تاریخ : 16 ژانویه 2023 - 0:11 - شناسه خبر : 36158 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

سه بوستان در میبد کلنگ زنی شد

بوستان‌های مهیاس در کنار روضه رضوان ، کنار گذر شهید فتوحی و شهید سلیمانی در جاده سنتو میبد با حضور فرماندار و معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری ، فرمانده بسیج ناحیه میبد ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کلنگ زنی شد.

بوستان‌های مهیاس در کنار روضه رضوان ، کنار گذر شهید فتوحی و شهید سلیمانی در جاده سنتو میبد با حضور فرماندار و معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری ، فرمانده بسیج ناحیه میبد ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کلنگ زنی شد.

شهردار میبد در مراسم کلنگ زنی بوستان مهیاس گفت: زمینی که به ایجاد این بوستان اختصاص شده با مساحت ۳۵ هزار متر مربع در کنار روضه رضوان و در نزدیکی مجموعه شهرک سفالگری میبد است و با توجه به تاکید و پیگیری‌های آیت الله اعرافی امام جمعه و همچنین فرماندار شهرستان  و همکاری و پیگیری مسئولان و کارشناسان شهرداری برای احداث بوستان طراحی شد.

مجید بهارستانی افزود: این مکان شناخته شده است و مراحل مشاوره ، طراحی و فنی مرتبط به ایجاد بوستان در این مکان جهت استفاده مردم و مسافرانی که از شهرک سفال دیدن می کنند و شاید به محلات شهر نروند ، انجام گردیده‌است و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شد.

وی در ارتباط با بوستان کنار گذر شهید فتوحی نیز اظهار کرد: بوستان در مکانی که شهید گرانقدر امنیت شهید مهدی فتوحی در مبارزه با اشرار به شهادت رسید ، احداث می‌شود .

شهردار میبد در ادامه هم گفت: با توجه به اهمیت بحث گردشگری در شهرستان و همچنین با توجه به اینکه  مسیر تهران به بندرعباس از کمرببدی غربی میبد می‌گذرد و پارکی در مسیر کمربندی غربی نداشتیم ایجاد بوستان در این مکان به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و واقع شده در یکی از ورودیهای شهر میبد برای استقبال از مسافران در دست احداث است.

وی در ارتباط با بوستان خورشید که مقرر شد با توجه به نزدیک به میدان شهید سلیمانی به نام سردار شهید سلیمانی تغییر نام داده شود ، گفت: ایجاد ابن بوستان در این مکان با مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع  واقع در ورودی شهر در مسیر جاده یزد به سمت میبد برای استقبال از مسافران و جذب گردشگران طراحی شده و با همکاری واحد خدمات شهری در حال شروع مراحل فاز اول اجرایی آن هستیم.

ایجاد فضایی زنده و دارای استانداردها و دسترسی های لازم و رویکرد استفاده از فضای موجود از جمله مواردی بود که کارشناسان طراحی بوستان‌ها در ارتباط با احداث این فضاها بیان کردند.

گفتنی است از مکان احداث پایانه مسافربری میبد با مساحت ۲۶ هکتار در کنار پارک غدیر که با حضور نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی خواهد شد ، بازدید شد.

ارسال نظر