تاریخ : 9 ژانویه 2023 - 12:54 - شناسه خبر : 36065 اخبار استان، اسلایدشو

همزمان با سفر ریاست جمهوری:

بهره‌برداری از چندین پروژه ورزشی و رفاهی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یزد

استخر مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران شهرستان اردکان همزمان با سفر رئیس جمهور به یزد افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیزدهمین نشست مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد در آذرماه سال گذشته مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال جهت تکمیل استخر سرپوشیده کارگران شهرستان اردکان، سالن ورزشی شماره یک شهرستان یزد و مجموعه ورزشی کارگران شهرستان ابرکوه به این اداره کل اختصاص یافت که تاکنون مبلغ ۱۷۸ میلیارد ریال جهت پروژه های مذکور تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس جمهور را در سفر به یزد همراهی می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تصریح کرد: از جمله برنامه های سفر وزیر به یزد بهره برداری از استخر مجموعه فرهنگی، رفاهی و ورزشی کارگران شهرستان اردکان است که این پروژه از سال ۱۳۸۹ عملیات ساخت و احداث آن آغاز گردیده بود. این پروژه با زیربنای ۱۹۰۰ مترمربع دارای امکاناتی نظیر سالن بدنسازی، رستوران و کافی شاپ، سونای خشک و بخار، جکوزی گرم و سرد، استخر کودکان و استخر بزرگسلان است.
وی اضافه کرد: روند تکمیل این پروژه علی رغم گذشت بیش از ۱۱ سال از آغاز عملیات عمرانی آن، در دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به یزد در آذرماه سال قبل، سرعت مضاعف گرفت و با جذب و هزینه کرد مبلغ ۴۱ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۰ و تخصیص مبلغ ۳۴ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۱ از محل تسهیلات سفر، همچنین جذب و هزینه کرد مبلغ ۴۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات ماده ۵۶ در دولت سیزدهم، آماده بهره برداری گردید.
فلاحتی تاکید کرد: تاکنون به این پروژه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که مبلغ ۱۲۳ میلیارد آن در دولت سیزدهم صورت گرفته و این استخر با ظرفیت ۱۵۰ نفر در هر سانس پذیرای کارگران و مردم شریف اردکان و شهرستان های همجوار خواهد بود.
وی از جمله پروژه های سفر را عملیات احداث ساختمان شماره یک مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان یزد عنوان و گفت: این مجموعه از سال ۱۳۸۸ آغاز و با جذب و هزینه کرد مبلغ ۳۱ میلیارد ریال از محل تخصیص اعتبارات تسهیلات سفر اول رئیس جمهور به یزد، به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسید و با تخصیص مبلغ ۲۸ میلیارد ریال در مرحله دوم تسهیلات سفر در قالب اعتبارات سال جاری آماده بهره برداری و ارائه خدمات به کارگران ورزشکار و عموم همشهریان است.
وی اضافه کرد: سومین پروژه ای که رهاورد سفر اول رئیس جمهور به یزد بود تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان ابرکوه با جذب و هزینه کرد مبلغ ۶ میلیارد ریال بود. این پروژه با جذب مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات ماده ۵۶ در دولت سیزدهم به منظور احداث زمین چمن و تکمیل سالن چند منظوره شتاب گرفت.
فلاحتی افزود: همچنین در مرحله دوم تخصیص اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری در آذرماه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۸ میلیارد ریال در دیماه سال جاری به این مجموعه تخصیص یافت که با هزینه کرد این مبلغ، علاوه بر اجرای عملیات محوطه سازی مجموعه و احداث ساختمان سرایداری، سالن چند منظوره این مجموعه ورزشی نیز با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع آماده بهره برداری کارگران و مردم شریف ابرکوه می باشد.
وی در پایان از جمله برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یزد را بازدید از پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سرطان تامین اجتماعی اشاره کرد و تاکید کرد: بازدید از سنگ آهن مرکزی بافق و بهره برداری از چندین پروژه آموزشی و فرهنگی از جمله برنامه های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به یزد است.

ارسال نظر