تاریخ : 18 می 2023 - 12:16 - شناسه خبر : 36527 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار در شهرستان میبد برگزار شد

فراهم نمودن محیط ایمن و سالم کار از اولین و مهمترین وظیفه کارفرمایان در قانون است که کارشناسان ایمنی و بهداشت فعال در کارگاه ها باید با حضور مستمر و تعامل با بازرسین اداره کار نسبت به شناسایی و ارزیابی خطرات و موارد حادثه خیز کارفرمایان را در این مهم یاری دهند.

به گزارش صدای میبد: همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار با حضور جمعی از مسئولین ایمنی و بهداشت شرکت ها شهرستان میبد در محل سالن اجتماعات گروه کارخانجات گلچین میبد برگزار شد.
سیداحمد علایی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد ضمن برشمردن اهمیت جایگاه ایمنی و بهداشت کار در قانون کار گفت: شهرستان میبد بالغ بر ۲ هزار کارگاه شناسایی شده و ۲۳ هزار نفر کارگر شاغل دارد که جمعیت هفتاد هزار نفری خانواده کارگری شهرستان را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: این آمار گویای اهمیت رعایت اصول و آیین نامه های مربوط به ایمنی و بهداشت کار توسط کارگران و کارفرمایان در کارگاه ها از سه جنبه انسانی، قانونی و اقتصادی است، تا شاهد تبعات و آسیب های جسمی و اجتماعی کمتری باشیم.
علائی در ادامه ضمن اشاره به فراوانی حوادث ناشی از کار در کار های ساختمانی و ارتفاع خواستار رعایت موارد ایمنی در این حرف شد.
سیدمحمد مروستی زاده سرپرست اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این نشست گفت: فراهم نمودن محیط ایمن و سالم کار از اولین و مهمترین وظیفه کارفرمایان در قانون است که کارشناسان ایمنی و بهداشت فعال در کارگاه ها باید با حضور مستمر و تعامل با بازرسین اداره کار نسبت به شناسایی و ارزیابی خطرات و موارد حادثه خیز کارفرمایان را در این مهم یاری دهند.
در پایان نیز سیدجمال سجادی پور فرماندار شهرستان میبد از کارفرمایان که تامین کننده بخش عمده ای از اقتصاد کشور در بخش کاشی هستند تجلیل و با اعطای تندیس از مسئولین برتر خانه بهداشت، ایمنی، کارفرمای برتر از نظر رعایت نکات و اصول ایمنی کار و همچنین کمیته های حفاظت فنی و بهدات برتر تقدیر به عمل آورد.
گفتنی است مستند سازی ایمنی و بهداشت شغلی با رویکر حقوقی توسط حاجی حسینی برای حضار تدریس شد.
این دوره آموزشی به حمایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد، موسسه کار و تامین اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد و انجمن صنفی ایمنی و بهداشت حرفه ای شهرستان میبد برگزار شد.

ارسال نظر