تاریخ : 21 ژانویه 2024 - 12:56 - شناسه خبر : 37143 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

مراسم گرامیداشت سالگرد کوچک ترین شهید دفاع مقدس در دبیرستان چهارده معصوم میبد

الیاس دهقانی

مراسم بزرگداشت سالگرد شهید محمد حسین ذوالفقاری با حضور خانواده شهید و مردم انقلابی و متدین و شهید پرور در مسجد امام شهیدیه برگزار شد.

به مناسبت سالگرد شهادت کوچک ترین شهید دفاع مقدس، شهید محمدحسین ذوالفقاری، مراسم یادبودی دردبیرستان  چهارده معصوم (ع) با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش صدای میبد؛ اجرای گروه سرود منتظران ظهور آموزشگاه نجمه، طراحی زیبای چهره شهید ذوالفقاری توسط سرکار خانم اسلامی و مداحی از جمله برنامه های این مراسم بود.

برادرزاده شهید نیز با بیان سخنانی در ارتباط با خصوصیات اخلاقی شهید، گفت: شهید ذوالفقاری درتاریخ  ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۸ در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد وهنوز  ۱۲ بهار بیشتر از عمر او نگذاشته بود که ۲۸ دی ماه ۱۳۶۰ به شهادت رسید.

راضیه ذوالفقاری افزود: او علاقه شدیدی به خواندن قرآن و نماز داشت، هنوز به سن تکلیف نرسیده بود نماز می‌خواند و بسیار به نماز خواندن اول وقت اهمیت می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید محمد حسین بسیار مصمم به هدف خود برای رفتن به جبهه بود، اظهار کرد: او با این وجود بسیار اعتقاد داشت که رضایت پدر و مادرش جلب کند. او همچنین اهل  کار و تلاش و سرعت در عمل بعد از تشخیص دادن راه بود.

خانم ذوالفقاری با اشاره به انس عجیب شهید با سالار شهیدان امام حسین (ع) داشت، تصریح کرد: این عشق و علاقه به گونه‌ای بود که در طول عمر کوتاه  وبا برکت خود، توفیق یافت سه بار به زیارت کربلا برود. در یکی از این سفر ها به مادر خود گفت: دوست دارم مرا هم در کربلا در کنار فرزند بزرگ امام حسین (ع) حضرت علی اکبر (ع) به خاک بسپارند.

برادر زاده شهید با توصیه به  دانش آموزان برای مطالعه کتاب استاد عشق، شرح زندگانی پروفسور محمود حسابی گفت: زندگی اگر همراه با سختی و مشقت ها نبوده و راحت طلبی و آسایش را هدف زندگی بدانیم، هرگز به رشد و پیشرفت دست نخواهیم یافت.

خبرنگار : الیاس دهقانی

اخبار مرتبط

ارسال نظر