تاریخ : 21 اکتبر 2023 - 21:28 - شناسه خبر : 36810 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

طرح مشکلات مردم شهیدیه میبد در نشست صمیمی با تیم تخصصی بهزیستی

الیاس دهقانی

طرح ملی نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور با هدف حل مساله و مشکلات مردم مناطق کم برخوردار، صبح امروز در محله شهیدیه میبد استان یزد برگزار شد.اهالی محل درخواستهایی مرتبط با مسکن ، درمان، اشتغال و آموزش و پرورش را بیان کردند و خواستار رسیدگی به آن موضوعات شدند.

طرح ملی نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشور با هدف حل مساله و مشکلات مردم مناطق کم برخوردار، صبح امروز در محله شهیدیه میبد استان یزد برگزار شد.اهالی محل درخواستهایی مرتبط با مسکن ، درمان، اشتغال و آموزش و پرورش را بیان کردند و خواستار رسیدگی به آن موضوعات شدند.

به گزارش صدای میبد؛ این طرح با همکاری اداره بهزیستی و مراکز مثبت زندگی ۱۰۴۱۴ و ۱۰۷۱۳ میبد و با حضور مژگان رضا زاده رییس دبیر خانه شورای ملی سالمندان کشور و همکاران وی ، رضا ابهت، مدیرکل اداره بهزیستی استان یزد ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد، محسن صباغی نژاد معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان و محمد علی دهقانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان در مرکز مثبت زندگی ۱۰۴۱۴ اجرا شد.

رییس دبیر خانه شورای ملی سالمندان کشورگفت: این برنامه با هدف هم‌افزایی ارگانها ، نهادها و دستگاههای مرتبط به منظور بهره‌مندی از نظرات تخصصی در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی و طراحی شد. نحوه اجرای برنامه توسط همکاران در ستاد کشور و با تاکید ریاست سازمان برنامه ریزی شده‌است.

مژگان رضا زاده افزود: هدف این است که دستگاه‌های حمایتی مرتبط با جامعه هدف بهزیستی و افراد نیازمند به دریافت خدمات در کنار هم قرار بگیرند و با استفاده از پتانسیل همه دستگاهها  دسترسی راحتتری برای دریافت خدمات جهت جامعه هدف رقم بزنیم.

مدیر کل اداره بهزیستی میبد نیز گفت: به واسطه نیازهای مختلف جامعه هدف شامل مسکن، آموزش، اشتغال و معیشت به این صورت میز خدمت در یکی از مراکز مثبت زندگی تشکیل شده و با حضور افراد زیر پوشش و مسئولان و نماینده صنعت و خیرین مشکلات مطرح و فعالیتها بررسی می‌شود.

رضا ابهت اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح سرفصل کاری برای جامعه هدف به صورت متمرکز انجام شود و ظرفیت خوبی برای رفع مشکلات مردم فراهم گردد.

رئیس اداره بهزیستی میبد اظهار کرد: با توجه به اینکه مددجویان بهزیستی از دهک‌های پایین هستند و معیشت آنها ضعیف است،  امروز طرح ملی نشست صمیمانه در یکصد محله کم برخوردار کشوردر محله شهیدیه که به عنوان محله کم برخوردار انتخاب شده برگزار می‌شود.

سید محسن فلاح افزود: مسئولان اداره ، کمیته امداد امام خمینی ، شورای اسلامی شهر، شهرک صنعتی، دفتر امام جمعه و فرمانداری حضور داشتند و قول رفع مشکلات مطرح شده از سوی مردم داده شد.

وی در ارتباط با مشکل مسکن گفت: بهزیستی میبد برای مددجویان ۲ معلولی ۴۹ قطعه زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده که ساخت مسکن برای آنها شروع . در طرح ملی مسکن ۱۰۰ میلیون کمک بلاعوض به هر متقاضی تک معلولی از ۱۷۰ مورد انجام شده‌است. تعدادی از خانواده های ۲ معلولی نیز در نوبت واگذاری مسکن هستند.

فلاح تصریح کرد: بهزیستی با گرفتن زمین رایگان از دولت ، ۳۵۰ میلیون  تسهیلات و کمک بالاعوض بهزیستی را به هر مددجوی دارای معلول متقاضی مسکن کمک می‌کند و سهم مددجوی متقاضی ۵۰۰ میلیون تومان است . که مددجویان برای دریافت تسهیلات جهت پرداخت سهم خود باید از طریق ارگان‌های حمایتی دیگر اقدام کنند.

مردم با حضور در این برنامه درخواست‌های کمک برای خرید ویلچر، هزینه درمان و خرید دارو،  گرفتن تسهیلات برای پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت مسکن در طرح های ملی مسکن، هزینه ، نیازهای معیشتی و خرابی مسکن، پرداخت هزینه آب و برق که به دلیل پرداخت نشدن هزینه، آب و برق و گاز محل زندگی از سوی اداره و سازمانهای مرتبط قطع شده‌است ، مطرح کردند.

همچنین گرفتن تسهیلات جهت خرید دارو و هزینه درمان را درخواست کردند.

گفتنی است جمعیت هلال احمر میبد با برپایی فضای دوستدار کودک و کاروان سلامت در اجرای طرح محلات کم برخوردار همکاری داشتند.

نجمه امامی مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در این برنامه تیم سحر متشکل از سفیران حمایت روانی و اجتماعی فضای دوستدار کودک را برای آشنا کردن بچه‌ها با فعالیتهای مرتبط با جمعیت هلال احمر دایر کرده‌اند. همچنین غرفه کاروان سلامت با حضور پزشک داوطلب و ارائه رایگان خدمات درمانی و انجام معاینات پزشکی راه اندازی شده‌ و در صورت نیاز افراد به مددکار اجتماعی هلال احمر ارجاع داده می‌شوند.

خبرنگار : الیاس دهقانی

ارسال نظر