اقدام نمائید تا ضمن کسب رضایت خداوند متعال . اقتدار و استقلال قوه قضائیه را نشان بدهید تا مدیون خون شهداء نگردید .

  19. به نظر شما واقعاً برخورد می شود یا نه ؟
    ماکه امیدی نداریم حداقلش در این دولت . چون همه هماهنگ هستن

  20. یکی دوستان می گفت اگر آقای ……… گیر بی افتد خیلی افراد دیگه هم گرفتار می شوند . پس بی صروصدا ماجرا را تمام خواهند کرد

  21. از سایت صدای میبد تقاضا می گردد بعنوان نماینده صدای مردم میبد از شهردار میبد – شورای شهر بخصوص آقای داورپور که موضعه اش در برابر متخلفین مشخص است و رئیس جهاد سازندگی و دادستان میبد و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان میبد سوال شود و نظرات آنها در سایت درج گردد

  22. چند حدیث قابل توجه مسئولین تأمین امنیت ، قضائی و نهادهای نظارتی :
    ۱- فرمان حضرت امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر :از همكارانِ نزديكت شديداً مراقبت كن و اگر يكي از آنان خيانت كرد و گزارش مأموران مخفيِ تو هم آن خيانت را تأييد كرد به همين مقدار گواهي قناعت كن و او را با تازيانه مجازات كن و آنچه مال و ثروت دارد از او پس بگير سپس او را خوار دار و خيانتكار بشمار و طوق بدنامي به گردنش بينداز

    ۲- شهید بهشتی : هيچ زيربناي اجتماعي از آن زيربناي شوم خطرناكتر نيست كه انساني يا انسانهايي بتوانند هر چه ميخواهند بكنند بي آنكه بشود بر آنها خرده گرفت و بي آنكه بشود از آنها بازخواست كرد. مسئوليت در جامعه اسلامي مسئوليت متقابل است.

    گرچه این احدایث شاید برای بعضی مسئولین در حد شعار می باشد ولی امیدواریم برای آن دسته از مسئولین محترم دلسوز ملاک عمل باشد .

  23. باسلام
    جالب اینجاست زمین شهرداری خوردن و با پروانه غیرقانونی فروختن و پولی هم به شهرداری ندادن و همش خرج درآمدهای خود کردن و گزارش آماری بصورت سوری به استان اعلام کردن و کسی هم کاریشون نداره بعدش با جسارت اقدام به صدور پروانه به تعداد زیاد در کاظم آباد زمین های متعلق به بچه های شهرداری بدون رعایت هیچگونه ضوابطی و همچنین در جاده کمربندی که در حریم شهر می باشد با چراغ سبز شهرداری و شورای شهر کرده و می نمایند و کسی هم بالای چشم شون نمی گه ابرو ودر آخر عزیز واز همه اتهامات تبرعه خواهند شد تعجم!!!!

  24. متأسفم برای مسئولین شهرداری و شورای شهر
    وقتی اراضی های متعلق به شهرداری جنب کشتارگاه توسط یک فرد معروف به ی … ز تصرف می شود و علی رغم مطرح شدن در کمیته مبارزه با زمین خواری در فرمانداری شهرداری هیچ اقدامی نمی کند .
    وقتی پارک عمومی در شهیدیه در دوران حفظیی شهردار وقت میبد احداث و در اختیار مردم محترم شهیدیه قرار گرفت و با لابیگری و اعمال نفوذ آموزش و پرورش آن را تصرف و به مدرسه می دهند .
    وقتی اراضی شهرداری جنب مدرسه ای واقع در بلوار خرمشهر توسط آموزش و پرورش تصرف می شود
    دیگر تواقع دارید از اراضی جنب سی ان جی خود دفاع کنند .
    شهرداری می بایست مطابق ماده ۴۵ و ۴۶ آیین نامه مالی قانون شهرداریها از اموال اختصاصی و عمومی خود حفاظت نماید و آنها را به ثبت برساند و برای استفاده عمومی در اختیار مردم قرارداهند . چه دستهایی در کارند که این همه تخلف دارد در شهرستان و شهرداری و شورا صورت می پذیرد و همه آنها ادعای پیغمبری می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟

  25. معلوم بود مسئولین هوای آقای بخشدار را دارند و قرارنیست اتفاقی بی افتد دیدی هیچکی چیزی نگفت تا خلاص شد

ارسال نظر