تاریخ : 30 می 2024 - 10:10 - شناسه خبر : 37477 اخبار استان، اسلایدشو

عقلانیت، خردورزی و صاحب اندیشه بودن از مؤلفه‌های شخصیت ایت‌الله رئیسی بود/شهید رئیسی ایران را الگوی جهان کرد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ماحصل مجاهدت شهید جمهورمان را مشاهده می‌کنیم که ایران را به عنوان الگوی جهان معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، سید صولت مرتضوی امشب در مراسم هفتم شهدای خدمت که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد، گفت: یکی از بهترین واژگانی که در توصیف شهید جمهور آیت‌الله رئیسی بیان شد از زبان مقام معظم رهبری است که فرمودند که ما شخصیت جامع‌الاطرافی را از دست دادیم، گرچه غم سنگین است اما امورات کشور با مدیریت‌های داهیانه رهبری با قدرت و قوت بیش از پیش به پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در جامع‌الاطراف بودن شهید رئیسی اگر به ابعاد علمی و صلاحیت‌های فردی ایشان بیندیشیم، باید سراغ تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برویم، آنگاه که آیت‌الله رئیسی به عنوان یک جوان مؤمن و انقلابی در کسوت قضاوت برآمدند در کنار شخصیت‌هایی تعریف شدند که بیشترین احکام قضایی موردی را از حضرت امام خمینی(ره) داشتند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: امام هر موقع مأموریتی خطیر و سنگین در رسیدگی به حقوق عامه و در احقاق حقوق مردم و در تظلم‌خواهی حقوق‌ تضییع شده برخی از اشخاص مشاهده می‌کرد به یکی از افرادی که برای رسیدگی حکم می‌داد، شهید رئیسی بود، گرفتن حکم قضاوت از دست مرجع عالی قدر جهان تشیع و رهبر جهان اسلام حضرت امام(ره) لازمه‌اش واجد شرایط بودن صلاحیت‌های فردی اعم از علمی و شخصیتی بود.

وی اضافه کرد: عقلانیت، خردورزی و صاحب اندیشه بودن از دیگر مؤلفه‌های شخصیت ایت‌الله رئیسی بود، تعبد، عبد خدا بودن، خدا را دیدن و‌ خود را ندیدن، خلق خدا را دیدن و خود را ندیدن از ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

مرتضوی گفت: در سال ۸۵ ایشان به عنوان نماینده خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی انتخاب شدند آن زمان من استاندار بودم، وقت شناسی ایشان مدیر پرور بود، طلبگی ایشان الگوی حسنه بود، وقتی به استان می‌آمد البته اساسا نمایندگان خبرگان رهبری خیلی به حوزه انتخابیه سرو‌کاری ندارد، مأموریتی هم ندارند، اما ایشان مرتب در مناسبت‌ها حضور پیدا می کردند و تلاش می‌کردند در روستاها و مناطق محروم‌ عزیمت کنند. بعید می‌دانم بخش و دهستانی در خراسان جنوبی باشد که شهید رئیسی از آن بازدید نکرده‌ باشد.

وی ادامه داد: شهید رئیسی در هیچ سفری از مستحبات نگذشت، اهل راز و نیاز بود، اهل تهجد و تعبد، شب زنده‌داری، اشک ریختن و عزاردای امام حسین، صله ارحام از ویژگی‌های شخصیتی شهید جمهورمان بود.

مرتضوی گفت: در حوزه مدیریت در سفر تقریبا ۱۴ ساعته به خوزستان، تمام نظام مسائل استان شناسایی کرده بود و آنها را یک به یک می شمرد و با ارائه راهکار برای آنها، درخواست کرد اینها به صورت مصوبات تنظیم شود و به برخی استان‌ها که مشکل داشتند هفت تا هشت بار سفر کردند تا مشکلات حل شود.

وی افزود: در ایام کرونا که روزی تا ۷۰۰ نفر مبتلایان به این بیماری فوت می‌کردند و ادعا می‌کردند که واکسن به ما نمی‌فروشند، در اولین هفته صدارت شهید رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری به تعداد کافی واکسن کرونا وارد کشور شد و بعد دانش بنیان‌ها را فعال کردند و کشور را در یک بازه زمانی کوتاه مدت به خودکفایی در حوزه ساخت واکسن کرونا رساندند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث اقتصادی گفت: روایتی از شهید که ایشان خود تعریف کرده‌اند می‌گویند، وقتی رئیس قوه قضائیه بودم در جلسه‌ای که با حضور رهبری تشکیل شد و بحث صادرات نفت بود، یکی از مسئولان ارشد مطرح کرده که اگر کسی را پیدا کردید که بتواند روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند اعلام کنید تا او را به وزارت نفت منصوب کنم، در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه، صادرات نفت از مرز یک میلیون بشکه در روز گذشت.

وی اضافه کرد: در دولت قبل پول صادرات نفت به کشور بازنمی‌گشت و می‌گفتند بانک مرکزی بدهکار است پول چاپ کند تا حقوق‌ها را پرداخت کنیم لذا تبدیل به افزایش پایه پولی و تورم کمرشکن در کشور شد، آیت‌الله رئیسی با دیپلماسی قدرتمندی که انجام داد موجب شد اکنون صادرات نفت کشور به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، پایه پولی مدیریت شد، نقدینگی ۴۲ درصد مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ درصد مهر ۱۴۰۲ رسید، انضباط پولی و مالی در کشور ایجاد شد و به گزارش صندوق بین‌المللی و بانک جهانی صادر کردند نرخ فقر ۶.۵ میلیون نفر در کشور ما کاهش یافته است.

مرتضوی گفت: رشد اقتصادی ما در یک دهه بین نیم و منهای نیم بود، در کمتر از دو سال وارد کانال ۷ درصد شد، دو‌ سال پیا‌پی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تولید گندم از مرز ۱۴ میلیون تن گذشت که ۱۱ میلیون تن آن را دولت خرید تضمینی کرده است.

وی عنوان کرد: در خصوص دیپلماسی سیاسی، در مذاکرات خطاب به شهید جمهور ما می‌گفتند آیا شما ادبیات سیاسی می‌فهمید و بلدید با دنیا حرف بزنید، اما شهید رئیسی شمشیر تیز دشمنان را وادار به غلاف کردن کرد، یادمان هست که می‌گفتند تمام گزینه‌ها روی میز است امروز به برکت دیپلماسی قوی رئیسی و دیپلمات ارشد ما شهید امیرعبداللهیان تمام گزینه‌های دشمن زیر میز رفته است.

مرتضوی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی به شدن به دنبال انزوای سیاسی جمهوری اسلامی ایران بودند اما امروز چه کسی در دنیا منزوی شده است؟ وقتی رئیس جمهور ایران شهید می‌شود در جای جای جهان برای او مراسم می‌گیرند، در سازمان ملل یک دقیقه برای او سکوت می‌کند، در بسیاری از کشورهای اسلامی سیل جمعیت برای او به راه می‌افتد و امروز بالغ بر ۹۵ درصد کشورهای جهان رأی به محکومیت رژیم صهیونیستی می‌دهند.

وی با اشاره به قراردادهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در حوزه شانگهای گفت: دیپلماسی اخم و لبخند کشور ما به برکت وجود آیت‌الله رئیسی دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت شد، دشمنان ما غلاف کردند، مخالفان ما منتقد شدند و منتقدان ما دوست شدند و دوستان ما به شدت افزایش پیدا کردند و به نحوی که بیش‌از ۶۰ هیات با حضور رؤسای جمهور، نخست وزیران، امرا، مدیران پارلمان، وزاری خارجه و … آمدند و در بازه زمانی کمتر از ۴۸ ساعت بر پیکر مطهر شهدای اردیبهشت ماه ادای احترام کردند، بالغ بر ۲۰۰ شخصیت برجسته جهان پیام تسلیت صادر کردند.

وزیر کار با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در حوزه فرهنگ اقدامات ارزشمندی انجام دادند، افزود: در سفرهای استانی آیت الله رئیسی اهل کلنگ زدن نبودند و تأکید می‌کردند پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنید و به این که به نام چه کسی کار تمام می‌شود کار نداشته باشید، باید به نام ملت ایران این پروژه‌ها تمام شود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی شخصیت کم نظیری بود، در سفری به مازندران با بازدید از سواحل به بنده به عنوان معاون اجرایی دستور دادند، ظرف ۲۰ روز سواحل آزاد شود، ساحلی که قرق شده برخی ادارات و برخی اشخاص بود از ابتدای استان گیلان تا انتهای استان گلستان آزاد شد، سواحل جنوب آزاد شدند و در اختیار مردم قرار گرفتند.

مرتضوی یادآور شد: شهید آیت‌الله رئیسی بی‌قرار بود، عاشق خدمت به مردم بود و واقعا عشق به خدمت در مملکت وجودش سرشار بود، عاشق مردم و تابع محض رهبری بودند و منویات ایشان را دستور می‌دادند تا مو به مو دستور اجرا شود.

وی تأکید کرد: ماحصل مجاهدت شهید جمهورمان را مشاهده می‌کنیم که ایران را به عنوان الگوی جهان معرفی کرده است، هر کارشناس سیاسی وقتی می‌خواهد نبرد طوفان الاقصی را تحلیل کند برنده این نبرد را حماس قهرمان با پشتیبانی نرم جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کند، در شب عملیات وعده صادق که یکی از مسئولان ارشد نظامی از ایشان می‌پرسد می‌خواهیم چنین عملیاتی انجام دهیم فردای آن روز بازار چه خواهد شد، ایشان فرمودند آب از آب تکان نمی‌خورد هم مایحتاج عمومی داریم، هم انبارهایمان پر است و… .

اخبار مرتبط

ارسال نظر