تاریخ : 31 دسامبر 2022 - 7:41 - شناسه خبر : 36024 ایران و جهان

اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/ “چانگان UNI-T ” با چه امکاناتی به بازار ایران آمد 

شرکت سایپا به صورت رسمی اقدام به معرفی چانگان UNI-T به عنوان محصول جدید وارداتی خود کرد که این خودرو بناست تا به عنوان اولین محصول وارداتی روانه بازار شود.

پس از جدی شدن موضوع واردات خودرو به کشور، شرکت سایپا از جمله خودروسازانی بود که به سرعت در این زمینه وارد شده و در اولین گام به سراغ شریک قدیمی خود  یعنی چانگان رفت.

چانگان در ایران بیشتر با کراس اوور  CS35  شناخته می شود که این خودرو در ابتدا  به صورت وارداتی توسط  سایپا عرضه و در ادامه به صورت مونتاژ تولید و روانه بازار شد.

اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/

پس از چندین سال از خروج چانگان از ایران اینک سایپا برای واردات خودرو سراغ شریک تجاری قدیمی رفته و آنگونه که مقامات سایپا به طور رسمی اعلام کردند  3  کراس اوور چانگان به نام های سی اس۳۵ پلاس، سی اس۵۵ پلاس و چانگان یونی-تی از سوی این شرکت به صورت وارداتی روانه بازار ایران می شود.

اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/
 در همین راستا شرکت سایپا  به صورت رسمی اقدام به معرفی چانگان UNI-T به عنوان محصول جدید وارداتی خود کرد که این خودرو بناست تا به عنوان اولین محصول وارداتی روانه بازار شود. فرصتی دست داد تا از این خودرو را از نزدیک دیده و گزارشی از آن داشته باشیم.
معرفی چانگان UNI-T 
چانگان درمعرفی یونی-تی تاکید ویژه ای روی گریل (جلوپنجره) جدید آن دارد که با توجه به الگوی الماسی بدون مرز شکل گرفته است. چراغ های اصلی جلو نیز یک رویکرد جدید در نوع خود محسوب می شوند که البته این رویکرد را این روزها در خودروهای چینی زیاد می بینیم به طوریکه  هم اکنون خودروهایی مانند جک K7، لاماری ایما و  فونیکس FX که در کشور ما نیز وجود دارند از همین سبک طراحی بهره می برند.  جلو پنجره های بزرگ به همراه فرم چراغ ها نمایی زیبا و جذاب به خودرو چانگان یونی تی UNI-T بخشیده است.
اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/
چانگان یونی تی UNI-T در نمای عقب نیز طراحی مناسبی دارد. چهار خروجی واقعی اگزوز با سراگزوزهای  ذوزنقه شکل داخل دیفیوزر سپر این خودرو قرار گرفته اند. چراغ.های اصلی عقب به صورت باریک و کشیده طراحی شده و گرافیک داخلی‌شان نیز به رنگ مشکی  است. شاید جالبترین نکته در طراحی عقب چانگان یونی تی UNI-T را بتوان اسپویلر عقب این خودرو دانست که حالتی V شکل در قسمت میانی داشته و به صورت دو تکه طراحی شده که تا قسمت کناری شیشه ها نیز امتداد یافته است.
در نمای جانبی، علاوه بر رینگ های ۲۰ اینچی شیب سقف و حالت ستون آخر کاملا جلب نظر می کند البته این طراحی موجب ایجاد محدودیت هایی برای شیشه عقب شده و تا حدودی میدان دید راننده از عقب خودرو را کاهش می دهد اما با توجه به حضور فناوری های روز می توان این مساله را نادیده گرفت.
اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/
دستگیره درهای جلو به صورت مخفی داخل بدنه طراحی شده که پس از باز کردن قفل بیرون آمده و مجدد پس از قفل کردن به داخل باز می‌گردند. دستگیره درها عقب نیز بر روی ستون C تعبیه شده و مانند تویوتا CHR حالتی مخفی دارند. البته در زمینه در صندوق عقب نیز جا داشت تا به جای درب صندوق دستی از نمونه برقی استفاده می شد.
از نظر ابعاد، این خودرو ۴۵۱۵ میلیمتر در طول، ۱۸۷۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۶۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۷۱۰ میلیمتر است که باتوجه به این اعداد باید یونی-تی را در کلاس کامپکت قرار دهیم.
چانگان برای کابین نیز برنامه های جدید خود را رو کرده است دو نمایشگر دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی که یکی جایگزین نشانگر سنتی آمپر شده و دیگری ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی است. این نمایشگرها از چیپ هوش مصنوعی استفاده می کنند و بسیاری از امکانات مانند تنظیم نور تطبیقی، دی لایت، گرم کن آینه های خارجی، دستیار پارک اتوماتیک، برقراری تماس تلفنی،، هشدار خروج از خط و … را بطور هوشمند مدیریت می کنند.
اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/
اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/
 در کنسول میانی نیز شاهد شیفتر دنده جذاب به همراه دکمه های دوربین ۳۶۰ درجه ،اتوهلد ، ترمز پارک برقی و انتخاب مدهای رانندگی هستیم. در قسمت جلویی کنسول میانی هم محلی برای قراردادن  تلفن همراه تعبیه شده که فاقد قابلیت شارژ تلفن همراه به صورت بدون سیم است. داخل کنسول وسط نیز کول باکس بوده و  پورت USB شارژ در این قسمت در نظر گرفته شده است.سقف خودرو  شیشه و مجهز به مون روف است که تنها پرده آن باز و بسته شده و امکان باز شدن ندارد.
مشخصات فنی
کراس اوور چانگان به موتور ۱.۵ لیتر توربو شارژ مجهز است که این موتور توان تولید  ۱۷۷ اسب بخار قدرت و  ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.  گیربکس بکار گرفته شده در این خودرو نیز  از نوع اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه تَر (W-DCT) است که توان موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند.
اولین خودرو وارداتی سایپا رسما رونمایی شد/
سایپا هنوز در زمینه قیمت خودرو اطلاعاتی را ارائه نداده است اما پیش بینی می شود این محصول با قیمت پایه حدود ۱٫۶ تا ۱٫۸ میلیارد تومان در بورس کالا عرضه شود.
به دلیل عدم امکان رانندگی در محل معرفی خودرو  تست فنی آن امکان پذیر نشد که در صورت به وجود آمدن شرایط تست کامل فنی چانگان UNI-T  منتشر خواهد شد .

ارسال نظر