تاریخ : 18 دسامبر 2022 - 19:12 - شناسه خبر : 36005 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

نمایشگاه یلدای فاطمی در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد دایر شد

الیاس دهقانی

نمایشگاه یلدای فاطمی با نمایش گذاشتن محصولات خانگی و خوراکی‌های سنتی در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد دایر شد و تا روز پنجشنبه اول دی ماه عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید عموم برپا است.

نمایشگاه یلدای فاطمی با نمایش گذاشتن محصولات خانگی و خوراکی‌های سنتی در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد دایر شد و تا روز پنجشنبه اول دی ماه عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید عموم برپا است.

در این نمایشگاه انواع محصولات خانگی شامل عروسک دوزی ، کاربافی ، قاب‌های چوبی، جعبه‌های کادویی زیبا از جنس ترمه ، دسته کلیدهایی از جنس بافتنی ، سبزیجات خشک ، محصولات غذایی ارگانیک ، غذاهای سنتی از جمله انواع آش، شولی ، گیپا ، کیک و نان کماچ ، انواع روغن‌های گیاهی و ادویه جات به مناسبت شب یلدا به نمایش گذاشته‌ شده ‌است.

نمک چشم زخم‌های زیبا ، عروسک‌های بافتنی ،ترشی ، رب انار و گوجه ، سرویس‌های پارچه‌ای آشپزخانه ، روپشتی ، شمع‌های زیبا ، روغن‌های خوراکی ، سفال‌های تزئین شده ، عروسک‌های و میوه‌های خمیری زیبا که نمایش دهنده حضور مادربزرگ و پدربزرگ بر سر سفره یلدا هستند، عروسکهای خمیری به شکل آدم برفی و هندوانه به دست و سایر عروسکهای زیبا و چشم نواز ، پاپیون‌های تزئینی به شکل هندوانه و انواع کلوچه از دیگر محصولات نمایشگاه یلدای فاطمی است.

لازم به ذکر است مسابقه چیدمان شب یلدا و خوراکی‌های سنتی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این نمایشگاه می باشند که علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه با شماره تلفن های ۰۹۱۶۲۶۲۲۲۵۰ و ۰۹۳۸۵۸۴۴۴۰۰ تماس بگیرند.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر ظرفهای آش و شولی به نمایش گذاشته ، دیگی از آش نیز در چایخانه حرم برپا بود و ظرفی از کدوی بخار پز در کنار استکانهای چایی برای پذیرایی قرار داشت.

نسرین علمچی یکی از مدیران گروه خوراکی‌های سنتی میبد گفت : نمایشگاه یلدای فاطمی شامل  محصولات مشاغل خانگی ، خوراکی های سنتی و چیدمان سفره شب یلدا با عنوان «چیدمان سفره یلدای فاطمی » است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل ۲۳ غرفه با هدف حمایت از مشاغل خانگی در حال برگزاری است و سعی شده تا محصولاتی مرتبط به شب یلدا (شب چله) به معرض نمایش و فروش گذاشته شود.

وی همچنین از گستردن سفره شب یلدا در سه شنبه شب مصادف با ۲۹ آذر ماه در محل امامزاده سید صدرالدین قنبر خبر داد.

عذرا دهقانی از مسئولان فرهنگی امامزادگان سید صدرالدین قنبر و سید کمال‌الدین نیز به همکاری محمد خاکساری ، زهرا شجاعی و دیگر اعضای فرهنگی و خادمین امامزاده در برگزاری اشاره کرد و گفت : این برنامه از سوی واحد فرهنگی و هیات امنای امامزاده و با همکاری گروه خوراکی های سنتی میبد و شرکت تعاونی نسیم بهار خاتون در حال برگزاری است.

شب یلدا شب دورهمی اعضای خانواده برای گذراندن طولانی ترین شب سال است و بسیاری از مردم این دورهمی را در خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های فامیل می گذرانند و گوش آنها در این شب به طبع شنونده خاطراتی شیرین از زمان گذشته هستند که از زبان مادربزرگها و پدربزرگها نقل می‌شود.

خاطراتی که از چگونه زندگی کردن آنها در شرایط سخت گذشته حکایت دارد و اکنون برایشان خاطراتی شیرین است ، آنها در زمان‌هایی به سختی کار کردند و پرورش دهنده نسلی شدند که پدر و مادر های نسل جدید هستند.

لازم به ذکر است نمایشگاه یلدای فاطمی همچنین با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد و با حضور مجید بهارستانی شهردار میبد ، جواد فیاضی رییس شورای اسلامی شهر میبد ، سمیه مرادی روابط شهرداری و خلیل دلاوری از مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دایر شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر