تاریخ : 31 اکتبر 2023 - 16:28 - شناسه خبر : 36844 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

مشکلات شهر و روستاهای بفروئیه میبد بررسی شد

مشکلات شهر و روستاهای بفروئیه میبد با حضور محمد حسین طالبی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بررسی شد.

مشکلات شهر و روستاهای بفروئیه میبد با حضور محمد حسین طالبی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بررسی شد.

به گزارش صدای میبد؛ مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در این نشست اعلام کرد: با گذشت نزدیک به ۶ ماه از مصوبه دوم وام استان با پیگیریهای انجام شده از بین ۲۵ استان کشور و مبلغ کل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات  ، ۴۰۹ میلیارد تومان با پیگیری‌های استان به استان یزد اختصاص داده شد.

محمد حسین طالبی تصریح کرد: بیش از ۴۰  درصد از کل اعتبارات،  بیش از ۷۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات صنعتی به استان یزد اختصاص داده شد. این تخصیص اعتبارات بر اساس اقدامات انجام شده در روستاها و دهیاریها ، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری دهیاری‌ها برای جذب اعتبارات دولتی و اجرای طرحهای درآمدزایی، تامین ماشین آلات را بسیار موثر در درآمدزایی با اجرای طرح‌های درآمد زا و خودکفایی روستاها بیان کرد.

فرماندار میبد با قدردانی از اقدامات و پیگیریهای انجام شده برای اجرای پروژه‌ها و تامین ماشین آلات مورد نیاز گفت: تامین ماشین آلات اقدامی ستودنی است هم عمران و آبادی روستاها را سرعت می‌بخشد و هم یک راه درآمدزایی برای بخش است.

سید جمال سجادی پور با بیان پیگیری‌های انجام شده در مورد ساماندهی جاده مرور  و پیش بردن پروژه به صورت مرحله به مرحله  در ارتباط با احداث پارک کوهستان در منطقه نیز درخواست کمک از سوی صاحبان صنایع و معادن کرد.

بخشدار بفروئیه نیز با اشاره به پیگیری گرفتن مجوز دهیاری برای روستای اشنیز،  نیاز روستاهای مرور و هودر به داشتن شورا و دهیاری را بیان کرد.

فخرالسادات آقایی مشکلات  حل نشده  بلوار شهید حبیب کارگر، جاده بین حسن‌آباد و بیده  را جاده‌ای با عرض کم، پر ترافیک و بی‌بهره از روشنایی  و همچنین نیاز به احداث خانه بهداشت یا اتاق پزشک برای روستای درین، برشمرد.

وی اظهار کرد: برای تکمیل پروژه‌ها و سرویس حمل و نقل نیاز به تامین اعتبار است. با اینکه منطقه‌ای ثروتمند از نظر داشتن معادن هستیم متاسفانه صاحبان معادن به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند و باید برویم و  از آنها برای تامین اعتبار درخواست کنیم. آنها خودشان باید کمک به بخشداری و دهیاری برای تکمیل پروژه‌ها را پیشنهاد دهند.

دهیارهای بخش بفروئیه نیز مشکلات و درخواست‌هایی  از جمله نیاز به تامین اعتبار برای اجرای طرح هادی، لزوم فراهم کردن شرایط اقساط برای پرداخت هزینه بیمه روستایی برای آتش‌سوزی و حوادث طبیعی بارندگی و سیل، تامین قیریارانه‌ای، تامین اعتبار برای دیوارچینی و ایجاد حریم برای رودخانه واقع در مسیر مرکز خیریه محبت، تامین اعتبار برای ایجاد پارک کوهستان در روستای اشنیز، انجام اقدام خلاف تغییر کاربری زمین‌های مزروعی و ایجاد کارگاه در این زمین‌ها بیان کردند.

همچنین به پروژه‌های ناتمام میراث فرهنگی در روستای حسن آباد ، لزوم ساماندهی آسیاب کچلُک، نیاز به تامین ماشین‌آلات در روستای حسن‌آباد، پیگیری انجام حدنگاری اراضی بخش بفروئیه اشاره شد.

گفتنی است بعد از پایان نشست از روند اجرای پروژه‌های در روستاهای بیده و حسن آباد بازدید شد.

خبرنگار : الیاس دهقانی

اخبار مرتبط

ارسال نظر