تاریخ : 3 دسامبر 2023 - 22:09 - شناسه خبر : 37010 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

جشن روز جهانی معلولین در مرکز طنین برگزار شد

گرامیداشت هفته معلولان در میبد با برگزاری جشن روز معلولین با حضور امام جمعه موقت و روسای اداره های آموزش و پرورش و بهزیستی  در مرکز طنین آغاز شد.

گرامیداشت هفته معلولان در میبد با برگزاری جشن روز معلولین با حضور امام جمعه موقت و روسای اداره های آموزش و پرورش و بهزیستی  در مرکز طنین آغاز شد.

به گزارش صدای میبد؛ این مراسم با ارائه توضیحات در مورد فعالیتهای مرکز و برش کیک مزین شده با عبارت «روز جهانی معلولین مبارک» همراه بود.

حجت الاسلام اعرافی امام جمعه موقت میبد با قدردانی از دست اندرکاران و مربیان مرکز طنین اظهار کرد: خدمت رسانی و آموزش دادن به کسانی که نیازمند کمک برای به دست آوردن سلامتی هستند ستودنی و قابل وصف نیست. روز جهانی معلولان فرصتی برای بازدید از مراکز نگهداری معلولان و پاسداشت مقام شما است.

رئیس اداره بهزیستی هم گفت: ۱۲ آذر روز جهانی معلولین نامگذاری شده و ما هفته گرامیداشت معلولان داریم. برنامه امروز  در مرکز طنین به مناسبت روز و هفته گرامیداشت معلولان برگزار شد.

سید محسن فلاح افزود: هم اکنون ۱۵ مرکز و موسسه روزانه و شبانه روزی فعال ویژه آموزش ، توانبخشی و توان‌پزشکی  معلولان در شهرستان داریم. این مرکز یک مرکز جسمی حرکتی ویژه  فرزندان  دارای مشکلات جسمی حرکتی مادرزادی، فلج مغزی و سی ار پی دی است.

وی اظهار کرد: با آموزشهایی که در مرکز طنین به بچه‌ها داده می‌شود و با بهره‌مند شدن از خدمات توانبخشی و توان پزشکی شامل گفتار درمانی ، فیزیو تراپی، شنوا سنجی، کاردرمانی و به ویژه بازی درمانی، بچه‌ها می‌توانند برای انجام حداقل کارهای اولیه زندگی توانمند شوند و زندگی عادی داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی میبد با بیان اینکه خوشبختانه با وجود مراکز و موسسات توانبخشی در شهرستان چرخه کامل توانمند سازی معلولان را داریم، مراکز ذهنی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال ، مراکز آموزشی نابینایان و کم بینایان، مرکز اتیسم، مرکز روزانه روانی، مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان ذهنی و روانی و مرکز روزانه سالمندان به عنوان مراکز توانبخشی و توان پزشکی معلولان معرفی کرد.

وی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۵۵۰ پرونده توانبخشی داریم که بین چهار مرکز مثبت زندگی شهرستان تقسیم شده و با انجام کارهایی از جمله در حوزه‌های درمان، مسکن، تهیه جهیزیه و تامین لوازم ضروری زندگی به معلولان کمک می شود.

فلاح اظهار امیدواری کرد که با توجه به رویکرد در پیش گرفته شده مرتبط با توانمند سازی معلولان اشتغال پایدار نیز برای معلولان شهرستان داشته باشیم واکنون نیز با ارائه تسهیلات اشتغالزایی به معلولان از آنها حمایت شده که به صورت مستقل برای خودشان کار کنند و درآمدزایی داشته باشند.

وی از خیرین درخواست کرد که بیش از پیش با یاری رساندن در حوزه مشارکتهای بهزیستی کمک کنند بهزیستی بتواند هم مراکز توانبخشی را توسعه دهد و هم در زمینه امرار معاش و تامین تجهیزات درمان و کمک توانبخشی از معلولان حمایت کند.

آسیه فلاحپور رئیس مرکز طنین نیز با بیان اینکه شروع کار مرکز در یک خانه اجاره‌ای بود و این مکان کوچک را چند سال بعد خودشان ساخته‌اند . درخواست حمایت برای واگذاری زمین جهت ساخت مرکز در وسعتی بیشتر کرد.

گفتنی است در این مراسم از تلاشها و حمایتهای رئیس اداره بهزیستی میبد از سوی مرکز طنین قدردانی شد.

مرکز آموزشی توانبخشی طنین از سال ۹۱ شروع به کار کرده‌ و ارائه دهنده خدمات کاردرمانی ، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، روانشناسی ،بازی درمانی، خدمات مشاوره‌ای، تغذیه ،گروه درمانی و روانشناسی است.

خدمات آموزشی پیش از مدرسه نیز در این  در ۲ کلاس درسی مجزا ارائه می‌شود.

هم اکنون این مرکز با تعداد ۴۰ نفر مددجو و ۱۰ نفر  پرسنل فعال است.

خبرنگار : الیاس دهقانی

اخبار مرتبط

ارسال نظر