تاریخ : 26 دسامبر 2023 - 18:24 - شناسه خبر : 37042 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

رفع مشکلات مناسب سازی و سد معبر نیازمند عزم جدی و اراده جمعی مردم و مسئولان است

رئیس اداره بهزیستی میبد رفع مشکلات مناسب‌سازی در اداره‌ها، دستگاه‌ها و داروخانه‌ها، مساجد و مکانهای عمومی دیگر و برخورد با متخلفین سد معبر را خواستار شد و بر لزوم عزم جدی و اراده جمعی مردم و مسئولان برای رفع مشکلات عبور و مرور سالمندان و معلولان در سطح شهر تاکید کرد.

رئیس اداره بهزیستی میبد رفع مشکلات مناسب‌سازی در اداره‌ها، دستگاه‌ها و داروخانه‌ها، مساجد و مکانهای عمومی دیگر و برخورد با متخلفین سد معبر را خواستار شد و بر لزوم عزم جدی و اراده جمعی مردم و مسئولان برای رفع مشکلات عبور و مرور سالمندان و معلولان در سطح شهر تاکید کرد.

به گزارش صدای میبد، سید محسن فلاح در سومین جلسه مناسب سازی در سال ۱۴۰۲با اشاره به مصوبات جلسه‌های قبل اظهار کرد: لیست دستگاهها و اداره‌های دارای نمره ضعیف مناسب سازی در جشنواره شهید رجایی به فرمانداری جهت اخطار داده شد. هر دستگاهی ۵۰ امتیاز دارد که با توجه ارزیابی‌های مرتبط به رمپ ورودی ، داشتن آسانسور و مناسب سازی سرویس بهداشتی آن امتیاز را دریافت می‌کند.

وی افزود: نیمی از ادارات میبد امتیاز زیر ۳۰ دارند که قطعا باید برای اینکه در جشنواره آینده به مشکلی برنخوریم ، مشکلات مناسب سازی در این اداره‌ها رفع شود.

رئیس اداره بهزیستی میبد همچنین مشکلات مرتبط به سد معبر که بارها نسبت به برخورد با متخلفین در این ارتباط جهت تسهیل رفت و آمد سالمندان و معلولان تاکید شده را یادآور شد.

قاسم دهقانی فیروزآبادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد در این نشست با اشاره به موارد مناسب‌سازی که به فرمانداری ارجاع داده شده، تصریح کرد: موضوع مناسب سازی موضوعی است که باید به صورت جدی با فعال کردن ظرفیتهای قانونی پیگیری شود، توپ انداختن در زمین هم در این ارتباط کارساز نیست. پلمب واحد متخلف و مکان مناسب سازی نشده نیز کمتر جواب می‌دهد.

مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه برای مناسب سازی خیابان امام از میدان شهرداری تا سه راه سعیدی بیش از سه میلیارد تومان هزینه شده، گفت: در بناهایی که در ۲ سال اخیر به ویژه در مکانهای عمومی ساخته شده و معابری که جدید احداث شده ، سعی بر رعایت موارد مناسب سازی شده و نظام مهندسی و شهرداری با هم هماهنگ بوده و بر رعایت مناسب سازی ساخت و سازها نظارت داشته‌اند.

شهردار میبد در ارتباط با مشکلات سد معبر اظهار کرد: حذف نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای واحدهای صنفی منجر به ایجاد مشکلات سد معبر شده است. بنگاه املاک در شهر داریم که با ارتفاع از سطح خیابان احداث شده و اکنون در ایجاد رمپ با توجه به محدودیت فضا با مشکل مواجه است.

در این نشست اداره‌های مختلف گزارش‌هایی از عملکرد خود مرتبط با پیگیری مصوبات جلسه‌های مناسب سازی و فرهنگ سازی در این خصوص ارائه دادند.

برگزاری جلسه با هیئت امنای مساجد از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و همچنین تولید محتوا و فرهنگ سازی رفع مشکلات مناسب سازی و رعایت سد معبر در شهر از سوی این اداره ، لزوم نظارت بر ساخت و سازها در شروع عملیات ساخت و ساز، خبردار نشدن شهرداری از ساخت و سازهایی که انجام می‌شود، انجام ساخت و سازها در روزهای تعطیل با وجود داده شدن اخطار از سوی شهرداری ، مشکل مناسب سازی در ورودی کوچه‌های خیابان امام که عملیات عمرانی آن در حال انجام است و لزوم برخورد با سد معبر ایجاد شده به ویژه توسط میوه فروشی‌ها در سطح شهر از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین به پیگیری انجام مناسب سازی در گلزارهای شهدا، امامزاده سید صدرالدین قنبر و ورودی امامزاده خدیچه خاتون از سمت خیابان ، زمان بر بودن رفع مشکل رمپ شبستان امامزاده خدیجه خاتون و نیاز به جمع شدن اعتبار برای گذاشتن آسانسور به جای رمپ در این مکان ، لزوم برخورد جدی قانونی با موارد تخلف مناسب‌سازی و سد معبر، وجود پیاده روها با عرض کم که موجب ایجاد خطر و حادثه برای بچه‌ها و افراد سالمند و معلول در هنگام پارک کردن خودروها می‌شود و فرهنگ سازی مناسب سازی از سوی مطبوعات شهرستان اشاره شد.

این نشست با حضور مسئولان و نمایندگان اداره‌های تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، نظام مهندسی، اوقاف و امور خیریه، جامعه معلولین شهرستان، بنیاد شهید، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری و آقای شیخی عضو موسسه فرزانگان میبد و  شهردار سابق در چند شهرستان برگزار شد.

خبرنگار : الیاس دهقانی

اخبار مرتبط

ارسال نظر