تاریخ : 10 آوریل 2023 - 12:59 - شناسه خبر : 36399 اخبار استان، اسلایدشو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

پرداخت ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی یزد

از ابتدای مرداد ماه سال گذشته تاکنون مبلغ ۷۵میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرحهای مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: فلاحتی با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون به هزار و ۳۶۰ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی کل اعتبار ابلاغ شده سال گذشته به مشاغل خانگی استان را ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که شاهد افزایش ۲ برابری در این حوزه بودیم.
فلاحتی افزود: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، تعداد ۳ هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر گردید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره کرد و افزود: با پرداخت تسهیلات فوق زمینه ایجاد هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده و مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانکها در حال می باشد.
وی در تکمیل این خبر عنوان کرد : حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا نموده است که از آن جمله می توان به ۲هزار و ۸۶۰ مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی و صدور ۳هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ در استان اشاره کرد.
فلاحتی در خاتمه کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: این نوع کسب و کارها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی توانند جذب بازار کار شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر