تاریخ : 31 ژانویه 2023 - 15:44 - شناسه خبر : 36241 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

مراسم بزرگداشت مؤسس حوزه علمیه قم در میبد برگزار شد

مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم در مصلی آیت اعرافی میبد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (مهرجردی) مؤسس حوزه علمیه قم در مصلی آیت اعرافی میبد برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و روحانیون استان و شهرستان و همچنین مسئولان و دانش آموزان و طلاب و همراه با سخنرانی آیت‌الله عبدالکریم فرحانی ،  مداحی ، برپایی نمایشکاه عکس شهدای طلبه میبد و کتابهای آیت‌الله‌ حاج شیخ عبدالکریم حائری برگزار گردید.

رییس دبیرخانه بین المللی یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم و بزرگداشت آیت الله عبدالکریم حائری یزدی در این آیین با بیان سخنانی در شرح شخصت آیت الله حاج عبدالکریم حائری مهرجردی گفت: آیت الله حاج عبدالکریم حائری مهرجردی در شرایط سخت و زمانی که رضا شاه کمر بسته بود تا موجودیت شیعه و دین را از بین ببرد ، حوزه علمیه را احیا و سازماندهی کرد  و توسعه داد.

آیت ‌الله عبدالکریم فرحانی با بیان اینکه نگاه آیت الله حاج عبدالکریم حائری مهرجردی این بود که حوزه علمیه در هر شهر و کشوری احیا شد آن کشور بیمه می‌شود ، تصریح کرد: زمانی که آیت الله حائری احساس کرد دین در ایران در خطر است دست از مرجعیت حوزه نجف کشید و حوزه علمیه در ایران را احیا کرد.

وی سازماندهی حوزه علمیه ، دعوت از بزرگان علما در قم ، تنظیم شهریه مستمری جهت حمایت و حفاظت از طلاب ، برخورد با وزارت معارف رضا خوانی که قصد چینش طلاب را داشت و پا گرفتن میراث علمی در قم را از اقدامات ارزشمند آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بیان کرد.

رییس دبیرخانه بین المللی یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم در ادامه اظهار کرد: در دنیا نسبت به دین رویکرد مارکسیستی شرق و غرب وجود دارد ، دین در نگاه مارسیسم حرکت ، مبارزه و حریت نیست ، دین مخدر و ایجاد حس بی حرکتی است و تخریب جامعه با دین است.

وی افزود: اروپاییان معتقد هستند دین متعلق به زمانی است که بشر علم و دانش امروز را نداشت و هر اتفاقی می‌افتاد به خدا پناه می‌برد و اکنون که علوم ریاضی و فیزیک و شیمی وجود دارد و بشر عالم است نیازی به پناه بردن به دین ندارد.

رییس دبیرخانه بین المللی یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دیدگاه شرق دین منفی است و در نگاه غرب دین منفی و مختص به دوره جاهلیت است که بشر علم و دانش امروز را نداشت.

وی اضافه کرد : آمریکاییان نیز معتقدند دین منفی نیست ، شخصی و سکولار است ، آثار دین فردی است و دین نمی‌تواند حکومت تشکیل دهد و جریان اجتماعی کارا را تشکیل دهد.

مدرس حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد:روحانیت شیعه نشان داد که سازمانی مردمی و متصل به مردم و متکی به منافع شیعه دارد و با رشد و بالندگی علم ، فرهنگ و امنیت و خانواده و جامعه را نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان روحانیت شیعه منبر سیاسی امام حسین (ع) را زنده کردند و جریان علمی صادقین را تبلور دادند ، حوزه علمیه هم تولید علم و دانش می کند و هم محتوای دینی را تبلیغ می‌کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر